Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій
Спеціальність: Технології та засоби телекомунікацій
Код дисципліни: 7.172.06.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Орест ЛАВРІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, радіотехніки, технологій та засобів телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів, технологій та засобів телекомунікацій, проведення досліджень та/або здійснення інновацій, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності
ЗК7. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Фахові компетентності:
ФК6. Здатність проєктувати компоненти сучасних телекомунікаційних систем та мереж.
ФК10. Здатність реалізовувати різні способи доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технології взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами.
ФК12. Здатність вибрати структуру та провести аналіз функціонування телекомунікаційної системи на базі заданої технології.
ФК13. Здатність аналізувати засоби телекомунікацій на відповідність телекомунікаційнім стандартам та протоколам.
Результати навчання: ЗН2. Знання принципів побудови та роботи телекомунікаційних мереж на основі стандартів та протоколів їх функціонування
ЗН5. Знання принципів побудови та функціонування сучасних телекомунікаційних технологій
ЗН8. Знання методології наукових досліджень в сфері телекомунікацій та радіотехніки.
УМ2. Оволодіння способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологій взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами.
УМ4. Уміння вибрати структуру та провести аналіз функціонування телекомунікаційної системи на базі заданої технології.
УМ7. Уміння використовувати стандарти та протоколи при проєктуванні та аналізі засобів телекомунікацій.
УМ8. Уміння реалізовувати принципи кодування в телекомунікаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (КР)
Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни базується на знаннях технологій телекомунікацій, методів та засобів обробки сигналів, кінцевих пристроїв абонентського доступу.
Опис: Загальні поняття протоколів зв’язку та стандартів електронних комунікацій.
Основи процесу передавання даних в мережі. Мережні моделі TCP/IP та OSI. Стек протоколів TCP/IP.
Канальний та фізичний рівні моделі TCP/IP. Технологія Ethernet.
Протокол IP, адресація в IP мережах. Комутація та маршрутизація.
Протоколи транспортного рівня TCP, UDP, QUIC.
Протокол перетворення мережевих адрес NAT.
Протоколи DHCP, DNS.
Протоколи сімейства 802.11.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. - 955 p. ISBN: 9781119944881
Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4
Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Network Architect's Handbook. Alim H. Ali // Packt Publishing. - 2024. ISBN: 9781837637836
Computer Networks // Andrew S. Tanenbaum // 6th Edition by Pearson. - 2022. ISBN: 9789356063259
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (курсова робота)
Спеціальність: Технології та засоби телекомунікацій
Код дисципліни: 7.172.06.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Григорій ВАСЬКІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій, радіотехніки, технологій та засобів телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів, технологій та засобів телекомунікацій, проведення досліджень та/або здійснення інновацій, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності
ЗК7. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Фахові компетентності:
ФК6. Здатність проєктувати компоненти сучасних телекомунікаційних систем та мереж.
ФК10. Здатність реалізовувати різні способи доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технології взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами.
ФК12. Здатність вибрати структуру та провести аналіз функціонування телекомунікаційної системи на базі заданої технології.
ФК13. Здатність аналізувати засоби телекомунікацій на відповідність телекомунікаційнім стандартам та протоколам.
Результати навчання: ЗН2. Знання принципів побудови та роботи телекомунікаційних мереж на основі стандартів та протоколів їх функціонування
ЗН5. Знання принципів побудови та функціонування сучасних телекомунікаційних технологій
ЗН8. Знання методології наукових досліджень в сфері телекомунікацій та радіотехніки.
УМ2. Оволодіння способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологій взаємодії з локальними інфокомунікаційними мережами.
УМ4. Уміння вибрати структуру та провести аналіз функціонування телекомунікаційної системи на базі заданої технології.
УМ7. Уміння використовувати стандарти та протоколи при проєктуванні та аналізі засобів телекомунікацій.
УМ8. Уміння реалізовувати принципи кодування в телекомунікаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (КР)
Проєктування телекомунікаційних систем та мереж
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни базується на знаннях технологій телекомунікацій, методів та засобів обробки сигналів, кінцевих пристроїв абонентського доступу.
Опис: Загальні поняття протоколів зв’язку та стандартів електронних комунікацій.
Основи процесу передавання даних в мережі. Мережні моделі TCP/IP та OSI. Стек протоколів TCP/IP.
Канальний та фізичний рівні моделі TCP/IP. Технологія Ethernet.
Протокол IP, адресація в IP мережах. Комутація та маршрутизація.
Протоколи транспортного рівня TCP, UDP, QUIC.
Протокол перетворення мережевих адрес NAT.
Протоколи DHCP, DNS.
Протоколи сімейства 802.11.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (25%)
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (75%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. - 955 p. ISBN: 9781119944881
Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4
Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Network Architect's Handbook. Alim H. Ali // Packt Publishing. - 2024. ISBN: 9781837637836
Computer Networks // Andrew S. Tanenbaum // 6th Edition by Pearson. - 2022. ISBN: 9789356063259
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).