Діагностика обладнання теплових електростанцій
Спеціальність: Теплоенергетика (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.144.00.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н. Матіко Галина Федорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК5: здатність до застосування знань на практиці;
ЗК6: здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел.
фахові компетентності:
ФК3: базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання;
ФКС1.1: здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій;
ФКС2.1: здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації теплоенергетичних систем та їх обладнання.
Результати навчання: ПР2: Знати і розуміти інженерні науки, що лежать в основі
спеціальності «Теплоенергетика» відповідної спеціалізації, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої
програми, в тому числі певна обізнаність в останніх досягненнях
науки і техніки у сфері теплоенергетики.
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу,
самостійна робота: репродуктивний метод.
Поточний контроль: вибіркове усне опитування; виступи на заняттях, представлення доповідей, рефератів та презентацій, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо.
Екзаменаційний контроль: письмове та усне опитування, тестовий контроль.
ПР5: Обирати і застосовувати придатні типові аналітичні,
розрахункові та експериментальні методи; правильно
інтерпретувати результати таких досліджень.
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу,
самостійна робота: репродуктивний метод.
Поточний контроль: вибіркове усне опитування; виступи на заняттях, представлення доповідей, рефератів та презентацій, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо.
Екзаменаційний контроль: письмове та усне опитування, тестовий контроль.
ПР12: розуміти ключові аспекти та концепції теплоенергетики,
технології виробництва, передачі, розподілу і використання
енергії.
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу,
самостійна робота: репродуктивний метод.
Поточний контроль: вибіркове усне опитування; виступи на заняттях, представлення доповідей, рефератів та презентацій, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо.
Екзаменаційний контроль: письмове та усне опитування, тестовий контроль.
ПР13: розуміти основні методики проектування і дослідження в
теплоенергетиці, а також їх обмеження.
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу,
самостійна робота: репродуктивний метод.
Поточний контроль: вибіркове усне опитування; виступи на заняттях, представлення доповідей, рефератів та презентацій, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо.
Екзаменаційний контроль: письмове та усне опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
- Технічна термодинаміка
- Тепломасообмін
- Котельні установки об’єктів теплоенергетики
- Теплові двигуни промислових підприємств
Кореквізити:
- Основи реконструкції та модернізації об’єктів теплоенергетики
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація режимів роботи. Режими нормальної роботи схем зберігання, подачі та підготовки до спалювання твердого, рідкого і газоподібного палива. Режими роботи хімводоочистки та трубопроводів подачі води (корозія, дегазація, контроль якості води). Водний режим парових і водогрійних котлів. Призначення і фізичні основи процесу термічної деаерації. Будова деаератора. Схема деаераторної установки. Включення деаераторної установки. Обслуговування і зупинка деаераторної установки. Неполадки в роботі деаератора. Загальні відомості про помпи. Конструктивні особливості живильних помп. Пуск, обслуговування і зупинка живильних помп. Будова конденсаторів. Конденсатні і циркуляційні помпи. Ежектори. Пуск і зупинка конденсаційної установки. Глибина вакууму і неполадки в роботі конденсаційної установки. Регенеративна установка. Будова і схема під’єднання підігрівників. Тепловий баланс і режими роботи підігрівників. Обслуговування підігрівників. Пускові схеми та технології пуску барабанних котлів. Підготовка пускових схем і котла до розпалу. Оптимізація режимів роботи об’єктів теплоенергетики. Графіки теплового навантаження. Вибір типу теплотехнічного устаткування (вентиляторів, димосмоків, живильних помп, деаераторів).
Опис: Вступ. Перелік теплотехнічних об’єктів, що об’єднуються поняттям “Теплоенергетика”. Класифікація режимів роботи енергетичного устаткування.
Паливо. Режими нормальної експлуатації обладнання для зберігання, подачі та підготовки до спалювання твердого, рідкого і газоподібного палива.
Водопідготовка. Режими експлуатації обладнання хімводоочистки та трубопроводів подачі води (корозія, дегазація, контроль якості води).
Водний режим парових і водогрійних котлів.
Термічна деаерація. Експлуатація деаераторної установки.
Включення, обслуговування і зупинка деаераторної установки. Неполадки в роботі деаератора.
Експлуатація живильної установки та живильної помпи. Конструктивні особливості живильних помп.
Пуск, обслуговування і зупинка живильних помп.
Режими нормальної роботи схем живлення котла водою (деаератор-живильна помпа-котел). Порушення режимів нормальної роботи.
Конденсаційна установка. Призначення і короткий опис установки. Будова конденсаторів. Конденсатні і циркуляційні помпи. Ежектори. Пуск і зупинка конденсаційної установки. Глибина вакууму і неполадки в роботі конденсаційної установки. Якість конденсату.
Регенеративна установка. Принципова схема. Будова і схема під’єднання підігрівників.
Тепловий баланс і режими роботи підігрівників. Обслуговування підігрівників. Випарники. Експлуатація арматури.
Передпускові операції котла – гідравлічна проба, лужіння та кислотна промивка, парова проба і регулювання запобіжних клапанів. Комплексне випробування всієї паросилової установки.
Пускові схеми та технології пуску барабанних котлів. Підготовка пускових схем і котла до розпалу. Заповнення котла водою, вентиляція топки та газоходів.
Характеристики барабанних котлів: температурні, теплові та економічні при зміні таких параметрів: коефіцієнту надлишку повітря у топці; навантаження котла; температур живильної води і повітря; вологості і зольності палива; присмоктів холодного повітря у топку.
Загальні положення пускових режимів об’єктів теплоенергетики: деаератора, живильної помпи; теплового пункта; трубопроводів подачі гарячої води і пари; споживачів теплової енергії. Економічність їх роботи.
Оптимізація режимів роботи об’єктів теплоенергетики. Удосконалення теплових схем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• усне опитування перед початком занять;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
• опитування та доповіді під час практичного заняття.
Екзаменаційний контроль проводиться у формі письмового та усного опитування та/або тестового контролю.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів
Екзаменаційний контроль - 70 балів (письмова компонента - 60 балів, усна
компонента - 10 балів)
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мисак Й.С., Івасик Я.Ф., Гут П.О., Лашковська Н.М. Об’єкти теплових електричних станцій. Режими роботи та експлуатації. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 256 с.
2. Янко П.І., Мисак Й.С. Режими експлуатації енергетичних котлів. - Львів: НВФ "Українські технології", 2004. - 272 с.
3. Коновалов С.В. Експлуатація котлів. – Вінниця: ПП. Балюк, 2007. – 216 с.
4. Івасик Я.Ф. Технології попередження забруднення довкілля. Матеріали до курсу “Режими роботи ТЕС і АЕС”. – Львів, 1997. – 102 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).