Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Космічна геодезія
Код дисципліни: 7.193.07.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: Аліна ФЕДОРЧУК
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення практики передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК03. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
ЗК05. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
спеціальні (фахові) компетентності:
СК05. Здатність обґрунтування і оцінювати методи обстежень, вишукувань, випробувань, діагностики, моніторингу об’єктів геодезії та землеустрою.
СК07. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати складними та/або непередбачуваними робочими процесами у сфері геодезії та землеустрою.
СК09. Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою.
спеціальні компетентності професійного спрямування:
СК1.2. Здатність до професійної експлуатації сучасного супутникового обладнання і космічних технологій та проводити самостійний аналіз і дослідження питань теоретичної геодезії.
СК2.2. Здатність визначати деформації крупних інженерних споруд засобами космічної геодезії.
СК2.3. Здатність до вивчення процесів і явищ в області фізики Землі і космічної навігації.
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій.
РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог.
РН06. Співпрацювати із замовником та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори.
РН07. Обгрунтувати вибір обладнання, технологій і процесів щодо управління виробництвом і проведення досліджень у сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузях.
РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямків, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів, готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
компоненти освітньої програми
Професійна та цивільна безпека
Інфраструктура геопросторових даних
Методи наукових досліджень
Теоретична геодезія
Супутні і наступні
компоненти освітньої програми
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: На практиці за темою магістерської кваліфікаційної роботи студенти освоюють такі види робіт:
1) опрацювання даних космічного моніторингу Землі;
2) рекогностування, закладка центрів пунктів і мережевих знаків;
3) прокладання полігонометричних та теодолітних ходів;
4) нівелювання;
5) опрацювання та врівноваження наземних геодезичних вимірів на комп’ютері;
6) топографічне знімання;
7) побудова геодезичних мереж на основі GPS-вимірів;
8) опрацювання GPS-вимірів спеціальними програмами на комп’ютері;
9) кадастрові роботи;
10) оформлення та ведення документації на право власності на землю.
Опис: Опрацювання даних космічного моніторингу Землі
Організація космічного моніторингу може виконуватися на базі стаціонарних станцій спостережень. Стаціонарними довготривалими станціями досліджень можуть бути перманентні пункти ГНСС-спостережень, які можна використовувати для космічного моніторингу за геодинамічними рухами земної поверхні, за впливом тропосфери та іоносфери на геодезичні виміри, за змінами в атмосфері. Це частина питань, що досліджуються на основі практичного застосування глобальних навігаційних супутникових систем ГНСС. При використанні даних космічного моніторингу важливо враховувати співвідношення між первинними даними, результатами безпосередніх вимірів, агрегованими даними першого рівня, необхідними для прийняття локальних рішень, агрегованими даними регіонального та національного рівнів, агрегованими даними глобального рівня.
Під час практики студент-магістр може виконувати в галузі космічного моніторингу наступні завдання:
• опрацювання рядів регулярних тривалих ГНСС-спостережень українських перманентних станцій;
• моніторинг стану іоносфери за результатами спостережень у мережі активних референцних станцій Західної України;
• визначення швидкостей змін перманентних ГНСС-станцій на території Європи;
• підготовка вихідних даних для високоточної обробки безперервних ГНСС-спостережень;
• визначення висот геоїда та їх змін у часі із сучасних моделей гравітаційного поля Землі;
• аналіз часових рядів результатів космічного моніторингу.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів проходження практики у процесі поточного контролю передбачено захист звіту з практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольний захід (захист звіту) - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глобальна система визначення місцеположення (GPS). Теорія і практика. Гофманн-Велленгоф Б., Ліхтенеггер Г., Коллінз Д. Переклад з англ. під ред. Яцків Я. С. Київ: Наук. думка, 1996.- 380 с.
2. Методичні вказівки до виконання виробничої та переддипломної практик за темою магістерської кваліфікаційної роботи (спеціальність 8.070901 “Геодезія”, спеціалізація 8.070901.02 «Космічна геодезія») для студентів 6-го курсу спеціальності 8.070901 “Геодезія”. Укл. Цюпак І. М., Паляниця Б. Б., Львів: кафедра вищої геодезії та астрономії Національного університету “Львівська політехніка”.- Львів.- 2008. - 12 с.
3. Визначення координат пункту за виміряними псевдовідстанями, отриманими з GPS-спостережень. Методичні вказівки. Укл. Дульцев А. Т., Цюпак І. М. Львів: кафедра вищої геодезії та астрономії Національного університету “Львівська політехніка”.- Львів.- 1997.- 20 с.
4. Визначення параметрів трансформації двовимірних координат пунктів.- Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.070901 “Геодезія”. Уклад.: Марченко О.М., Цюпак I.М. Львів: Нац. університет “Львівська політехніка”, 2009.- 16 с.
5. IGS. International GNSS Service. Global Data Center [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://webigs.ign.fr/
6. CDDIS. Crustal Dynamics Data Information System [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cddis.nasa.gov/
7. CORS Data Products [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.ngs.noaa.gov/CORS/data.shtml
8. GDC. GNSS Data Center IGS [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://igs.bkg.bund.de/
9. KASI Glober Data Center IGS [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://gdc.kasi.re.kr/
10. SOPAC. Scripps Orbit and Permanent Array Center (SOPAC) [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://sopac.ucsd.edu/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).