Управління культурним туризмом

Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: К.і.н., доцент Хома І.Я.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення курсу – опанування студентами теоретичних і практичних основ організації та функціонування управління культурним туризмом
Завдання: -УМ3. Обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо. - УМ5. Здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції. -УМ9. Аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення, пов’язані із управлінням культурною спадщиною та культурним туризмом, і забезпечувати їх реалізацію. -УМ14. Розробляти концепції музейних закладів, брендів і проектів з використання історико-культурної та природної спадщини. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей. Загальні компетенції: - Здатність приймати обґрунтовані рішення. - Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. - Здатність розробляти та керувати проектами. Фахові компетенції: - Здатність здійснювати музеєфікацію об’єктів історико-культурної і природної спадщини. - Здатність впроваджувати новітні практики у вітчизняну музейну, туристичну та пам’яткоохоронну галузь. - Здатність створювати конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг. - Здатність здійснювати управління і адміністрування музейними, туристичними та пам’яткоохоронними установами. - Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів культурної спадщини та культурного туризму. - Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій управління культурної спадщини та культурного туризму у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів
Результати навчання: - Здатність впроваджувати новітні практики популяризації культурного туризму на різних рівнях; - Здатність втілювати у життя проекти, які розвивають культурний ландшафт місцевості - Здатність інтерпретувати культурну спадщину з урахуванням новітніх методик і практик; - Здатність здійснювати ефеективну діджиталізацію об’єктів культурної спадщини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Навчальні курси з менеджменту та маркетингу в галузі
Короткий зміст навчальної програми: Сучасний фахівець музейної та пам’яткоохоронної справи повинен володіти не тільки уміннями та навиками професійного спрямування, але і міждисциплінарними уміннями і навичками. У даному випадку йдеться про опанування студентами теоретичних і практичних основ організації та функціонування управління культурним туризмом.
Опис: Культура і туризм, як це пов’язано і працює для взаємопідсилення. Управління в галузі туризму. Структура управління туризмом : країна/регіон/місто Закон у сфері культурного туризму. Чим регулюється та хто над цим працює? Правові аспекти у культурному туризмі. Націольна філософія та державна політика у сфері культурного туризму. Є чи немає ? Стратегування у сфері культурного туризму. Інфраструктура культурного туризму. Доступність та інклюзія у культурному туризмі. Діджиталізація у кульутрному туризмі. Оцифрування культурної спадщини: методики і технології. Культурні маршрути. Як об’єкти культурної спадщини включати в туристичні маршрути? Культурна спадщина та туризм як можливість розвитку регіонів. Найкращі практики . Що таке бренд і його місце у культурному туризмі. Як брендуються регіони через культурну спадщину. Айдентика, промоція, маркетинг у культурному туризмі. Дані у сфері культурного туризму. Як з ними працювати та що вони дають. Аналітика та дослідження у сфері культурного туризму в Україні.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 45 балів (опитування, презентації, відповіді усні, письмові; включно із індивідуальною роботою/есе/проєкт (на вибір) - 10 балів); підсумковий контроль – 55 балів (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. рецензування, опонування 3 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – вміння опонувати та рецензувати; – вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії. доповнення 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами; – рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. експрес –опитування 0,5 – коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Managing Tourism at World Heritage Sites: a Practical Manual for World Heritage Site Managers By Arthur Pedersen. Paris, 2002. Корж Н. В., Басюк Д. І. Управління туристичними дестинаціями : підручник / Н. В. Корж, Д. І. Басюк. – Вінниця: «ПП«ТД Едельвейс і К», 2017. – 322 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).