Електронні послуги

Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Думанський Нестор Остапович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є вивчення сучасних електронних сервісів, що забезпечують надання комунікаційних на інших послуг, що функціонують на основі Інтернет-технологій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: - загальні компетентності: • володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів; • застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери. - фахові компетентності: • створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги. • розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проєктування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності. • використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи.
Результати навчання: Знати: Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах. Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації. Здійснювати маркетингові дослідження ринку інформаційних продуктів та послуг. Використовувати прикладні соціокомунікаційні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. Вміти: Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги. Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів. Розробляти проекти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською). Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні технології організації бізнесу, Технології інформаційного менеджменту
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює важливу науково-технічну та соціальну проблему розвитку інформаційного суспільства за допомогою використання інтернет сервісів надання електронних послуг. Визначено поняття та особливостей адміністративних електронних послуг. Описано особливості надання адміністративних послуг через онлайн-сервіси, виявлено основні переваги електронних сервісів організації комунікації. Розкрито поняття: публічні послуги, електронні послуги, електронні адміністративні послуги, адміністративні послуги, інтегровані офіси надання адміністративних послуг, портали електронних послуг.
Опис: Базові технології надання електронних послуг та послуг передачі інформації Послуги електронної пошти. Послуги електронної комерції Послуги електронних платежів Системи електронного документообігу. Послуги електронного цифрового підпису Послуги електронного навчання Електронні послуги в бібліотечній справі
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання використовуються такі методи: Усний контроль передбачає формулювання запитань (завдань) з урахуванням специфіки предмета і вимог програми; підготовка студентів до відповіді та викладу знань; коригування викладених у процесі відповіді знань; аналіз і оцінювання відповіді. Письмовий контроль дозволяє в письмовій формі з’ясувати ступінь опановування студентами знаннями, вміннями та навичками з предмета, визначення їх якості – правильності, точності, усвідомленості, вміння застосувати знання на практиці. Програмований контроль, який реалізується шляхом пред'явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань. При цьому аналіз відповіді, виведення і фіксація оцінки можуть здійснюватися за допомогою індивідуальних автоматизованих засобів. Практична перевірка здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять з навчальної дисципліни, у процесі проходження різних видів практичних завдань. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи): 30% Екзаменаційний контроль: 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антопольський А.Б, Вигурський К.В. Концепція електронних бібліотек // Електронні бібліотеки. – № 2.2/99. 2. Архипов В.Ю. Інформаційно-пошукові системи Internet // Секретарська справа. – 2001. – № 2. – С. 85–89. 3. Відкритий університет Нідерландів – www.ou.nl. 4. Голощук Р. О. Дистанційна освіта – методи, технологія, реалізація / Р. О. Голощук // Збірник матеріалів Міжвузівської науково-технічної конференції науково-педагогічних працівників. – Львів : Ліга-Прес, 2006. 5. Ґудзик К. “Вчитель мудрості та людяності”. Шлях великого чеського гуманіста. – http://www.day.kiev.ua/164996/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).