PR та соціально-психологічні технології в організації
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.політ.н., доцент Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Фахові компетентності:
СК05. Здатність обговорювати результати соціологічних досліджень та проектів українською та іноземною мовами.
Результати навчання: Застосовувати сучасні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
Здійснювати діагностику та інтерпретацію актуальних проблеми українського суспільства та світової спільноти, причини їхнього виникнення та наслідки.
Розробляти проекти соціальних досліджень та обґрунтувати їхню методологію.
Вміти аналізувати емпіричні дані з використанням сучасних методів.
Представляти результати досліджень у письмовій та усній формах українською та іноземною мовами.
Вирішувати етичні дилеми відповідно до норм професійної етики соціолога та загальнолюдських цінностей.
Узагальнювати результати власних наукових досліджень у різних формах (тез, статей, доповідей, презентацій тощо).
Здійснювати моніторинг та оцінювання соціальних проектів та програм відповідно до наявних критеріїв.
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі.
Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах.
Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Сучасні комунікативні мережі.
кореквізити:
• Організація соціологічної служби
• Організація соціологічної служби в громадських та бізнесових структурах
• Організація соціологічної служби в державних установах
• Комунікативний менеджмент в ситуації ризику
• Асистентська практика
• Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
• Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «PR та соціально-психологічні технології в організації» передбачає аналіз міждисциплінарної сфери знань, синтез існуючих підходів, концептів та теорій. У курсі розглядаються теми, пов’язані з кадровим менеджментом, актуальними аспектами практичного застосування соціально-психологічних технологій в управлінні персоналом та розвитку кадрового потенціалу організації.
Опис: Організація як соціальний суб'єкт: соціально-психологічний підхід. Людина в організаційній системі. Організаційна поведінка персоналу. Особистість крізь призму індивідуальних факторів, що впливають на організаційну поведінку. Цінності, настанови та мотивація як регулятори поведінки персоналу в організації. Група як основа організації. Соціально-психологічні процеси в групі. Технологія розвитку професійно-управлінського самовизначення керівника в організації. Адаптація особи та побудова кар'єри в організації. Організаційні конфлікти. Комунікація в організації. PR- технології в організації. Організаційний стрес. Феномен професійного вигорання: методи профілактики та управління.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (60%)
• підсумкова контрольна робота (екзамен): письмова форма (40%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь 4 б.
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Рецензування, опонування -2 б.
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
Доповнення - 1 б.
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
Експрес –опитування - 0,5 б.
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 164с.
2. Климанська Л.Д. Школяр М.В., Савка В.Є. Соціальна психологія організацій. Навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 8. 040201 „Соціологія” освітньо-кваліфікаційного рівня „магістр” та студентів економічних спеціальностей Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 48с.
3. Климанська Л.Д., Школяр М.В., Андрейчук С.К. Соціальний потенціал організацій: конспект лекцій та завдання і вправи для практичних занять для студентів спеціальності 054 «Соціологія». Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 168с.
4. Власова О.І., Никоненко Ю.В. Соціальна психологія організацій та управління. Підручник. К.: Центр навчальної та практичної літератури, 2019. 396с.
5. Мальська М.П., Білоус С.В. Менеджмент організацій: теорія та практика. Навчальний посібник. К.: Центр навчальної та практичної літератури, 2019. 190 с.
6. Мельман В. О. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Соціально- психологічні основи менеджменту». Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2018. 47 с.
7. Сучасна технологія оцінювання персоналу та кадрового потенціалу організації і її соціально-психологічний аспект : наук. розробка /В. М. Мартиненко, Ю. Д. Древаль, Ю. В. Конотопцева та ін. К. : НАДУ, 2013. 52 с.
8. Психологія праці та інженерна психологія : навчальний посібник для студентів денної і заочної форм навчання спеціальності 053 «Психологія» - 2-ге вид,, перероб. і доп. / укладач О.С. Юрков. Мукачево: МДУ, 2018 187с.
9. Landy Frank J. & Conte Jeffrey M. Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, 5th Edition, 2018, 704p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).