Практика соціального адміністрування

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у оволодінні здобувачами освіти практикою адміністрування в установах соціальної сфери у мінливих умовах соціально-економічного оточення; організацією процесу управління змінами; принципів побудови та функціонування системи адміністративного управління установою.
Завдання: Фахові компетентності Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг. Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями працівника соціальної сфери. Вміння інформувати населення щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проектів і технологій. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері
Результати навчання: Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності. Приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. Організовувати підготовку організаційних документів Забезпечення документообігу Вміння планувати штатний розклад і структуру організації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністрування організаційної діяльності установ соціальної сфери
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Практика соціального адміністрування» буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції, дискусії, інтерактиви. Велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме здобувачам освіти індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб цінні пропозиції, а також відчуття інших студентів були залучені у процес набуття вищезазначених компетентностей та досягнення результатів навчання.
Опис: Тема 1. Виникнення та розвиток теорії адміністрування Тема 2. Функції соціального адміністрування в установах соціальної сфери Тема 3. Адміністративні методи управління та способи адміністративного впливу Тема 4. Системний підхід в соціальному адмініструванні Тема 5. Функціональний зміст установи та адміністрування її функціонування Тема 6. Організація процесів праці з соціального адміністрування Тема 7. Нормативно-методичні форми адміністрування Тема 8 Розвиток і вдосконалення організаційних систем та перспективи розвитку підрозділу в установах соціальної сфери Тема 9. Проектування та модернізація установи соціальної сфери
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік, поточний (усний і письмовий) контроль - конспекти самостійної підготовки до занять, презентації, усні виступи, тестові завдання, контрольні роботи, індивідуальні дослідницькі завдання. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної фери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль- максимум 100 балів, в тому числі, а саме виконання практичних робіт: Практична робота № 1 - від 0 балів до 4 балів Практична робота № 2 - від 0 балів до 12 балів Практична робота № 3 - від 0 балів до 20 балів Практична робота № 4 - від 0 балів до 12 балів Практична робота № 5 - від 0 балів до 4 балів Практична робота № 6 - від 0 балів до 12 балів Практична робота № 7 - від 0 балів до 16 балів Практична робота № 8 - від 0 балів до 10 балів Практична робота № 9 - від 0 балів до 12 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бобровська, О. Ю. (2018).Державне та регіональне управління : навчальний посібник. Дніпро ДРІДУ НАДУ. URL: http://www.dridu.dp.ua/biblioteka/doc/Derzhavne_rehionalne_upravlinnya.pdf Гаєвський, Б.А. & Гаєвська, О.Б. (2012). Соціальне управління: підручник. Київ: КНЕУ. Галушка, З.І., Антохов, А.А.,Запухляк, В.М., & Старощук, Б.Д., і ін. (2021). Менеджмент і адміністрування : підручник для магістрів. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Гордієнко, Л.Ю. (2016) Адміністративний менеджмент : навчальний посібник. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Гурова, О.О., (2017). Менеджмент організації : навчальний посібник. Харків: ХНАУ.URL: http://xn--e1ajqk.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/12/gutorova_o_o_menedzhment_organizatsiyi.pdf Дєгтяр, А.О., Дєгтяр, О.А., Калашнікова, Х.І. & Гнатенко, М.К. (2021). Публічне управління та адміністрування : навчальний посібник. Харків : НАУ «ХАІ». Михайліцька, Н.Я., Верескля, М.Р. & Михайлицький, В.С. (2019). Адміністративний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ДУВС. Монастирський, Г.Л. (2019). Теорія організації: навчальний посібник. Київ: Знання. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/37776/1/Teoriia%20orhanizatsii%202019.pdf Селютін, В. М., Яцун, Л. М., Ольшанський, О. В. (2017).Теорія організації : навчальний посібник. Харків : ХДУХТ. Чайка, Г.Л. & Чайка, О.Г. (2018). Ефективність в управлінні: Навчальний посібник. Київ: Знання Чайка, Г.Л.(217). Креативність в управлінні: Навчальний посібник. Київ: Знання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).