Навчально-дослідницька практика
Спеціальність: Системний аналіз (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.124.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.н.с.к., професор Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Застосовувати методологію сценарного аналізу в задачах науково-технічного передбачення.
Розробляти та викладати навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері системного аналізу та/або його застосувань, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки.
Здійснювати обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, узагальнювати передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань системного аналізу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним:
• організовувати прикладні дослідження;
• володіти методами досліджень, опрацювання і представлення даних;
• вміти виділяти основні та другорядні показники в отриманій інформації;
• презентувати результати досліджень.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Застосовувати методологію сценарного аналізу в задачах науково-технічного передбачення.
Розробляти та викладати навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері системного аналізу та/або його застосувань, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки.
Здійснювати обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, узагальнювати передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань системного аналізу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Основні засади проведення наукових досліджень в Україні
• Поняття, функції і значення науки
• Організація науки і наукових досліджень в Україні
• Класифікація наук
• Склад та підготовка наукових кадрів
• Наука і наукові установи в Україні
• Наукові школи
Тема 2. Вибір тематики та формулювання завдань наукових досліджень
• Мета, предмет та об’єкт наукового дослідження
• Формулювання наукового завдання
Тема 3. Методологія наукових досліджень
• Рівні методології
• Загальнонаукові методи дослідження
• Методи емпіричного дослідження
• Методи теоретичного дослідження
• Методи прикладного дослідження
Тема 4. Наукові семінари
• Суть, мета наукового семінару
• Основні завдання наукового семінару
• Види семінарів, вимоги до їх організації та проведення
Тема 5. Презентація результатів досліджень на наукових семінарах
• Структурні компоненти доповіді.
• Види наукових доповідей. Підготовка наукових доповідей іноземними мовами
• Візуалізація результатів у презентації.
• Виклад результатів наукових досліджень у робочих навчальних програмах
Тема 6. Науково-дослідна робота студентів, її форми і роль у підготовці спеціалістів
• Поняття, мета та завдання науково-дослідної роботи студентів у підготовці спеціалістів для народного господарства
• Види та форми науково-дослідної роботи студентів
• Організація роботи студентського наукового гуртка
Тема 7. Магістерська робота як кваліфікаційне дослідження
• Структура магістерської роботи
• Бібліографічний апарат наукових досліджень.
• Правила складання бібліографічного опису для списків використаних джерел.
• Вимоги до наведення цитат і бібліографічних посилань у тексті наукової роботи.
Тема 8. Звіти про результати наукової роботи
• Вимоги до звітів про результати наукової роботи
• Оформлення звітів
Тема 9. Етика наукових досліджень
• Етика та відповідальність вченого
• Академічна доброчесність
Опис: Поняття, функції і значення науки
• Організація науки і наукових досліджень в Україні
• Класифікація наук
• Склад та підготовка наукових кадрів
• Наука і наукові установи в Україні
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування
• Підсумковий контроль (55%, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Іваненко О. Основи наукових досліджень / Олена Іваненко, Юлія Носачова, Ярослав Радовенчик.-К.: Кондор, 2020.- 132 с.
2. Основи наукових досліджень: навч. посіб. / за заг. ред. Т. В. Гончарук. — Тернопіль, 2014. — 272 с..
3. Юрченко С.О. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 204 с..
4. Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Організація та методологія наукових досліджень: навч. посіб. Харків: Право, 2017. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).