Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Системний аналіз (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.124.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.н.с.к., професор Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним: • організовувати прикладні дослідження; • володіти методами досліджень, опрацювання і представлення даних; • вміти виділяти основні та другорядні показники в отриманій інформації; • презентувати результати досліджень.
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Застосовувати методологію сценарного аналізу в задачах науково-технічного передбачення. Розробляти та викладати навчальні дисципліни у закладах вищої освіти. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері системного аналізу та/або його застосувань, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки. Здійснювати обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, узагальнювати передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань системного аналізу.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним: • організовувати прикладні дослідження; • володіти методами досліджень, опрацювання і представлення даних; • вміти виділяти основні та другорядні показники в отриманій інформації; • презентувати результати досліджень. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Застосовувати методологію сценарного аналізу в задачах науково-технічного передбачення. Розробляти та викладати навчальні дисципліни у закладах вищої освіти. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері системного аналізу та/або його застосувань, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методики та інструменти, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки. Здійснювати обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, узагальнювати передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань системного аналізу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Основні засади проведення наукових досліджень в Україні • Поняття, функції і значення науки • Організація науки і наукових досліджень в Україні • Класифікація наук • Склад та підготовка наукових кадрів • Наука і наукові установи в Україні • Наукові школи Тема 2. Вибір тематики та формулювання завдань наукових досліджень • Мета, предмет та об’єкт наукового дослідження • Формулювання наукового завдання Тема 3. Методологія наукових досліджень • Рівні методології • Загальнонаукові методи дослідження • Методи емпіричного дослідження • Методи теоретичного дослідження • Методи прикладного дослідження Тема 4. Наукові семінари • Суть, мета наукового семінару • Основні завдання наукового семінару • Види семінарів, вимоги до їх організації та проведення Тема 5. Презентація результатів досліджень на наукових семінарах • Структурні компоненти доповіді. • Види наукових доповідей. Підготовка наукових доповідей іноземними мовами • Візуалізація результатів у презентації. • Виклад результатів наукових досліджень у робочих навчальних програмах Тема 6. Науково-дослідна робота студентів, її форми і роль у підготовці спеціалістів • Поняття, мета та завдання науково-дослідної роботи студентів у підготовці спеціалістів для народного господарства • Види та форми науково-дослідної роботи студентів • Організація роботи студентського наукового гуртка Тема 7. Магістерська робота як кваліфікаційне дослідження • Структура магістерської роботи • Бібліографічний апарат наукових досліджень. • Правила складання бібліографічного опису для списків використаних джерел. • Вимоги до наведення цитат і бібліографічних посилань у тексті наукової роботи. Тема 8. Звіти про результати наукової роботи • Вимоги до звітів про результати наукової роботи • Оформлення звітів Тема 9. Етика наукових досліджень • Етика та відповідальність вченого • Академічна доброчесність
Опис: Поняття, функції і значення науки • Організація науки і наукових досліджень в Україні • Класифікація наук • Склад та підготовка наукових кадрів • Наука і наукові установи в Україні
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (55%, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Іваненко О. Основи наукових досліджень / Олена Іваненко, Юлія Носачова, Ярослав Радовенчик.-К.: Кондор, 2020.- 132 с. 2. Основи наукових досліджень: навч. посіб. / за заг. ред. Т. В. Гончарук. — Тернопіль, 2014. — 272 с.. 3. Юрченко С.О. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 204 с.. 4. Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Організація та методологія наукових досліджень: навч. посіб. Харків: Право, 2017. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).