Дослідження і проєктування вбудованих комп'ютерних систем

Спеціальність: Спеціалізовані комп'ютерні системи
Код дисципліни: 7.123.03.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Спеціалізовані комп'ютерні системи
Лектор: Кочан Р.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації; 2. розраховувати, конструювати, проектувати, досліджувати, експлуатувати та налагоджувати типове апаратне та програмне забезпечення для обраної спеціалізації; 3. ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди; 4. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; 5. оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Мікропроцесорні системи, - Комп’ютерна схемотехніка, - Дослідження та проектування контролерів периферійних пристроїв.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає проведення лекційних занять та лабораторних робіт. На лекційних заняттях висвітлюються 14 тем: Вступ, Апаратне забезпечення ВКС, Процесори ВКС, Пристрої вивведення інформації, Виконавчі механізми ВКС, Пристрої введення інформації, Сенсори ВКС, Методика проектування апаратного забезпечення ВКС, Методика розробки програмного забезпечення ВКС, Засоби розробки програмного забезпечення ВКС, Інтеграція ВКС у розподілені комп’ютерні системи, Огляд протоколів обміну розподілених систем, Приклад проектування ВКС, Експлуатаційні документи ВКС, а лабораторні – Формування аналогового сигналу з заданими параметрами з допомогою широтно-імпульсного модулятора, Вимірювання частоти сигналів по методу прямого перетворення, Реалізація аналого-цифрового перетворювача, Реалізація системи автоматичного регулювання, Розробка контролера двигуна.
Методи та критерії оцінювання: Для діагностики знань проводиться поточний контроль та екзаменаційний контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Круг П.Г. Процессоры цифровой обработки сигналов: Учебное пособие. - Гончаров П.Н. Технология отладки програмного обеспечения встраеваемых систем. - Michael Barr. Programming Embedded Systems in C and C++ - Jan Axelson. Embedded Ethernet and Internet Complete. Designing and Programming Small Devices for Networking - Rochit Rajsuman. System on chip: Design and Test - Jack Gannsle. The Art of Designing Embedded Systems.