Безпека розподілених мереж і хмарних технологій

Спеціальність: Управління інформаційною безпекою
Код дисципліни: 7.125.03.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: Партика Андрій Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: РН3. Провадити дослідницьку та/або інноваційну діяльність в сфері інформаційної безпеки та/або кібербезпеки, а також в сфері технічного та криптографічного захисту інформації у кіберпросторі. РН5. Критично осмислювати проблеми інформаційної безпеки та/або кібербезпеки, у тому числі на міжгалузевому та міждисциплінарному рівні, зокрема на основі розуміння нових результатів інженерних і фізико-математичних наук, а також розвитку технологій створення та використання спеціалізованого програмного забезпечення. РН12. Досліджувати, розробляти та впроваджувати методи і заходи протидії кіберінцидентам, здійснювати процедури управління, контролю та розслідування, а також надавати рекомендації щодо попередження та аналізу кіберінцидентів в цілому. РН13. Здійснювати вибір засобів захисту інформації для складових інформаційно-комунікаційних систем: операційні системи, активне мережне обладнання, системи мобільних програмних компонентів тощо
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Безпека інформаційних і комунікаційних систем, Управління інформаційною безпекою Супутні і наступні навчальні дисципліни: Міжнародні стандарти із кібербезпеки
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є ознайомлення з принципами віртуалізації, трансформацією інфраструктури інформаційно-обчислювального простору та зміні технічних засобів дата-центрів, ознайомлення з видами хмарних сервісів і особливостями їх використання, ознайомлення з основними провайдерами хмарних послуг і їх технічною базою, оволодіння навичками використання хмарних технологій при проведенні наукових досліджень. В процесі проходження курсу студентами будуть освоєні технологія створення хмарного сервісу, робота з існуючими хмарними сервісами, студенти навчаться використовувати хмарні обчислення і будуть готові до застосування технології хмарних обчислень при вирішенні задач оптимізації ІТ-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Методом діагностики знань є поточний контроль за виконання лабораторних робіт, виконання курсової роботи, а також підсумковий екзаменаційний контроль. Поточне оцінювання здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до виконання конкретної роботи. Об’єктами поточного контролю є: активність та результативність роботи студента протягом семестру над вивченням програмного матеріалу дисципліни, а також відвідування занять. Підсумковий/семестровий контроль проводиться у формі семестрового екзамену. Семестрові екзамени – форма оцінки підсумкового засвоєння студентами теоретичного та практичного матеріалу з окремої навчальної дисципліни, що проводиться як контрольний захід (екзаменаційний контроль). Підсумкова оцінка з дисципліни розраховується як сума балів за поточний контроль і контрольного заходу.
Рекомендована література: 1. Таненбаум Э., Ван-Стеен М. Распределенные системы. Принципы и парадигмы – Спб. : Питер, 2003. – 877 с. 2. Таненбаум. Э. Компьютерные сети / Э. Таненбаум. – Спб.: Питер, 2003. – 992 с. 3. Радченко Г. И. Распределенные вычислительные системы / Г.И. Радченко. – Челябинск : Фотохудожник, 2012. – 184 с. 4. Петренко А. И. Применение Grid технологий в науке и образовании / А. И. Петренко – Львов : Изд-во Политехника”, 2009 –144 с. 5. А.В. Луговой, О.Г. Славко, П.П. Костенко, М.І. Губенко, М.М. Гузій Інформаційна стійкість комп’ютерних технологій і мереж, Кременчук, 2015 – С. 305-340. 6. Москалева Ю. П. Облачная архитектура и ее реализация для университетов / Ю. П. Москалева, З. С. Сейдаметова, В. А. Темненко // Хмарні технології в освіті : матер. Всеукр. Наук.-мет. Інтернет семінар (Кривий ріг – Київ – Черкаси – Харків, 21 грудня 2012 р.). – Кривий Ріг : Видавн. Відділ КМІ, 2012. – С. 63-65. 7. Ткачук В.В. Хмарні обчислення як основа мобільного навчання / В. В. Ткачук // Хмарні технології в освіті: матер. Всеукр. Наук.-мет. Інтернет семінар (Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків, 21 грудня 2012 р.). – Кривий Ріг: Видавничий відділ КМІ, 2012. – С. 54. Допоміжна 1. Биков В.Ю. Хмарна комп'ютерно-технологічна платформа відкритої освіти та відповідний розвиток організаційно-технологічної будови ІТ-підрозділів навчальних закладів / В.Ю. Биков // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 1. – с. 81-98. 2. Вакалюк Т.А. Можливості використання хмарних технологій в освіті / Т.А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Острог, 1-2 листопада 2013 року). – Херсон: Видавничий дім "Гельветика", 2013. – C. 97–99. 3. Газейкина А.И. Применение облачных технологий в процес се обучения школьников / А.И. Газейкина, А.С. Кувина // Информационные технологи в образовании. – 2012. – № 6. – С. 55-59. 4. Гриб’юк О.О. Перспективи впровадження хмарних технологій в освіті / Режим доступу до статті: http://lib.iitta.gov.ua/1111/1/grybyukstattya1hmary%2B_Copy.pdf 5. Лотюк Ю.Г. Хмарні технології у навчальному процесі внз / Ю.Г. Лотюк // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчальновиховного процесу в школі та ВНЗ. – 2013. – Вип. 1. – С. 61-67. 6. Листопад Н.І. Модели функционирования "облачной" компьютерной системы / Н.И. Листопад, Е.В. Олизарович. – Доклады БГУИР. – №3 (65). – 2012. – С. 23-29. 7. Литвинова С.Г. Методика використання технологій віртуального класу вчителем в організації індивідуального навчання учнів: автореф. … дис. канд. пед. наук: спец. 13.00.10 / С. Г. Литвинова; Інтут інформаційних технологій і засобів навчання нац. академії пед. наук України. – К., 2011. – 22 с. 8. Морзе Н. В. Педагогічні аспекти використання хмарних обчислень / Н. В. Морзе, О. Г. Кузьмінська // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 9. – С. 20– 29. 1. https://www.coursera.org/specializations/software-design-architecture 2. https://d0.awsstatic.com/whitepapers/aws-overview.pdf 3. https://www.coursera.org/learn/gcp-infrastructure-foundation