Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Код дисципліни: 7.174.06.O.014
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Мищишин В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основними завданнями переддипломної практики є:
- здобуття дослідницьких навичок у виконанні конструкторських робіт по проектуванню, програмуванню і організації виробництва комп’ютерних систем управління і засобів автоматики;
- вивчення процесів технологічної підготовки виробництва, а також технології виробництва засобів комп’ютерних систем управління і автоматики;
- ознайомлення з сучасними досягненнями і перспективами розвитку науки і техніки в галузі комп’ютерних систем управління і засобів автоматики;
- здобуття навичок у програмуванні, налагодженні засобів автоматики і систем управління та їх експлуатації;
- закріплення і засвоєння навичок науково-дослідної роботи, планування та проведення експерименту.
Результати навчання: Відповідно до вимог програми підготовки магістрів за спеціальністю 174 автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка, кваліфікації магістр з автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки в результаті проходження практики студенти повинні набути певних компетентностей:
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій у професійній діяльності та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
СК1. Здатність здійснювати автоматизацію складних технологічних об’єктів та комплексів, створювати кіберфізичні системи на основі інтелектуальних методів управління та цифрових технологій з використанням баз даних, баз знань, методів штучного інтелекту, робототехнічних та інтелектуальних мехатронних пристроїв.
СК2. Здатність проектувати та впроваджувати високонадійні системи автоматизації та їх прикладне програмне забезпечення, для реалізації функцій управління та опрацювання інформації, здійснювати захист прав інтелектуальної власності на нові проектні та інженерні рішення.
СК3. Здатність застосовувати методи моделювання та оптимізації для дослідження та підвищення ефективності систем і процесів керування складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами.
СК4. Здатність аналізувати виробничо-технологічні системи і комплекси як об’єкти автоматизації, визначати способи та стратегії їх автоматизації та цифрової трансформації.
СК5. Здатність інтегрувати знання з інших галузей, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні наукових досліджень.
СК6. Здатність застосовувати сучасні методи теорії автоматичного керування для розроблення автоматизованих систем управління технологічними процесами та об’єктами.
СК7. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для розв’язання складних задач і проблем автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій.
СК8. Здатність розробляти функціональну, технічну та інформаційну структуру комп’ютерно-інтегрованих систем управління організаційно-технологічними комплексами із застосуванням мережевих та інформаційних технологій, програмно-технічних керуючих комплексів, промислових контролерів, мехатронних компонентів, робототехнічних пристроїв та засобів людино-машинного інтерфейсу.
СК9. Здатність оцінювати вплив наукової розробки на довкілля та відповідальність за негативний вплив і безпеку розробленого технічного рішення.
СК10. Здатність використовувати сучасні методи оброблення сигналів та зображень в комп’ютерно-інтегрованих системах автоматики та робототехнічних комплексах гнучких автоматизованих виробництв;
2.3. Програмні результати проходження практики
РН01. Створювати системи автоматизації, кіберфізичні виробництва на основі використання інтелектуальних методів управління, баз даних та баз знань, цифрових та мережевих технологій, робототехнічних та інтелектуальних мехатронних пристроїв.
РН02. Створювати високонадійні системи автоматизації з високим рівнем функціональної та інформаційної безпеки програмних та технічних засобів.
РН03. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, а також критичне осмислення сучасних проблем у сфері автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій для розв’язування складних задач професійної діяльності.
РН04. Застосовувати сучасні підходи і методи моделювання та оптимізації для дослідження та створення ефективних систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами.
РН05. Розробляти комп’ютерно-інтегровані системи управління складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, застосовуючи системний підхід із врахуванням нетехнічних складових оцінки об’єктів автоматизації.
РН06. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, презентації результатів досліджень та інноваційних проектів.
РН07. Аналізувати виробничо-технічні системи у певній галузі діяльності як об’єкти автоматизації і визначати стратегію їх автоматизації та цифрової трансформації.
РН08. Застосовувати сучасні математичні методи, методи теорії автоматичного керування, теорії надійності та системного аналізу для дослідження та створення систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, кіберфізичних виробництв.
РН09. Розробляти функціональну, організаційну, технічну та інформаційну структури систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, розробляти програмно-технічні керуючі комплекси із застосовуванням мережевих та інформаційних технологій, промислових контролерів, мехатронних компонентів, робототехнічних пристроїв, засобів людино-машинного інтерфейсу та з урахуванням технологічних умов та вимог до управління виробництвом.
РН10. Розробляти і використовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для створення систем автоматизації складними організаційно-технічними об’єктами, професійно володіти спеціальними програмними засобами.
РН11. Дотримуватись норм академічної доброчесності, знати основні правові норми щодо захисту інтелектуальної власності, комерціалізації результатів науково-дослідної, винахідницької та проектної діяльності.
РН12. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Переддипломна практика є одним з етапів підготовки молодих спеціалістів і органічно пов'язана з попереднім і наступним етапами навчання в університеті. Використовуючи знання, отримані в університеті, студент-практикант поглиблює і конкретизує їх в практичній роботі на виробництві і здобуває досвід по проектуванню необхідний для виконання дипломного проекту (роботи) та магістерської кваліфікаційної роботи в подальшій інженерній діяльності.
Опис: Дослідницька практика є одним з етапів підготовки молодих спеціалістів і органічно пов'язана з попереднім і наступним етапами навчання в університеті.
Характер роботи студента-практиканта під час практики в міру можливості повинен відповідати роботі, яку він виконуватиме після закінчення університету (науково-дослідна робота в лабораторії, робота конструктора, технолога, програміста тощо.).
Під час практики особлива увага повинна бути приділена вивченню і дотриманню правил охорони праці і протипожежної безпеки. Кожний студент повинен пройти інструктаж (первинний і на кожному конкретному робочому місці), що має бути оформлено документально. Студенти повинні ознайомитися з умовами праці в основних виробничих підрозділах, організаційно-технічними заходами, що стосуються охорони праці. Особливу увагу необхідно приділити питанням охорони праці при роботі з електроустановками, пожежній безпеці. Необхідно також ознайомитися з станом охорони навколишнього середовища, зокрема, з проблемами забруднення атмосфери і води відходами підприємства, методами очищення повітря і води, багатократного використання води для промислових потреб, правовими аспектами охорони природи.
Індивідуальні завдання включаються в програму практики з метою надбання студентами умінь та навичок самостійного розв'язання виробничих наукових або організаційних завдань.
Приблизний перелік індивідуальних завдань:
дослідження комп’ютерних систем управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт) їх алгоритмічного та програмного забезпечення; дослідження процесів технологічної підготовки виробництва та систем їх автоматизації; дослідження роботи обладнання та процесів автоматизованого монтажу електронних блоків; аналіз структурних схем складання приладів і пристроїв автоматики з метою їх раціоналізації та оптимізації; розробка структурних схем складання окремих складальних одиниць; оцінка технологічності окремих блоків та приладів; розрахунок електричних схем окремих вузлів приладів; розробка конструкції окремих вузлів приладів; дослідження процесів підготовки елементів до монтажу механізованим та автоматизованим способом; дослідження процесів електромонтажу електронних блоків; дослідження систем автоматизованого контролю та діагностики приладів; дослідження схем, конструкцій та особливостей використання сучасних мікропроцесорних засобів автоматики; дослідження експериментальних методів оптимізації параметрів налаштування автоматичних регуляторів; дослідження структури, алгоритмічного та програмного забезпечення локальних управляючих обчислювальних мереж; розробка програм управління для автоматичних систем, реалізованих на основі логічних та регулюючих мікропроцесорних контролерів; моделювання автоматичних систем управління та їх елементів.
Зміст індивідуальних завдань конкретизується під час проходження практики керівниками від навчального закладу і бази практики. Результати, отримані студентом при виконанні індивідуального завдання, можуть бути використані для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, у підготовці доповідей на конференціях або написанні статей.
Методи та критерії оцінювання: Підсумки практики підводяться у процесі складання спеціалістом заліку перед комісією, яка призначається завідувачем кафедри. При цьому береться до уваги характеристика студента, дана йому керівником практики від підприємства. Диференційована оцінка з практики враховується порівно з іншими оцінками, які характеризують успішність спеціаліста.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мичуда З.Р Логарифмічні аналого-цифрові перетворювачі - АЦП майбутнього. Наукове видання, Л.: Простір, 242 с, 2002.
2. Бучма І.М. Мікропроцесорні пристрої. НУ "Львівська політехніка", Львів.-2005.-235с.
3. Самотий В.В. Математичне моделювання стаціонарних процесів електромагнетних перетворювачів систем керування. Львів: Фенікс, 1997. -170 с.
4. Наконечний А.Й. Теорія малохвильового (шауеіеі) перетворення та її застосування. Львів, Фенікс, 2001. - 278 с.
5.Алексієв В.О. Система ОгСАВ для проектування електронних пристроїв мехатронічних комплексів: Навчально-методичний посібник. - Харків: ХНАДУ, 2006. - 160 с.
6. Галай М. В. Теорія автоматичного керування: навчальний посібник для технічних вузів, Полтава: ПНТУ, 2002. - 454 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).