Тестування інформаційно-вимірювальних систем

Спеціальність: Метрологія та вимірювальна техніка
Код дисципліни: 7.175.01.O.006
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Яцук Василь Олександрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення студентами основ та особливостей побудови і вдосконалення систем метрологічного забезпечення і підтвердження та виконання процесів вимірювань, сучасних еталонів основних фізичних величин, побудови державних схем повірки засобів вимірювання, особливостей побудови та характеристик одно- і багатозначних зразкових засобів вимірювання, а також питання покращення основних технічних характеристик еталонів, шляхом використання добре вивчених атомних і квантових явищ, методів і засобів оперативного метрологічного підтвердження.
Завдання: Вивчення навчальної передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: здатність виявляти наукову сутність проблем у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи щодо їх розв’язання; здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); здатність досліджувати проблеми з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів; здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, за необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; здатність орієнтуватися в системі загальнолюдських цінностей і цінностей світової й вітчизняної культури, розуміти значення гуманістичних цінностей для збереження й розвитку сучасної цивілізації; Фахових: здатність вибирати оптимальні рішення при створенні продукції з урахуванням вимог якості, надійності і вартості, а також термінів виконання, безпеки життєдіяльності та екологічної чистоти виробництва; здатність готувати заявки на винаходи і промислові зразки, організовувати роботи зі здійснення авторського нагляду під час виготовлення, налагодження, випробування, тестування, калібрування, повірки пристроїв і засобів вимірювальної техніки; здатність розробляти, проектувати і впроваджувати інформаційно-вимірювальні системи, а також забезпечувати їх правильну експлуатацію; - здатність застосовуючи сучасні методики та програмне забезпечення наукових досліджень, розробляти робочі гіпотези, будувати теоретичні моделі об’єкта досліджень та обґрунтовувати прийняті припущення; - здатність до розроблення методик виконання вимірювань з застосуванням інформаційно-вимірювальних систем, зокрема з застосуванням сучасних методів тестувань і експериментальних досліджень та методик і переносних засобів їх метрологічного забезпечення
Результати навчання: Знання сучасних методів і засобів вимірювання, тестування, контролю та випробувань, зокрема контролю якості продукції, процесів та послуг; Знання сучасних методів і засобів автоматизації та комп’юте¬ризації систем вимірювання, тестування, контролю, випробувань та оцінювання якості продукції; Знання організаційних, методичних та правових основ метрології, стандартизації та сертифікації; Знання нормативних документів з технічного регулювання; Знання методів і засобів підвищення якості тестування і вимірювань, випробувань та контролю; Уміння планувати експериментальні тестувальні дослідження, обґрунто¬вувати вибір їхнього апаратного забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі; Уміння формулювати задачі технічного регулювання, синтезувати структури та визначати параметри інформаційно-вимірювальних і розпорошених кіберфізичних систем та засобів їх тестування на місці експлуатації; Уміння аналізувати стан діяльності з метрології, стандартизації та сертифікації, порівнювати характеристики і вибирати методи та засоби тестування, технічного регулювання, визначати актуальність та напрями їх вдосконалення; Уміння формалізувати опис об’єкту досліджень, визначати його параметри та виробляти пропозиції їхнього покращання; Уміння оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку технічних засобів тестування інформаційно-вимірювальних та розпорошених кіберфізичних систем. Уміння визначати стан простежуваності та єдності вимірювань, дотримання правил усталеної практики в діяльності зі стандартизації та сертифікації; Уміння організовувати тестування, випробування та контроль якості продукції, досліджувати безпеку її щодо здоров’я, майна споживачів, екологічних та державних вимог, застосовувати принципи сталого покращання та забезпечення конкурентоспроможності продукції; Уміння розробляти нормативні документи, зокрема в сфері безпеки, охорони здоров’я і майна людей, довкілля, тощо; Уміння організовувати та проводити науково-дослідні роботи на підприємствах і в організаціях різних форм власності; Уміння спілкуватись, враховуючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема сучасні інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; Вміння користуватися загальноприйнятими нормами поведінки і моралі в міжособистісних відносинах та суспільстві; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; Здатність відповідально ставитись до роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до теорії вимірювально-інформаційних систем Інформаційно-вимірювальні технології. Інформаційно-вимірювальні комплекси. Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації. Верифікація засобів вимірювальної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Курс охоплює питання принципів та особливостей побудови сучасних методів і засобів тестування, оперативного контролювання, калібрування і метрологічної перевірки вимірювальних каналів інформаційно-вимірювальних та розпорошених кіберфізичних систем, побудови схем простежуваності вимірювань, особливостей побудови та характеристик одно- і багатозначних розрядних робочих еталонів, що використовуються для метрологічного забезпечення розпорошених інформаційно-вимірювальних (кіберфізичних) систем, в тому числі їх тестування на місці експлуатації.
Опис: АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ І ПРОСТЕЖУВАНОСТІ В ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМАХ АНАЛІЗ МЕТРОЛОГІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ КЛАСИЧНИХ БАГАТОКАНАЛЬНИХ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ ТЕСТУВАННЯ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ ПОРІВНЯННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ТА МЕТОДІВ ЇХ АВТОМАТИЧНОГО ТЕСТУВАННЯ ОЦІНЮВАННЯ ГРАНИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ МЕТОДІВ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ НА ОСНОВІ БАГАТОЗНАЧНИХ МІР АКТИВНИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ НА ОСНОВІ БАГАТОЗНАЧНИХ МІР ПАСИВНИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН АНАЛІЗ ЧАСТОТНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ МІР ТА МОЖЛИВОСТЕЙ ДИСТАНЦІЙНОГО ПЕРЕДАВАННЯ ЗНАЧЕНЬ ЕЛЕКТРИЧНОГО ОПОРУ ПІД ЧАС ТЕСТУВАННЯ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ФІЗИКО-ХІМІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ КОНЦЕПЦІЯ СУЧАСНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНОЇ СИСТЕМИ З АПАРАТНО-ПРОГРАМНИМ КОРИГУВАННЯМ ПОХИБОК НА МІСЦІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Екзаменаційний контроль – 70 балів, в тому числі письмова частина 50-балів, усна частина ) 20-балів. Практичні заняття 15-балів. Лабораторні заняття 15-балів. Курсовий проект оцінюється окремо у 100-бальній шкалі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль 30-балів Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова частина ) 50-балів (усна частина ) 20-балів Практичні заняття 15-балів Лабораторні заняття 15-балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення - робоча програма; - конспект лекцій; - інструкції до лабораторних робіт; - методичні вказівки до виконання практичних робіт; - методичні вказівки до практичних робіт; - матеріали у віртуальному навчальному середовищі адреса розміщення: [Електронний ресурс]: режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2820/ В.О. Яцук // Вірт. навч. cередов. Нац. ун-ту «Львів. Політех¬ніка», Львів. - 1 CD-ROM. Рекомендована література 1. Метрологія та вимірювальна техніка: Підручник/ Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко; За ред. Проф. Є.С. Поліщука. – 2-е вид., доповн. і перероб. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 2. Орнатський П.П. Теоретичні основи інформаційно-вимірювальної техніки. – К.: Вища школа, 1983. – 455 с. 3. Яцук В.О., Малачівський П.С. Методи підвищення точності вимірювань. – Львів: Видавництво “Бескид-біт”, 2008. – 368 с. 4. Дорожовець М.М. Опрацювання результатів вимірювань. Львів: Вид-во Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 644 с. 5. Кіберфізичні системи: технології збору даних. Монографія: А.О. Мельник, О.Ю. Бочкарьов, Я.С. Парамуд, В.А. Голембо, В.О. Яцук; за ред. проф. А.О. Мельника. Львів: «Магнолія 2006», 2019. 6. Микийчук М.М. Активні імітатори електричного опору / Микийчук М.М., Яцук В.О., Стахів Р.І., Яцук Ю.В. – Львів: Растр-7, 2020. – 168 с. Інформаційні ресурси Smoljkic G., Lackovic I. (2007) Expanding the functionality of HP4284A precision LCR meter through measurement system integration. In: Scharfetter H., Merwa R. (eds) 13th International Conference on Electrical Bioimpedance and the 8th Conference on Electrical Impedance Tomography. IFMBE Proceedings, vol 17. Springer, Berlin, Heidelberg. [Online]. Available: https://doi.org/10.1007/978-3-540-73841-1_62 https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-540-73841-1_62#citeas Darayan S., An Experimental Setup to Measure the Conductivity of a Solid or Liquid Sample Utilizing Multi-Frequency LCR Meter, Proceedings of the 2005 American Society for Engineering Education Annual Conference & Exposition, 2005 pp 10.174.1- 10.174.11. [Online]. Available: https://an-experimental-setup-to-measure-the-conductivity-of-a-solid-or-liquid-sample-utilizing-muti-frequency-lcr-meter.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Тестування інформаційно-вимірювальних систем (курсовий проєкт)

Спеціальність: Метрологія та вимірювальна техніка
Код дисципліни: 7.175.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Яцук Василь Олександрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення студентами основ та особливостей побудови і вдосконалення систем метрологічного забезпечення і підтвердження та виконання процесів вимірювань, сучасних еталонів основних фізичних величин, побудови державних схем повірки засобів вимірювання, особливостей побудови та характеристик одно- і багатозначних зразкових засобів вимірювання, а також питання покращення основних технічних характеристик еталонів, шляхом використання добре вивчених атомних і квантових явищ, методів і засобів оперативного метрологічного підтвердження.
Завдання: Вивчення навчальної передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: здатність виявляти наукову сутність проблем у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи щодо їх розв’язання; здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); здатність досліджувати проблеми з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів; здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, за необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; здатність орієнтуватися в системі загальнолюдських цінностей і цінностей світової й вітчизняної культури, розуміти значення гуманістичних цінностей для збереження й розвитку сучасної цивілізації; Фахових: здатність вибирати оптимальні рішення при створенні продукції з урахуванням вимог якості, надійності і вартості, а також термінів виконання, безпеки життєдіяльності та екологічної чистоти виробництва; здатність готувати заявки на винаходи і промислові зразки, організовувати роботи зі здійснення авторського нагляду під час виготовлення, налагодження, випробування, тестування, калібрування, повірки пристроїв і засобів вимірювальної техніки; здатність розробляти, проектувати і впроваджувати інформаційно-вимірювальні системи, а також забезпечувати їх правильну експлуатацію; - здатність застосовуючи сучасні методики та програмне забезпечення наукових досліджень, розробляти робочі гіпотези, будувати теоретичні моделі об’єкта досліджень та обґрунтовувати прийняті припущення; - здатність до розроблення методик виконання вимірювань з застосуванням інформаційно-вимірювальних систем, зокрема з застосуванням сучасних методів тестувань і експериментальних досліджень та методик і переносних засобів їх метрологічного забезпечення
Результати навчання: Знання сучасних методів і засобів вимірювання, тестування, контролю та випробувань, зокрема контролю якості продукції, процесів та послуг; Знання сучасних методів і засобів автоматизації та комп’юте¬ризації систем вимірювання, тестування, контролю, випробувань та оцінювання якості продукції; Знання організаційних, методичних та правових основ метрології, стандартизації та сертифікації; Знання нормативних документів з технічного регулювання; Знання методів і засобів підвищення якості тестування і вимірювань, випробувань та контролю; Уміння планувати експериментальні тестувальні дослідження, обґрунто¬вувати вибір їхнього апаратного забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі; Уміння формулювати задачі технічного регулювання, синтезувати структури та визначати параметри інформаційно-вимірювальних і розпорошених кіберфізичних систем та засобів їх тестування на місці експлуатації; Уміння аналізувати стан діяльності з метрології, стандартизації та сертифікації, порівнювати характеристики і вибирати методи та засоби тестування, технічного регулювання, визначати актуальність та напрями їх вдосконалення; Уміння формалізувати опис об’єкту досліджень, визначати його параметри та виробляти пропозиції їхнього покращання; Уміння оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку технічних засобів тестування інформаційно-вимірювальних та розпорошених кіберфізичних систем. Уміння визначати стан простежуваності та єдності вимірювань, дотримання правил усталеної практики в діяльності зі стандартизації та сертифікації; Уміння організовувати тестування, випробування та контроль якості продукції, досліджувати безпеку її щодо здоров’я, майна споживачів, екологічних та державних вимог, застосовувати принципи сталого покращання та забезпечення конкурентоспроможності продукції; Уміння розробляти нормативні документи, зокрема в сфері безпеки, охорони здоров’я і майна людей, довкілля, тощо; Уміння організовувати та проводити науково-дослідні роботи на підприємствах і в організаціях різних форм власності; Уміння спілкуватись, враховуючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема сучасні інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; Вміння користуватися загальноприйнятими нормами поведінки і моралі в міжособистісних відносинах та суспільстві; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; Здатність відповідально ставитись до роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до теорії вимірювально-інформаційних систем Інформаційно-вимірювальні технології. Інформаційно-вимірювальні комплекси. Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації. Верифікація засобів вимірювальної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Курс охоплює питання принципів та особливостей побудови сучасних методів і засобів тестування, оперативного контролювання, калібрування і метрологічної перевірки вимірювальних каналів інформаційно-вимірювальних та розпорошених кіберфізичних систем, побудови схем простежуваності вимірювань, особливостей побудови та характеристик одно- і багатозначних розрядних робочих еталонів, що використовуються для метрологічного забезпечення розпорошених інформаційно-вимірювальних (кіберфізичних) систем, в тому числі їх тестування на місці експлуатації.
Опис: АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ І ПРОСТЕЖУВАНОСТІ В ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМАХ АНАЛІЗ МЕТРОЛОГІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ КЛАСИЧНИХ БАГАТОКАНАЛЬНИХ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ ТЕСТУВАННЯ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ ПОРІВНЯННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ТА МЕТОДІВ ЇХ АВТОМАТИЧНОГО ТЕСТУВАННЯ ОЦІНЮВАННЯ ГРАНИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ МЕТОДІВ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ НА ОСНОВІ БАГАТОЗНАЧНИХ МІР АКТИВНИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ НА ОСНОВІ БАГАТОЗНАЧНИХ МІР ПАСИВНИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН АНАЛІЗ ЧАСТОТНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ МІР ТА МОЖЛИВОСТЕЙ ДИСТАНЦІЙНОГО ПЕРЕДАВАННЯ ЗНАЧЕНЬ ЕЛЕКТРИЧНОГО ОПОРУ ПІД ЧАС ТЕСТУВАННЯ ТЕСТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ФІЗИКО-ХІМІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ КОНЦЕПЦІЯ СУЧАСНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНОЇ СИСТЕМИ З АПАРАТНО-ПРОГРАМНИМ КОРИГУВАННЯМ ПОХИБОК НА МІСЦІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання дисципліни «Тестування інформаційно-вимірювальних систем» використовуються такі методи оцінювання рівня знань: - поточний контроль, розв’язування задач, оформлення звітів з лабораторних робіт; - проведення семестрового екзамену; - виконання і захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль 30-балів Екзаменаційний контроль 70 балів (письмова частина ) 50-балів (усна частина ) 20-балів Практичні заняття 15-балів Лабораторні заняття 15-балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення - робоча програма; - конспект лекцій; - інструкції до лабораторних робіт; - методичні вказівки до виконання практичних робіт; - методичні вказівки до практичних робіт; - матеріали у віртуальному навчальному середовищі адреса розміщення: [Електронний ресурс]: режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2820/ В.О. Яцук // Вірт. навч. cередов. Нац. ун-ту «Львів. Політех¬ніка», Львів. - 1 CD-ROM. Рекомендована література 1. Метрологія та вимірювальна техніка: Підручник/ Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко; За ред. Проф. Є.С. Поліщука. – 2-е вид., доповн. і перероб. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 2. Орнатський П.П. Теоретичні основи інформаційно-вимірювальної техніки. – К.: Вища школа, 1983. – 455 с. 3. Яцук В.О., Малачівський П.С. Методи підвищення точності вимірювань. – Львів: Видавництво “Бескид-біт”, 2008. – 368 с. 4. Дорожовець М.М. Опрацювання результатів вимірювань. Львів: Вид-во Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 644 с. 5. Кіберфізичні системи: технології збору даних. Монографія: А.О. Мельник, О.Ю. Бочкарьов, Я.С. Парамуд, В.А. Голембо, В.О. Яцук; за ред. проф. А.О. Мельника. Львів: «Магнолія 2006», 2019. 6. Микийчук М.М. Активні імітатори електричного опору / Микийчук М.М., Яцук В.О., Стахів Р.І., Яцук Ю.В. – Львів: Растр-7, 2020. – 168 с. Інформаційні ресурси Smoljkic G., Lackovic I. (2007) Expanding the functionality of HP4284A precision LCR meter through measurement system integration. In: Scharfetter H., Merwa R. (eds) 13th International Conference on Electrical Bioimpedance and the 8th Conference on Electrical Impedance Tomography. IFMBE Proceedings, vol 17. Springer, Berlin, Heidelberg. [Online]. Available: https://doi.org/10.1007/978-3-540-73841-1_62 https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-540-73841-1_62#citeas Darayan S., An Experimental Setup to Measure the Conductivity of a Solid or Liquid Sample Utilizing Multi-Frequency LCR Meter, Proceedings of the 2005 American Society for Engineering Education Annual Conference & Exposition, 2005 pp 10.174.1- 10.174.11. [Online]. Available: https://an-experimental-setup-to-measure-the-conductivity-of-a-solid-or-liquid-sample-utilizing-muti-frequency-lcr-meter.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).