Проєктування технологічних дільниць ливарних цехів

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.E.047
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тростянчин Андрій Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є: - ознайомити студентів із технологією і обладнанням ливарного виробництва та його раціонального використання і є частиною підготовки бакалаврів за напрямком 136 «Металургія» зі спеціалізацією "Ливарне виробництво"; - навчити студентів використовувати набуті теоретичні знання та застосовувати практичні навики розрахунку та проектування основних технологічних відділень ливарних цехів;
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - здатність навчатися, сприймати набуті знання та інтегрувати їх із уже наявними, ефективно використовувати на практиці різні теорії в сфері навчання та адміністрування; - уміння бути критичним та самокритичним, розуміння чинників, які позитивно чи негативно впливають на комунікативність, та здатність визначати і враховувати ці чинники в конкретних комунікаційних ситуаціях; - здатність управляти проектами у галузі металургії та планувати у часі підготовку, впровадження та завершення проектів відповідно до міжнародних стандартів; розв’язувати поставлені завдання та приймати відповідні обґрунтовані рішення, на основі розуміння принципів функціонування проектів, їх фінансового аналізу, контролю та прогнозування ризиків; - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення, узагальнення, аналізу, систематизації, синтезу та прогнозування; - набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій; - здатність здійснювати професійну діяльність, зважаючи на соціальну та етичну відповідальність за прийняті рішення. фахових: -здатність аналізувати, прогнозувати та проектувати сучасні технологічні відділення ливарних цехів з урахуванням річної виробничої програми для потреб конкретного виробництва, а за потреби на базі існуючих виробничих потужностей збільшити виробництво високоякісних виливок; - здатність оцінювати діяльність з точки зору професійної та цивільної безпеки, охорони навколишнього середовища, знання принципів забезпечення заходів з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки при організації науково-дослідницької, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах та організаціях металургійної галузі; - здатність здійснювати наукові дослідження, оцінювати отримані результати, перевіряти їх адекватність, виконувати математичне моделювання процесів, засобів, систем виготовлення та оброблення матеріалів металургійного виробництва із застосуванням сучасних експериментальних технологій наукових досліджень, з використанням програмного забезпечення створювати теоретичні моделі для дослідження якості виробів, технологічних процесів, засобів, систем металургійних виробництв, виконувати аналіз, синтез й оптимізацію технологічної підготовки ливарного виробництва, бути здатним формувати нові продукти й технології в галузі металургії та лиття, вибираючи на основі наявних ресурсів оптимальні напрями й методи їх створення; - здатність застосовувати сучасні методи і засоби визначення експлуатаційних характеристик та залишкового ресурсу, обладнання й виробів, вибирати методи, засоби й проводити вимірювання, діагностування продукції, процесів, обладнання, систем керування металургійного виробництва; - здатність визначати експлуатаційні властивості, діагностувати залишковий ресурс металургійної й ливарної продукції, прогнозувати й виявляти проблеми пошкоджуваності виливків, розробляти оптимальні заходи для вдосконалення технологічних процесів ливарного виробництва з метою забезпечення надійності та довговічності литих виробів, запобігання їх деградації й руйнування під час експлуатації; - здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем протикорозійного захисту ливарних виробів з металевих матеріалів, науково обґрунтовувати вибір матеріалів, обладнання, нових технологічних процесів для захисту від корозії литих виробів під час експлуатації та зберігання.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати структуру та класифікацію ливарних цехів; - знати режими роботи ливарних цехів; - спроможність застосовувати знання та набуті навички для проектування виробничих відділень ливарних цехів; - здатність оцінювати, інтерпретувати вихідні дані для синтезу нових виробів й технологічних процесів; - здатність здійснювати метрологічну оцінку відповідності якості виливків, металовиробів та послуг державним та міжнародним стандартам систем EN та ISO. - знати основні вимоги щодо охорони праці та протипожежної безпеки ливарних цехів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія та інженерна графіка Технологія конструкційних матеріалів Основи автоматизованого проектування Теоретичні основи ливарного виробництва Технологія ливарної форми Супутні і наступні навчальні дисципліни: Організація інженерних проектів в металургії Багатоопераційні технології ливарного виробництва Адитивні технології в ливарному виробництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування технологічних дільниць ливарних цехів» навчає основних принципів проектування сучасних технологічних відділень ливарних цехів з дотриманням державно-будівельних норм, охорони праці, екологічної та протипожежної безпеки.
Опис: Вступ. Класифікація ливарних цехів Організація і особливості проектування ливарних цехів Структура ливарних цехів Виробнича програма і методика проектних розрахунків Режими роботи ливарних цехів Фонди часу роботи устаткування робітників. Поняття продуктивності устаткування Проектування виробничих відділень ливарного цеху Проектування складів формувальних і шихтових матеріалів та відділень для їх підготовлення до використання. Допоміжні служби Охорона праці і техніка безпеки Заходи протипожежної безпеки під час проектування ливарних цехів Екскурсія на діючі ливарні цехи
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка, рейтинговий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Виконання практичних робіт – 50 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента - 40 балів Усна компонента -10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.1. – Бібліогр.:с.582. 2. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.2. – Бібліогр.:с.380. 3. Пахаренко В. Л., Марчук М.М Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): Навчальний посібник.- Рівне: НУВГП, 2009,-179с.:іл. 4. ДСТУ 2541-94 Ливарне виробництво. Терміни та визначення. Мова: українська. Дата введення в дію: 01.07.1995. 5. Пахаренко В. Л. Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): навчальний посібник / В. Л. Пахаренко, М.М. Марчук . – Рівне: НУВГП, 2009. –179 с.:іл. 6. Дан Л. О. Ливарне виробництво : навчальний посібник для студентів металургійних спеціальностей / Л. О. Дан, Л. О. Трофімова ; М-во освіти і науки України, ПДТУ. Каф. технології і комп`ютерізації ливарного виробництва. – Маріуполь : ПДТУ, 2013. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування технологічних дільниць ливарних цехів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані технології художнього та ювелірного литва
Код дисципліни: 6.136.03.E.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тростянчин Андрій Миколайович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є: - ознайомити студентів із технологією і обладнанням ливарного виробництва та його раціонального використання і є частиною підготовки бакалаврів за напрямком 136 «Металургія» зі спеціалізацією "Ливарне виробництво"; - навчити студентів використовувати набуті теоретичні знання та застосовувати практичні навики розрахунку та проектування основних технологічних відділень ливарних цехів;
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - здатність навчатися, сприймати набуті знання та інтегрувати їх із уже наявними, ефективно використовувати на практиці різні теорії в сфері навчання та адміністрування; - уміння бути критичним та самокритичним, розуміння чинників, які позитивно чи негативно впливають на комунікативність, та здатність визначати і враховувати ці чинники в конкретних комунікаційних ситуаціях; - здатність управляти проектами у галузі металургії та планувати у часі підготовку, впровадження та завершення проектів відповідно до міжнародних стандартів; розв’язувати поставлені завдання та приймати відповідні обґрунтовані рішення, на основі розуміння принципів функціонування проектів, їх фінансового аналізу, контролю та прогнозування ризиків; - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел, продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення, узагальнення, аналізу, систематизації, синтезу та прогнозування; - набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій; - здатність здійснювати професійну діяльність, зважаючи на соціальну та етичну відповідальність за прийняті рішення. фахових: -здатність аналізувати, прогнозувати та проектувати сучасні технологічні відділення ливарних цехів з урахуванням річної виробничої програми для потреб конкретного виробництва, а за потреби на базі існуючих виробничих потужностей збільшити виробництво високоякісних виливок; - здатність оцінювати діяльність з точки зору професійної та цивільної безпеки, охорони навколишнього середовища, знання принципів забезпечення заходів з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки при організації науково-дослідницької, виробничо-технологічної, організаційно-управлінської діяльності на підприємствах та організаціях металургійної галузі; - здатність здійснювати наукові дослідження, оцінювати отримані результати, перевіряти їх адекватність, виконувати математичне моделювання процесів, засобів, систем виготовлення та оброблення матеріалів металургійного виробництва із застосуванням сучасних експериментальних технологій наукових досліджень, з використанням програмного забезпечення створювати теоретичні моделі для дослідження якості виробів, технологічних процесів, засобів, систем металургійних виробництв, виконувати аналіз, синтез й оптимізацію технологічної підготовки ливарного виробництва, бути здатним формувати нові продукти й технології в галузі металургії та лиття, вибираючи на основі наявних ресурсів оптимальні напрями й методи їх створення; - здатність застосовувати сучасні методи і засоби визначення експлуатаційних характеристик та залишкового ресурсу, обладнання й виробів, вибирати методи, засоби й проводити вимірювання, діагностування продукції, процесів, обладнання, систем керування металургійного виробництва; - здатність визначати експлуатаційні властивості, діагностувати залишковий ресурс металургійної й ливарної продукції, прогнозувати й виявляти проблеми пошкоджуваності виливків, розробляти оптимальні заходи для вдосконалення технологічних процесів ливарного виробництва з метою забезпечення надійності та довговічності литих виробів, запобігання їх деградації й руйнування під час експлуатації; - здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем протикорозійного захисту ливарних виробів з металевих матеріалів, науково обґрунтовувати вибір матеріалів, обладнання, нових технологічних процесів для захисту від корозії литих виробів під час експлуатації та зберігання.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати структуру та класифікацію ливарних цехів; - знати режими роботи ливарних цехів; - спроможність застосовувати знання та набуті навички для проектування виробничих відділень ливарних цехів; - здатність оцінювати, інтерпретувати вихідні дані для синтезу нових виробів й технологічних процесів; - здатність здійснювати метрологічну оцінку відповідності якості виливків, металовиробів та послуг державним та міжнародним стандартам систем EN та ISO. - знати основні вимоги щодо охорони праці та протипожежної безпеки ливарних цехів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія та інженерна графіка Технологія конструкційних матеріалів Основи автоматизованого проектування Теоретичні основи ливарного виробництва Технологія ливарної форми Супутні і наступні навчальні дисципліни: Організація інженерних проектів в металургії Багатоопераційні технології ливарного виробництва Адитивні технології в ливарному виробництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проектування технологічних дільниць ливарних цехів» навчає основних принципів проектування сучасних технологічних відділень ливарних цехів з дотриманням державно-будівельних норм, охорони праці, екологічної та протипожежної безпеки.
Опис: Вступ. Класифікація ливарних цехів Організація і особливості проектування ливарних цехів Структура ливарних цехів Виробнича програма і методика проектних розрахунків Режими роботи ливарних цехів Фонди часу роботи устаткування робітників. Поняття продуктивності устаткування Проектування виробничих відділень ливарного цеху Проектування складів формувальних і шихтових матеріалів та відділень для їх підготовлення до використання. Допоміжні служби Охорона праці і техніка безпеки Заходи протипожежної безпеки під час проектування ливарних цехів Екскурсія на діючі ливарні цехи
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка, рейтинговий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль Виконання курсової роботи – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.1. – Бібліогр.:с.582. 2. Федоров Г.Є. Проектування ливарних цехів [Текст] : підруч.: у 2 ч. / Г.Є.Федоров, М.М. Ямшинський, В.Г. Могилатенко та ін. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – Ч.2. – Бібліогр.:с.380. 3. Пахаренко В. Л., Марчук М.М Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): Навчальний посібник.- Рівне: НУВГП, 2009,-179с.:іл. 4. ДСТУ 2541-94 Ливарне виробництво. Терміни та визначення. Мова: українська. Дата введення в дію: 01.07.1995. 5. Пахаренко В. Л. Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів (металургія, ливарне виробництво): навчальний посібник / В. Л. Пахаренко, М.М. Марчук . – Рівне: НУВГП, 2009. –179 с.:іл. 6. Дан Л. О. Ливарне виробництво : навчальний посібник для студентів металургійних спеціальностей / Л. О. Дан, Л. О. Трофімова ; М-во освіти і науки України, ПДТУ. Каф. технології і комп`ютерізації ливарного виробництва. – Маріуполь : ПДТУ, 2013. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).