САПР технологій для обладнання з числовим програмним керуванням

Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Майструк Володимир Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу „САПР технологій для обладнання з ЧПК” - освоєння технологічних основ виробництва із застосуванням верстатів з ЧПК, ознайомлення з технологічним обладнанням з ЧПК, вивчення особливостей технологічних процесів механообробки на верстатах з ЧПК; набуття практичних навиків складання керуючих програм для обробки деталей на верстатах з ЧПК. Вивчення і застосування комп’ютерних програм та САПР технологій ЧПК
Завдання: ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі. ФСК1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. ФСК1.4. Здатність використовувати сучасні методи моделювання технологічних процесів у галузевому машинобудуванні. ФСК1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. ФСК1.7. Здатність розраховувати та конструювати, як окремі вузли і механізми технологічного обладнання, так і технологічні машини в цілому. ФСК1.9. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та ефективного й оптимального процесу виготовлення промислового обладнання. ФСК1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи. РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу. Зн2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Ум1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань за процедур. Ум2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Деталі машин • Технологія металів та конструкційні матеріали • ВСТВ • Основи автоматизованого проектування • Технологія машинобудування
Короткий зміст навчальної програми: В даному курсі вивчаються системи автоматизованого проектування для створення керуючих програм виготовлення виробів на верстатах з ЧПК.
Опис: Особливості верстатів з ЧПК. Програмування обробки на верстатах з ЧПК. Розробка керуючих програм в САМ-програмі FeatureCAM. Загальні відомості розробки керуючих програм в САМ-системі PowerMILL. Додаткові можливості при розробці КП. Проекційна обробка. Обробка кутів в системі. 4-х осьова обробка. Обробка за схемою 3+2. 5-ти осьова обробка.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмової залікової роботи за результатами вивчення дисципліни, який складається з практичного завдання. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання залікової роботи, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Б О Пальчевський. Технологічні основи гнучкого автоматизованого виробництва. Львів, „Світ”. 1994. 2. Петраков Ю.В. Автоматичне управління процесами обробки матеріалів різанням: Навчальний посібник. – Київ: УкрНДІАТ, 2004.- 383 с. 3. А.І. Пятунін, САПР керуючих програм (Автоматизація підготовки керуючих програм для верстатів з ЧПК). Конспект лекцій. - Електросталь – 2006. 130 с. 4. Р Й Гжиров, П.П. Серебреницкий. Программирование обработки на станках с ЧПУ. Л., Машиностроение", 1990.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).