Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.015
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., професор Бублик Мирослава Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є оволодіння необхідним досвідом з наукових досліджень; вироблення певних навичок з організації дослідницької роботи, готовності до наукових пошуків щодо вирішення поставлених завдань з обраної тематики; формування у майбутніх фахівців системних знань з концептуальних основ підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ): здатність виявляти та розв’язувати комплексні проблеми в сфері міжнародних економічних відносин, висувати гіпотези та генерувати нові ідеї їх комплексного розв’язання, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань у процесі дослідницької діяльності| та професійної практики. спеціальні (фахові) компетентності (ФК): ФК1. Здатність демонструвати глибокі знання сучасних теоретичних, методологічних та методичних засад функціонування і розвитку світового господарства та міжнародних економічних відносин. ФК2. Здатність до формування наукового цілісного уявлення про економічну єдність світу, регуляторні механізми міжнародних економічних відносин на національному, регіональному та міжнародному рівнях в умовах сучасних процесів конвергенції і дивергенції. ФК6. Здатність аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати міждисциплінарних наукових досліджень у сфері міжнародних економічних відносин та бізнесу .
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни магістр повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) Знання та навички використання професійно-профільованих знання й практичні навички з фундаментальних дисциплін у процесі вироблення раціональних управлінських рішень у сфері міжнародної економічної діяльності. 2) Знання та навички розкриття особливості основних сфер міжнародної економіки. 3) Навички застосування знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач. 4) Знання особливостей регулювання окремих економік в межах програм міжнародних організацій. 5) Уявлення про об'єктивні закономірності, умови, процеси та особливості зовнішньоекономічної діяльності на макро - і мікрорівнях. 6) Володіння достатніми знаннями щодо здійснення науково-педагогічної діяльності та досліджень у сфері міжнародних економічних відносин; 7) Знання про загальні положення міжнародної економіки, міжнародного права, нормативно-правового забезпечення зовнішньоекономічної діяльності..
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтелектуальна власність Наукові дослідження та семінари за їх тематикою Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: Мета наукової публікації. Особливість наукової публікації. Основні види наукових видань. Варіанти текстового представлення наукових результатів. Монографія. Збірник наукових праць. Матеріали конференції (з’їзду, симпозіуму). Препринт. Тези доповідей на науковій конференції. Науковий звіт. Наукова стаття. Науковий журнал. Дисертація. Автореферат. Наукова стаття. Мета статті. Структура статті. Вступна частина. Опис об’єкту, методів, результатів. Обговорення результатів. Посилання. Висновки. Елементи статті. УДК. Назва. Анотація. Дані про автора. Актуальність теми. Новизна дослідження. Рецензування наукової статті. Основна частина. Заключна частина. Список літератури. Ключові слова. Правила цитування. Порядок посилань. Розмір списку літератури в різних наукових виданнях. Науковий стиль. Наукова мова. Спеціальні наукові терміни. Об’єм тексту. Вживання термінів. Правила скорочення слів і словосполучень. Правила написання порядкових числівників. Об’єм рукопису. Авторський аркуш. Редакційні вимоги. Авторська правка. Значення таблиці в науковій публікації. Назва таблиці. Примітки і виноски. Нумерація. Назва заголовків, граф і строк. Вживання скорочень. Виноски і примітки. Підмет і присудок таблиці. Загальні вимоги до таблиці (виразність, і компактність, точність, лаконічність, повнота, ступінь точності). Об’єкт, що вивчається. Види статистичних таблиць (прості, групові, комбіновані, розроблювальні, узагальнюючі, аналітичні). Типові помилки при створенні таблиць. Особливості побудови таблиць для публікації і для демонстрації. Значення графіку в науковій публікації. Вимоги до графіків в науковій публікації (наочність, виразність, лаконічність). Форма графіків (точкові, лінійні; плоскісні). Елементи графіка (поле, образ, просторові і масштабні орієнтири, експлікація). Типові помилки при створенні графіків. Розробка плакату для стендової доповіді. Застосування мультимедійної презентації. Значення презентації в усній доповіді. Загальні вимоги до презентації. Типові помилки при створенні презентацій. Особливості побудови графіків для публікації і для демонстрації. Вимоги до оформлення доповіді.
Опис: Прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень Підготовка наукових публікацій (тез доповідей, матеріалів конференцій та наукової статті) Підготовка презентацій наукових доповідей Підготовка до лабораторних занять, яка включає вивчення теоретичного матеріалу та оформлення звітів Виконання індивідуального науково-дослідне завдання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%), з них: - 50 % - виконання та захист лабораторних робіт з оформленням звітів; - 40 % - виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (підготовка до друку публікації/опублікування). - 10 % - представлення наукової доповіді (мультимедійна презентація).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • за виконання і захист лабораторних робіт (5 роботи по 10 балів) – 50 балів; • за виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (підготовка до друку публікації/опублікування) – 40 балів; • за представлення наукової доповіді (мультимедійна презентація) – 10 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Аспірант має повністю виконати поставлені завдання щодо виконання лабораторної роботи, при захисті лабораторної роботи має вірно відповісти на поставлені запитання, однак допускаються незначні неточності. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що аспірант повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при захисті лабораторної роботи правильно відповідає на більшість поставлених запитань, допускає незначні неточності та помилки. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється аспіранту, який повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при захисті лабораторної роботи міг допустити окремі помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється аспіранту, який повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при захисті лабораторної роботи не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сурмін Ю. П. Наукові тексти: специфіка, підготовка та презентація : навч.-метод. посіб. - К. : НАДУ, 2008. - 184 с. 2. Методологія соціально-економічного дослідження: Навч. посіб. / Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с. 3. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2003. – 172 с.» 4. Методи наукових досліджень: Навч. Посібник / Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с. 5. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с. 6. Методологія та організація нау¬кових досліджень: Навч. посібник / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2003. - 192 с. 7. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. / Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. – К.: Лібра, 2004. – 344 с. 8. Основи науковик дослі¬джень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька-Позднякова. - К., 2003. - 116 с. 9. Організація та методика науково-дослідної діяльності / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Прес, 2004. 10. Державна служба статистики України. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: www.ukrstat.gov.ua 11. Банк даних. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua 12. Регіостат. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).