Лідерство та групова динаміка

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Зарицька Оксана Леонідівна, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування в студентів системи знань про діяльність колективу, про його створення, вміння працювати і взаємодіяти в колективі, а також розвиток управлінських компетентностей через поглиблення розуміння природи лідерства та цілеспрямований розвиток практичних навичок лідерства.
Завдання: загальні компетентності: 1) Здатність застосовувати отримані знання в реальних практичних ситуаціях в сфері менеджменту персоналу; 2) Здатність навчання і володіння сучасними знаннями в сфері менеджменту персоналу; 3) Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; фахові компетентності: 1) Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку.
Результати навчання: знання і розуміння cуті процесу керівництва; знання і розуміння суті групової динаміки; знання і розуміння суті комунікацій та їхнього місця у процесі менеджменту; знання і розуміння суті управління часом; знання і розуміння суті управлінської праці керівника та методів роботи з колективом; уміння формувати практичні завдання з управління персоналом для підприємств різних форм власності з урахуванням чинного законодавства України; володіння сучасними прийомами і методами керівництва; уміння проведення ділових зустрічей; уміння складати оптимальний розпорядок свого трудового дня.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Менеджмент Кореквізити: Інноваційний розвиток бізнесу Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Керівництво та лідерство в організації. Структура лідерства та теорії його походження. Наукові школи управління: виникнення та еволюція. Ефективний лідер - який він? Формування лідера нового типу, жіноче та чоловіче лідерство. Матриця Ейзенхауера та її застосування у повсякденному житті. Лідери нового покоління. Гендерні аспекти лідерства. Командотворення. Суперництво і співпраця в командотворенні. Сім стадій командотворення за моделлю Дрекслера-Сібета. Розвиток робочих груп. Управління конфліктами в процесі командотворення Summary of the subject:
Опис: Тема 1. Керівництво та лідерство в організації. Поняття керівництва та лідерства в організації. Тема 2. Структура лідерства та теорії його походження. Тема 3. Наукові школи управління: виникнення та еволюція. Тема 4. Ефективний лідер - який він? Тема 5. Формування лідера нового типу, жіноче та чоловіче лідерство. Тема 6. Командотворення. Суперництво і співпраця в командо творенні. Сім стадій командотворення за моделлю Дрекслера-Сібета.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100): Практичні заняття – 20 % Контрольна робота – 30 % Підсумкова контрольна робота – 50 %
Критерії оцінювання результатів навчання: Система оцінювання рівня оволодіння студентами професійними компетенціями передбачає виставлення оцінок за усіма формами проведення занять. Перевірка та оцінювання знань студентів може проводитись в таких формах: 1. Оцінювання роботи студентів у процесі практичних (семінарських) занять. 2. Захист контрольної роботи. 3. Проведення підсумкового письмового тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вовк О. Б. Лідерство: навчальний посібник / О. Б. Вовк, О. Л. Зарицька, А. В. Симак. – Львів: Новий Світ-2000, 2021. – 195 c. (рекомендовано методичною комісією – протокол № 55 від 31.03.2021 р.) 2. Романовський О.Г. Теорія і практика формування лідера: навчальний посібник / О.Г. Романовський, Т.В. Гура, А.Є. Книш, В.В. Бондаренко – Харків, 2017 р. – 100 с. 3. Сергеєва Л. М., Кондратьєва В. П., Хромей М. Я. Лідерство: навч. посібн. / Л.М. Сергеєва, В.П. Кондратьєва, М.Я. Хромей. – Івано-Франківськ. «Лілея НВ». 2015. – 296 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).