Фінансове проєктування

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доц. Ливдар М.В. к.е.н
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти системи теоретичних і практичних знань з методології і організації фінансового проектування на основі законодавства України з урахуванням вітчизняних і наукових досліджень, оволодіння студентами стратегією і тактикою фінансового забезпечення проектної діяльності, знаходження оптимальних фінансових та інвестиційних рішень, ознайомлення з роллю міжнародних фінансових установ у проектному фінансуванні та опанування методів залучення фінансових ресурсів через міжнародні ринки; формування навичок оцінки фінансових ринків і визначення ризиків, які супроводжують фінансове проектування, а також методів і способів їх страхування.
Завдання: загальних: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми з урахуванням наявних ресурсів. фахові компетентності: Здатність використовувати теоретичний та методичний інструментарій для діагностики і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання; Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію; Здатність до пошуку, використання та інтеграції інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування; Здатність адаптувати та імплементувати міжнародні стандарти та нормативи у практичну діяльність корпорацій у частині управління активами, капіталом, інвестиціями, фінансовими результатами, фінансовими ризиками; Здатність створювати та використовувати аналітичний апарат управління фінансовими та нефінансовими корпораціями з метою підвищення їх ринкової вартості; Здатність виконувати функції фінансового аналізування, фінансової оцінки, фінансового планування та управління фінансовими ризиками з урахуванням змін в економічному середовищі.
Результати навчання: - Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності; - Відшкодовувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування; - Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання; - Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів; - Обирати методи адаптації та напрями використання міжнародних стандартів та нормативів у практичній діяльності професіонала у сфері фінансів; - Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами( фінансового контролінгу, бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес- процесів); - Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій; -Використовувати інформаційні системи державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації міжбанківських та інших платіжних систем; -Обирати та застосовувати економіко – математичні методи та моделі та визначати переваги їх прикладного застосування у діяльності фінансових та не фінансових корпорацій; - Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень; - Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів; - Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент Ринок фінансових послуг Методологія досліджень у фінансах
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів вищої освіти засвоєння методів, способів, механізмів та інструментів фінансових ресурсів для фінансування різних проектів з різних можливих джерел, а також оволодіння стратегією і тактикою фінансового забезпечення фінансового проектування.
Опис: Тема 1. Поняття, суть та організація фінансового проектування. Тема 2. Передінвестиційні дослідження проекту Тема 3. Заходи та інструменти управління ризиками фінансового проектування Тема 4. Оцінювання ефективності інвестиційних проектів в системі фінансового проектування Тема 5. Проектно-кошторисна документація та експертиза проекту Тема 6. Джерела фінансування проектів Тема 7. Особливості організації різних форм і видів проектного фінансування Тема 8. Банки в фінансовому проектуванні Тема 9. Фінансового проектування за участю міжнародних фінансових інституцій Тема 10. Особливості фінансового проектування за рахунок коштів ЄС
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: тестування; усне опитування, оцінювання виконання і захисту лабораторних робіт та індивідуального науково-дослідного завдання. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль( 40 балів): 1. Тестування за темами у ВНС– 5 бали 2. Виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання – 20 балів 3.Усне опитування, робота в малих групах – 15 балів Екзаменаційний контроль (ЕК)-60 балів: 1. Письмова компонента- 45 балів; 2. Усна компонента - 15 балів Разом за дисципліну- 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Alieksieiev I., Mazur A., Alieksieiev V. Estimation of the investment capacity of Ukrainians for studying in Europe // Industry 4.0 : International scientific journal. – Scientific Technical Union of Mechanical Engineering, Bulgaria, 2019. – Vol. 4 (2019), Issue 5. – P. 268–272. Retrieved from https://stumejournals.com/journals/i4/2019/5/268 (Google Scholar). 2. Bondarchuk M. Theoretical and practical aspects of modern scientific research: колективна монографія / M. Bondarchuk, O. Vivchar, M. Lyvdar, С. В. Паранчук, О. П. Волошин, І. С. Скоропад, О. С. Червінська. – Sherman Oaks: GS Publishing Services, 2022. – 257 c. 3. Lyvdar M. Elaboration of technology for implementing organizational solutions on innovative clusters development /О. Farat, M. Lyvdar // Baltic Journal of Economic Studies. – 2019. – Vol. 5, No. 3. – P. 207–212. (Web of Science). 4. Ливдар М.В, Федевич Л.С., Папірник С.Є. Міжнародна трудова міграція як елемент міжнародної економічної інтеграції. / М.В. Ливдар, Л.С. Федевич, С.Є. Папірник //Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор» – 2021– Випуск1 (62), С.114-119 ( фахове видання, НМБД Index Copernicus; Google Scholar; Crossref) DOI: https://doi.org/10.32847/business-navigator.62-19 5. Heorhiadi N., Stasevych S., Lytvyn I., Danko T., Lyvdar M., Peredalo K., Lema H., Leschuk H., Rozmarina A. Analysis of the factors affecting the information support of enterprise management entities // Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 1777–1784. 6. Zagurska-Antoniuk, V. (2020), “Terrorism and international security in the context of globalization of the modern world”, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 17-18, pp. 116–123. 7. Yasinovska I., Sheremeta O. Management of investment risks in the system of project financing. Innovative Economics: Research and Production Journal. Ternopil. 2019. № 5-6 [80]. р. 164–168.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).