Методологія досліджень у фінансах
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Алєксєєв Ігор Валентинович, д.е.н.
доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування,у т.ч. інноваційного характеру, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами, проведення досліджень та характеризується невизначеністю умов і вимог до професійної та дослідницької діяльності. Загальних: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК2. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії. Спеціальних (фахових): СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК8. Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК10. Здатність виконувати наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування з урахуванням поставлених завдань та наявних обмежень.
Результати навчання: ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР05. Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово з професійних та наукових питань, презентувати і обговорювати результати досліджень.
ПР07. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
ПР08. Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними.
ПР14. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень.
ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень, зокрема пріоритетів наукових досліджень у фінансовій сфері на сучасному етапі розвитку економіки.
УМ1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів для різних рівнів та етапів наукових досліджень, що дозволяють фахово проводити дослідження і фінансування наукових розробок.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Методи навчання і викладання
Лекції, семінарські, практичні заняття: метод евристичний, метод проблемного викладу,
метод дедукції; метод індукції, науково-дослідницький метод.
Самостійна робота: проблемно-пошуковий метод, дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль:
- Тестування;
- Усне вибіркове опитування;
- Виконання та захист практичних робіт.
- Виконання та захист індивідуального завдання;
Екзаменаційний контроль:
- Тестування або виконання індивідуального завдання;
- Усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Моделювання діяльності на страховому ринку, Податковий менеджмент, Ринок фінансових послуг, Страховий менеджмент, Фінансові інновації, Фінансовий менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Методологія досліджень у фінансах» є теоретичні та практичні засади наукових досліджень у сфері фінансів.
Дисципліна є однією з важливих обов’язкових навчальних дисциплін магістерської підготовки, що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей. Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у фінансовій сфері.
Опис: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Методологія досліджень у фінансах» є теоретичні та практичні засади наукових досліджень у сфері фінансів. Дисципліна є однією з важливих обов’язкових навчальних дисциплін магістерської підготовки, що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей. Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у фінансовій сфері.Наукові дослідження у фінансах. Загально логічні методи у фінансових дослідженнях. Емпіричні методи у фінансових дослідженнях. Наукові підходи до фінансових досліджень. Напрями досліджень і різновиди наукової діяльності. Академічна доброчесність. Методологія досліджень ефективності у фінансовій сфері. Методологічні засади дослідження державної політики у сфері науки. Методологічні засади дослідження фінансування науки.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль: (тестове опитування; усне опитування на практичних заняттях; робота в малих групах; виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист.
- Підсумковий контроль: складання екзамену (письмової та усної компонент).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: (тестове опитування; усне опитування на практичних заняттях; робота в малих групах; виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист. - Підсумковий контроль: складання екзамену (письмової та усної компонент). Практичні заняття, робота у малих групах (45%); • підсумковий контроль (55% - екзаменаційний контроль): письмова компонента (30%), усна компонента (25%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ihor ALIEKSIEIEV, Oksana KURYLO. (2023). MONITORING OF THE BANKING SECTOR OF UKRAINE DURING THE WAR. Actual problems of education and science in the conditions of war : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California : GS Publishing Services, 2023. P. 64-70. ISBN 979-8-9866959-6-9. DOI : 10.51587/9798-9866-95969-2023-06. (Chapter in the monograph).
2. Alieksieiev, I., & Mazur, A. (2022). SUSTAINABLE BANKING: THE CONCEPT OF THE BANK’S ENVIRONMENTAL POLICY IN THE FIELD OF RESOURCE ALLOCATION TO FOSTER SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(44), 8–15. https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3764
3. Azarenkova, G., Alieksieiev, I., Hurkovskyy, M., Oriekhova, K., Golovko, O., & Kurylo, O. (2022). PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP MECHANISM. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5(46), 240–248. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.46.2022.3887
4. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Методологія досліджень у фінансах». – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10650.
5. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Research Methodology in Finance». – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10652.
6. Restructuring Management. Threats, Adaptations and Development in the Face of Changes : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2022) Challenges and objectives of financial support for innovation projects: analysis and international comparison (Chapter 18). – p.241–248]. Torun, Poland: TNOiK, Stowarzyszenie Wyzszej Uzytecznosci, Cracow University of Economics. https://iz.uek.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/2022_Restructuring-Management.-Threats-Adaptations-and-Development-in-the-Face-of-Changes.pdf
7. Socio-economic and management concepts : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2021) Providing sustainable finance: the role of financial institutions (7.1). – p.323–331]. – Boston: International Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2021. DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.I. Retrieved from https://isg-konf.com/socio-economic-and-management-concepts/
8. Алєксєєв І. В., Мазур А. В. (2021) Науково-технічна підготовка виробництва у забезпеченні сталих перетворень економіки // Інфраструктура ринку. – Вип. 52. – С. 61–66. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct52-10. Retrieved from http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/52_2021/12.pdf (Index Copernicus).
9. I.Alieksieiev, A.Mazur, A.Moroz. (2020). Methodology of Prospective and Current Research in Finance. Economics, Entrepreneurship, Management, vol. 7, No. 2, p. 46-60. Retrieved from http://science.lpnu.ua/eem/all-volumes-and-issues/volume-7-number-2-2020/methodology-prospective-and-current-research (Index Copernicus)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).