Економіка міжнародного туризму

Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Код дисципліни: 7.073.04.E.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: Моторнюк Уляна Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Економіка міжнародного туризму» є оволодіння здобувачами освіти теоретичних знань щодо класичних постулатів і сучасних тенденцій міжнародного туризму та практичних навиків конструктивного розв’язання конкретних професійних завдань даній сфері із застосуванням класичних та інноваційних теорій та інструментів.
Завдання: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: ЗК1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях. ЗК6. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення. ЗК7. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси. ЗК8. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів. ЗК9. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху. ЗК10. Уміння працювати у міжнародному контексті. ЗК11. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки (діагноз) для різних типів склад¬них управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб. фахові компетентності: ФК3. Базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі менеджменту. ФК5. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових управлінських задач. ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм, для роботи в органах державної влади, місцевого самоврядування. ФКП3.1. Поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів зовнішньоекономічної діяльності та технології їх реалізації, міжнародного бізнесу та валютних відносин. ФКП3.2. Уміння реалізовувати процеси управління зовнішньоекономічною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва. ФКП4.1. Уміння реалізовувати процеси управління зовнішньоекономічною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва. ФКП4.2. Уміння забезпечувати взаємодію між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами, здійснювати митне оформлення товарів, осіб та транспортних засобів, забезпечувати інформаційно-документальний супровід здійснення міжнародних туристичних операцій.
Результати навчання: 1. Поглиблені знання теоретико-концептуальних засад економічних засад функціонування міжнародного туризму. 2. Поглиблені знання факторів забезпечення економічної ефективності міжнародного туризму. 3. Уміння розраховувати собівартість міжнародного туристичного продукту; 4. Уміння оцінювати та ефективно використовувати основні та оборотні фонди підприємств туристичної галузі; 5. Умінні аналізувати фінансові результати діяльності туристичних підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Менеджмент, Маркетинг, Стратегічний менеджмент, Міжнародний туроперейтинг
Короткий зміст навчальної програми: 1. Туризм як динамічна галузь економіки. 2. Показники розвитку міжнародного туризму. Валовий туристичний продукт. 3. Економічні засади функціонування міжнародного туризму. 4. Використання трудових ресурсів у туризмі. 5. Використання основних фондів у туризмі. 6. Використання оборотних засобів у туризмі. 7. Фінансова звітність в міжнародному туризмі. 8. Аналіз платоспроможності та фінансової стійкості туристичного підприємства.
Опис: Туризм як динамічна галузь економіки. Показники розвитку міжнародного туризму. Валовий туристичний продукт. Економічні засади функціонування міжнародного туризму. Використання трудових ресурсів у туризмі. Використання основних фондів у туризмі. Використання оборотних засобів у туризмі. Фінансова звітність в міжнародному туризмі. 8. Аналіз платоспроможності та фінансової стійкості туристичного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти. Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування, письмового розв’язання тестових вправ та задач, виконання та захисту лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): усне експрес-опитування (5%), захист лабораторних робіт (15%), виступи та презентації (5%), індивідуальне науково-дослідне завдання (5%) Екзаменаційний контроль (70%): письмова компонента (50%), усна компонента (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Корпоративне управління в туризмі : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. / I. Л. Сазонець, В. О. Ткач, В. М. Зайцева, О. С. Камушков ; Запоріз. нац. техн. ун-т. - Запоріжжя : [б. в.], 2011. - 222 с. 2. Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М. П.Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич. – К. : Знання, 2008. – 661 с. 3. Поклонський Ф. Ю. Теоретичні та практичні аспекти управління розвитком малого підприємства сфери туризму : монографія / Ф. Ю. Поклонський. К. А. Панасюк ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. - Донецьк : ДонНУЕТ. 2013. - 207 с. 4. Про туризм. Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95 – ВР в редакції Закону України від 18.11.2003 р. № 1282. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2% D1%80. 5. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва : навчальний посібник / П. Р. Пуцентейло. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 344 с. 6. Ткаченко Т. І. Економіка готельного господарства і туризму : навч. посібник / Т. І. Ткаченко, С. П. Гаврилюк ; Київський національний торговельно-економічний ун-т. - К. : КНТЕУ, 2005. - 180 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).