Адміністрування приватно-державного партнерства в бізнесі

Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Код дисципліни: 7.073.09.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Пирог О.В., Процик І.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Полягає у наданні студентам знань щодо теоретичних, нормативно-правових засад організації, впровадження, функціонування державно-приватного партнерства в Україні, управління ним у бізнесі; його ресурсного забезпечення, переваг, форм та ризиків.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК2. Здатність до спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей, знань / видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК10. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФСК2. Поглиблені знання вітчизняного і міжнародного нормативно-правового забезпечення діяльності бізнес-структур різного виду та профілю. ФСК3.Поглиблені знання і розуміння глобалізаційних та інтеграційних процесів у міжнародному економічному просторі та їх впливу на діяльність бізнес-структур.
Результати навчання: УМ1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. УМ7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: "Проектний менеджмент"; "Стратегічний менеджмент"; "Економіка та управлінсько-правове забезпечення діяльності бізнесу". - кореквізит: "Адміністрування податків у бізнес-структурах"; "Корпоративна аналітика"; "Розвиток бізнес-структур".
Короткий зміст навчальної програми: Публічно-приватне партнерство є ефективним та перспективним інструментом економічного і соціального розвитку на регіональному та місцевому рівні, засобом залучення приватних коштів у суспільно значущі проекти. Під час такого співробітництва між державою і суб’єктами господарювання досягаються кращі техніко-економічні показники та результати господарювання, ефективніше використовуються державні ресурси і комунальне майно. Однією з основних умов реалізації визначених пріоритетів є підготовка кваліфікованих фахівців для роботи у сфері бізнес-адміністрування. Вивчення дисципліни «Адміністрування державно-приватного партнерства у бізнесі» дає їм змогу набути знання щодо сутності державно-приватного партнерства; форм, видів і засобів адміністрування державно-приватного партнерства в бізнесі; започаткування та реалізації державно-приватного партнерства в бізнесі, концесійної моделі державно-приватного партнерства та адміністрування державних закупівель у відносинах ДПП.
Опис: 1. Лекційні заняття Тема 1. Поняття та ознаки державно-приватного партнерство. Тема 2. Форми, види і засоби адміністрування державно-приватного партнерства в бізнесі. Тема 3. Започаткування державно-приватного партнерства в бізнесі. Тема 4. Реалізація проектів державно-приватного партнерства в бізнесі. Тема 5. Форми та моделі державно-приватного партнерства в бізнесі. Тема 6. Концесійна модель державно-приватного партнерства. Тема 7. Адміністрування державних закупівель у відносинах державно-приватного партнерства. Тема 8 Корпоративна форма державно-приватного партнерства. 2. Практичні заняття Тема 1. Поняття та ознаки державно-приватного партнерство Тема 2. Форми, види і засоби адміністрування державно-приватного партнерства в бізнесі Тема 3. Започаткування державно-приватного партнерства в бізнесі Тема 4. Реалізація проектів державно-приватного партнерства в бізнесі Тема 5. Форми та моделі державно-приватного партнерства в бізнесі Тема 6. Концесійна модель державно-приватного партнерства Тема 7. Адміністрування державних закупівель у відносинах державно-приватного партнерства Тема 8. Корпоративна форма державно-приватного партнерства 3. Самостійна робота Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів: - підготовка до практичних занять - підготовка до підсумкової контрольної роботи
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%), з них: - 30% - індивідуальна контрольна робота, виконання та захист; - 10% - робота на практичних заняттях та усне опитування; - 10% - робота у ВНС; - 50 % - підсумкова контрольна робота ( тестування та письмові завдання).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами поточного контролю: оцінювання практичних занять, індивідуальних контрольних робіт та підсумкової контрольної роботи. • робота на практичних заняттях це розв’язок ситуаційних вправ, кейсів, опитування - 10 балів, тестування, ВНС - 10 балів, підготовка доповідей і рефератів по індивідуальних контрольних роботах - 30 балів – разом 50 балів; • підготовка і захист підсумкової контрольної роботи – 50 балів; Разом за дисципліну – 100 балів. Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні підготовлених індивідуальних контрольних робіт за обраними темами виставляється за такими критеріями: - за повноту та використання сучасних концепцій й джерел інформації (крім лекційного конспекту має бути ще не менше трьох джерел інформації); - за оформлення роботи згідно з вимогами і наявність посилань на джерела інформації; - за наявність змістовних висновків; - за глибокі знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах. Рівень знань за індивідуальні контрольні роботи оцінюється за 30-бальною шкалою: 24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаної роботи відповідно до завдання; 16-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує пари, вчасно виконав завдання; 8-15 балів студент одержує в разі, , якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність виконаного завдання та вчасність його виконання; 0-7 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою завдання, не може пояснити змісту роботи, припускається грубих помилок в обґрунтуваннях та розрахунках, використовує невідповідні методи, не виконав вчасно завдання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адміністрування державно- приватного партнерства в бізнесі: навчальний посібник/ І.С. Процик, У.І. Когут – Львів: Раст-7, 2023.-220с. 2. Адміністрування приватно-державного партнерства в бізнесі: Конспект лекцій для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» усіх форм навчання / Укл.: к.е.н., доц. Процик І.С., Кара Н.І. – Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – 64 с. № 10010 від 01.09.2022р. 3. Адміністрування приватно-державного партнерства в бізнесі: Методичні вказівки до виконання контрольної роботи (індивідуального завдання) та підготовки до заліку з дисципліни «Адміністрування приватно-державного партнерства в бізнесі» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» усіх форм навчання / Укл.: Процик І.С., Кара Н.І.– Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – с. 16. № 10013 від 01.09.2022р. 4. Адміністрування державно-приватного партнерства у бізнесі: Методичні вказівки для проведення практичних занять та самостійної роботи для студентів другого (магістерського) рівня підготовки спеціальності 073 «Менеджмент» (спеціалізацій «Бізнес-адміністрування», «Управління інноваційною діяльністю») усіх форм навчання / Укл.: О.В. Пирог, І.С. Процик, М.І. Томич, А.І. Хоменко. – Львів: Видавництво «Львівська Політехніка», 2019. – 45 с. 5. Адміністрування державно-приватного партнерства у бізнесі: навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2652. 6. Пирог О. В., Процик І. С., Томич М. І. Концесія як перспективна форма державно-приватного партнерства: переваги та недоліки // Молодий вчений. – 2019. – № 2 (66). – С. 641–646. 7. Хайло Я.М., Хайло В.О. Методологічні аспекти стратегії розвитку підприємств життєзабезпечення міст. Монографія – Primedia eLaunchБостон, США, 2023.- 177с. 8. Льовочкін М.О. Соціально-економічна специфіка публічно-приватного партнерства в сфері державної інфраструктури. Економіка та держава. Київ, 2018. 3. С. 118–122. 9. Постніков В.С. Особливості застосування державно-приватного партнерства як регулятора розвитку державно-приватного партнерства: Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 22. С. 104– 108. URL: http://www.global-national.in.ua/archive/23-2018/22.pdf. 10. Козаченко Ю.П. Впровадження механізму публічно-приватного партнерства з метою покращення інфраструктури регіону в умовах децентралізації управління: Право та державне управління 2019. № 2 (35) том 1. С.197-202. URL: http://www.pdu-journal.kpu.zp.ua/archive/2_2019/tom_1/32.pdf. 11. Szymanski, K., Korbus, B. Analiza rynku PPP za okres od 2009 r. do 30 czerwca 2018 r. / K. Szymanski, B. Korbus. – 2018 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ppp.gov.pl/Aktualnosci/Documents/2018_08_21_Analiza_rynku_ppp.pdf. 12. The government policy for the development of PPPs (Poland) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.miir.gov.pl/media/50657/PPP_Policy_in_PL_07_2017.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).