Іноземна мова за професійним спрямуванням
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Код дисципліни: 7.D3.01.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Іноземних мов гуманітарно-соціального спрямування
Лектор: к.пед.н., доц. Гавран Маряна Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
- інтегральна компетентність (ІНТ):
ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.
- загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів)
- спеціальні компетентності (СК):
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (ПРН):
ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті;
ПРН9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
Знання (ЗН)
ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузях
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності;
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Бізнес-аналітика для менеджерів
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Іноземна мова за професійним спрямуванням” укладена для студентів для здобувачів освіти за освітньою програмою «Менеджмент», які навчаються на другому рівні вищої освіти та володіють мовою на рівні, який відповідає В2-B2+ за ЗЄР (Загально-європейські рекомендації щодо навчання та викладання сучасних мов).
В результаті успішного навчання за програмою даного курсу очікується підвищення рівня володіння мовою до С1 або закріплення уже наявного рівня володіння іноземною мовою.
Курс має практичне спрямування, надаючи студентам можливості набуття загальної комунікативної компетенції, як усної так і письмової, у користуванні англійською мовою. Навчання здійснюється шляхом інтеграції мовленнєвих умінь та мовних знань в рамках загально-тематичного і ситуативного контексту відповідно до певної сфери життя та діяльності студентів. Самоосвіта вважається невід’ємною частиною даного навчального курсу.
Програма курсу “Іноземна мова за професійним спрямуванням”
враховує сучасні тенденції у вивченні та викладанні мов і базується на таких принципах:
- інтернаціоналізм та плюрилінгвізм
- демократія та рівні права
- новизна
- прозорість та гнучкість
- варіативність
- інтеграція
Зміст курсу спрямований на формування загальної комунікативної компетенції та навиків роботи з тестами у разі бажання студента чи необхідності скласти чи перескласти тест для здобуття рівня володіння іноземною (англійською) мовою B2+ - С1. Мовна поведінка вимагає набуття лінгвістичної компетенції (мовленнєвих умінь та мовних знань), соціолінгвістичної та прагматичної компетенцій, що є необхідними для виконання завдань, пов’язаних з навчанням та роботою. Розвиток комунікативної компетенції відбувається відповідно до здатності студентів навчатися, їх предметних знань та попереднього досвіду, і здійснюється в межах ситуативного контексту, пов’язаного з навчанням та роботою.
Курс складається із трьох самостійних та самодостатніх тем. Порядок, в якому теми подано в програмі не є обов’язковим та може бути змінено за рішенням викладачів курсу. У межах кожної теми подано низку тестових та творчих завдань для розвитку та закріплення основних навичок володіння іноземною мовою.
Опис: Тема 1. Управління людськими ресурсами
1. Вибір місця роботи та працедавця.
2. Управління талантами.
3. Працівники з високим потенціалом.
4. Оцінювання роботи працівників.
5. Повернення до правильного шляху.
Тема 2. Моделі організацій
6. Посада виконавчого директора.
7. Бізнес-модель 21 століття.
8. Ведення сімейного бізнесу.
9. Створення команди.
10 Булінг в команді.
Тема 3. Підприємницький успіх
11. Реакція на зміни.
12 Агенти змін в Італії.
13. Структура для змін.
14. Управління стійкістю до змін.
15. Підсумкове заняття.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, презентацій, есе, діалогічне мовлення, монологічне мовлення, домашнє читання.
Методи навчання:
-Практичні заняття (Методи навчання: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, комунікативний підхід, ситуативний метод, аудіо-лінгвальний метод, граматично-перекладний метод).
-Самостійна робота – (репродуктивний метод, дослідницький метод)
Крім того:
? Словесні методи / Вербальні методи (пояснення; розповідь; бесіда; робота з навчально-методичною літературою та іншими інформаційними джерелами );
? Наочні, наочно-візуальні методи (ілюстрація; демонстрація; показ);
? Практичні (дослідження; моделювання, експеримент; вправи-тренінги).
Методи контролю:
? Поточний контроль; диференційований залік;
? спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
? усне опитування (індивідуальне і фронтальне) ;
? вибіркове усне опитування;
? письмовий контроль знань і умінь (здійснюється за допомогою письмових робіт (письмові відповіді на питання, есе, розв’язання вправ));
? тести (тестування);
? оцінка (оцінювання) активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
? презентації;
? практична перевірка виконаних завдань;
? тематичний та тестовий контролі тощо.
Методи оцінювання знань:
Поточний контроль та диференційований залік.
Методи оцінювання знань:
-усне та фронтальне опитування;
-письмове опитування;
-вибіркове усне опитування;
-виступи на практичних заняттях;
-тести;
-оцінка активності;
-оцінювання внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; тощо.
Залік–
-усний виступ (презентація);
-тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом за дисципліну 100
Поточний контроль (ПК)
Аудиторна робота 70
Аудіювання 10
Читання 5
Мовлення 10
Письмо 5
Контрольна робота 40
Самостійна робота 30
Виконання вправ з підручника. 10
Виконання лексико-граматичних тестів у ВНС 10
Позааудиторне читання. Словник навчальної та спеціальної професійної лексики 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
Навчально-методичне забезпечення
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. English for Specific Purposes (ESP) NationalCurriculumforUniversities: Програма з англійської мови для професійного спілкування [Text] / Г. Є. Бакаєва, О.А. Борисенко, І. І. Зуєнок [та інші] / MinistryofEducationandScienceofUkraine. – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с. МОН України (Лист МОН України № 14/18.2_481 від 02.03.2005 р.).
3. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Резолюція Ради Європейського союзу, 2011 р.
4. Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів. НУ «Львівська політехніка». Редакція 2, Наказ № 389-1-10 від 10 липня 2024 р.
5. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням»., розміщений у віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка». Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/mod/page/view.php?id=583632
Рекомендована література
1. Trape T. & Tulis G. Intelligent Business. Couresbook. Advanced Business English. Pearson Education Limited, 2011. – 176 p.
2. Barral I. & Barral N. Intelligent Business. Workbook. Advanced Business English. Pearson Education Limited, 2011. – 96 p.
3. Hewings M. Advanced Grammar in Use 4th Edition (CEFR C1–C2), 2023.
4. Clare Whitmell. 505 Business English Idioms and Phrasal Verbs, 2016. - 110 p.
5. John Murphy. Pearson Test of English General. Skills Boosters, Level 5. Pearson Education Limited, 2011.
Допоміжна
1. Business English Vocabulary Builder: Powerful Idioms, Sayings and Expressions to Make You Sound Smarter in Business! Lingo Mastery, 2020.- 168p.
2. Lisboa, M. Business Advantage. Advanced Student's Book with DVD. Cambridge University Press, 192 p.
3. Academic vocabulary. Academic words. Fourth edition. Amy E. Olsen. Pearson Education incorporated, 2010.
4. Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge University Press, 2015. 278 p.
5. Klymenko L. English for presentations practical course syllabus. The National Bank of Ukraine, 2014.
Інформаційні ресурси
1. https://www.businessenglishpod.com/category/advanced-english/
2. www.lynda.com/Design-Business-tutorials/Running-Design-Business/ Presentation-Skills/
3. www.mindtools.com/pages/articles/newC S_96.htm
4. www.skillsyouneed.com/presentation - skills/
5. http://www.inc.com/peter-economy/3-awesome-ted-talks-that-will-make-you-a-better-person.html
6. http://www.businessdictionary.com/definition/assistant-manager.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).