Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін
Спеціальність: Екологічний контроль та аудит
Код дисципліни: 7.101.02.E.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ІНТ. здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог.
фахових:
ФКС 2.1. Здобуття навиків оцінки утворення парникових газів при виготовлені і транспортуванні продукції, а також впливу утворених газів на стан навколишнього середовища.
Результати навчання: Здобуття навиків оцінки утворення парникових газів при виготовлені і транспортуванні продукції, а також впливу утворених газів на стан навколишнього середовища.
За допомогою програмного забезпечення вміти визначати рівень утворення парникових газів при різних процесах створення, транспортування та упаковки продукції, а також моделювання процесу експлуатації та утилізації продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Оцінка впливу на навколишнє середовище
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є вивчення антропогенних факторів людської діяльності, які здійснюють безпосередній і опосередкований вплив на навколишнє середовище. Ознайомитися з основними методами мінімізації даного впливу за допомогою впровадження альтернативних джерел енергії та інших екологічних заходів.
Опис: Основні теми:
1. Антропогенний вплив людства на навколишнє середовище та його компоненти.
2. Техногенні аспекти які здійснюють вплив на навколишнє середовище
3. Вплив енергетичної промисловості на зміни клімату.
4. Моделювання та прогнозування факторів зміни клімату
5. Програмне забезпечення для здійснення аналізу антропогенних факторів кліматичних змін
6. Шляхи та методи зменшення впливу негативних наслідків та зміни клімату
7. Основні засади сталого розвитку для впровадження кліматичного менеджементу і управління
8. Загальні підходи адаптації до зміни клімату.
Методи та критерії оцінювання: Форми поточного контролю: усне опитування, письмове чи комп’ютерне тематичне тестування, виступи на практичних заняттях, захисти лабораторних робіт.
Форма контролю: комп’ютерне тестування чи письмова робота.
Форма підсумкового семестрового контролю: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с.
2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с.
3. Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь. К: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. – 176.
4. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К. : НІСД, 2020. – 110 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін (курсовий проєкт)
Спеціальність: Екологічний контроль та аудит
Код дисципліни: 7.101.02.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.с.-г.н., доц. Тимук Іван Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ІНТ. здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми у сфері екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або в процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог.
фахових:
ФКС 2.4. Здатність проводити аналіз впливів людської діяльності та прогнозування кліматичних змін;
Результати навчання: Програмні компетентності:
Здатність проводити аналіз впливів людської діяльності та прогнозування кліматичних змін.
Програмні результати:
Уміти використовувати новітні методи та інструментальні засоби для екологічних досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Оцінка впливу на навколишнє середовище
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Кліматичний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс «Аналіз антропогенних факторів кліматичних змін» забезпечує формування наукових знань, умінь та навичок для використання та систематизування екологічної інформації, а саме: знати методи інформаційного забезпечення, інформаційних потоках, нормативно-правову та статистичну базу; уміти оперувати певними типами і об’ємами екологічної інформації, систематизувати та ефективно виконувати інформаційні технології; розуміти роль інформації що використовується при реалізації різних напрямів природоохоронної діяльності, правила пошуку інформаційних джерел що стосуються охорони природи.
Інформаційне забезпечення будь-якої галузі народного господарства в значній мірі визначає ефективність виробництва та управління. Сучасне виробництво не можливе без застосування загальнодоступного широкого інформаційного простору, який в значній мірі забезпечується комп'ютерною базою. Вирішення глобальних задач управління екологічними процесами та розв'язок більш конкретних, прикладних задач, з якими пов'язаний хід любої виробничої діяльності, в тому числі і в АПК, все ширше вимагають використання інформаційно-комунікаційних технологій та сучасних комп'ютерів. Знання та практичний досвід, що будуть отримані в процесі вивчення курсу, дозволять значно розширити можливості майбутніх фахівців – екологів при засвоєнні комплексу спеціальних дисциплін та написанні дипломних проектів, а готовим спеціалістам володіння комп'ютерною технікою допоможе ефективніше вирішувати фахові задачі оптимізації, прогнозування на виробництві, тощо.
Опис: Основна тема:
1. Ознайомлення з завдання для курсового проєкту та методикою його виконання.
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах:
- самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками, документами, нормативно-правовими актами;
- виконання курсового проекту;
- контроль усіх видів діяльності здобувачів освіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: • підсумковий контроль (здача і захист курсового проєкту): письмово-усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчально-методичний посібник –К.: ДП «Прінт сервіс», 2016. – 109 с.
2. Єременко І., Винярська М., Мельник Ю. Кліматична політика України:енергетична складова: К: Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019. – 43 с.
3. Цілі Сталого Розвитку: Україна. Національна доповідь. К: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. – 176.
4. С. П. Іванюта, О. О. Коломієць, О. А. Малиновська, Л. М. Якушенко. Зміна клімату: наслідки та заходи адаптації: аналітична доповідь. К. : НІСД, 2020. – 110 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).