Семінари за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Мікро- та наносистемна техніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.176.00.O.011
Кількість кредитів: 8.50
Кафедра: Напівпровідникова електроніка
Лектор: доктор технічних наук, професор Лях-Кагуй Наталія Степанівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є здобуття практичних навичок і досвіду: формуванні цілей та завдань наукового дослідження; розроблення методології досліджень з конкретною метою; вивчення науково-технічної та патентної літератури з конкретної проблеми; організації взаємодії з учасниками іншими учасниками досліджень та партнерами колективу; планування власної роботи та підготовки звітності; підготовки результатів досліджень до публікації на форумах, у періодиці та публічному представленні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та критично аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК7. Навички міжособистісної взаємодії; ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експериментами з інших галузей знань / видів економічної діяльності) фахових: СК5. Здатність аргументувати вибір методів розв’язання складних задач і проблем мікро- та наносистемної техніки, критично оцінювати отримані результати та аргументувати прийняті рішення. СК6. Здатність користуватися сучасними системами пошуку та аналізу науково-технічної інформації, проводити патентний пошук і дослідження та здійснювати захист інтелекїв на їхній основі для мікро- та наносистемної техніки.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Системне розуміння усіх етапів наукового дослідження; - Знання і розуміння системи науково-технічної і патентної інформації; уміння застосовувати пошукові та наукометричні інструменти для аналізу предметної області досліджень; - Здатність та уміння аналізувати стан проблеми досліджень, виявляти основні тенденції, суперечності, неточності, нез’ясовані питання, узагальнювати відомості і знання щодо предмету дослідження; - Здатність запропонувати шляхи вирішення проблеми, обґрунтувати план та методи дослідження; - Уміння послідовно застосовувати набуті знання для виконання досліджень теоретичними та експериментальними методами; - Здатність та уміння узагальнювати та систематизувати результати, аналізувати їх на основі існуючих відомостей, обґрунтовувати висновки; - Здатність та уміння підготувати рукопис звіту, усну доповідь, ілюстрації до них; - Здатність та уміння публічно представити усну доповідь за результатами діяльності; - Уміння спілкуватись, формулювати думки, пропозиції, завдання та висновки. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: Р5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері мікро- та наноелектроніки, презентації результатів досліджень та інноваційних проектів. Р8. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. Р10. Забезпечувати професійний розвиток членів колективу з урахуванням світового досвіду і вимог до персоналу в сфері розробки та експлуатації мікро- та наноелектронних систем. Р16. Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження у сфері мікро- та наноелектроніки, обирати ефективні методи досліджень, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень фахівцям і нефахівцям.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Загально освітні та професійно-орієнтовані дисципліни Супутні та наступні навчальні дисципліни: 1. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності; 2. Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Семінари за темою магістерської кваліфікаційної роботи» присвячена формуванню системного розуміння основних засад методології, організації, технології наукових досліджень, вироблення навиків і уміння застосування наукового методу у професійній діяльності за фахом і власних дослідженнях, нормативного регулювання організації наукових досліджень як в Україні, так і у світі, етапів дослідження, планування та здійснення досліджень, принципів академічної доброчесності, регулювання у сфері захисту інтелектуальної власності та авторського права. Особлива увага приділяється здобуттю власного досвіду щодо пошуку, аналізу та наукометрії науково-технічної та патентної літератури, критичному аналізу стану проблеми та можливих шляхів її розв’язання, формулюванню мети та завдань дослідження, плануванню, методологічному та організаційному забезпеченню етапів дослідження, здатності виокремити об’єктивні результати та сформулювати на їх основі обґрунтовані висновки, оцінити новизну та практичне значення отриманих результатів та висновків, а також вмінню підготувати результати досліджень до публічного представлення на науковому семінарі. Освоєння дисципліни відбувається з поєднанням навчання та дослідження з домінуванням самостійної роботи у консультаціях з викладачем та науковим керівником магістерської кваліфікаційної роботи. На семінарських заняттях студенти повинні доповісти відповідні компоненти свого дослідження – представити аналіз стану проблеми, організаційне та методологічне планування дослідження, опанувати застосовні методи дослідження, відповідати на поставлені запитання, а також брати участь в обговоренні та дискусії за виступами як свого, так і інших студентів. Підсумкове оцінювання за дисципліною відбувається у формі заліку.
Опис: - Доповіді про стан проблеми, мету та задачі дослідження за темою магістерської роботи за результатами пошуку та вивчення науково-технічної та патентної літератури - Доповіді про планування дослідження, організаційну та методологічну підготовку, застосовні методи та очікувані результати. - Ознайомлення з нормативними документами регулювання науково-технічної діяльності. - Робота з пошуку науково-технічної інформації та її опрацювання. - Виконання індивідуальних досліджень за темою магістерької кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання засвоєння знань студентом здійснюється у формі поточного та семестрового контролю – заліку. Оцінки поточного контролю виставляються під час аудиторних (семінарських) занять шляхом оцінювання виконання студентами індивідуальних завдань за їхніми виступами на семінарах. Виступ на семінарі має регламент: доповідь – до 10 хв., запитання до доповідача та обговорення доповіді – до 10 хв. Максимальна оцінка за якість підготовки доповідей і презентацій на двох семінарах складає 80 балів (по 40 балів за кожний семінар). При цьому під час кожного семінару оцінюється виконання вимог щодо форми і змісту представлення доповіді за темою семінару (до 15 балів), опанування студентом організаційних та методологічних засад виконання дослідження (до 15 балів), відповіді на запитання (до 5 балів), участь у дискусіях (до 5 балів). Студент, який не виконав індивідуальних завдань та не виступив на двох семінарах не допускається до заліку. Тестування ступеня володіння методологічними та організаційними основами наукових досліджень відбувається з максимальною оцінкою 20 балів перед виставленням підсумкової семестрової оцінки на заліку. Тест складається з завдань на розпізнавання, розрізнення та класифікацію, конструктивних тесті та тестів на репродуктивну і продуктивну діяльність.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 %); підсумковий контроль (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. / І.С. Добронравова, О. В. Руденко, Л. І. Сидоренко та ін.; за ред. І.С. Добронравової (ч. 1), О.В. Руденко (ч. 2). – К.: ВПЦ "Київський університет", 2018. – 607 с. 2. Колесников О.В. Основи наукових досліджень. Навч. посіб.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 144 с. 3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для сту¬дентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с. 4. Соловйов С.М., Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 176 с. 5. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2006. – 206 с. 6. Шклярський В.І., Методологічні основи наукових досліджень. Конспект лекцій. Видавництво Львівської політехніки, 2006. – 127 с. 7. Ковальчук В.В, Моїсеїв Л.М., Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – К.: 2005. – 240 с. Рекомендована література: 8. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації: методичні вказівки до виконання самостійних робіт: навч. посіб. для студ. спеціальності 104 «Фізика та астрономія» / Д. В. Савченко, Ф. М. Гарєєва ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 69 с. 9. Володарський Є.Т., Кухарчук В.В., Поджаренко В.О., Сердюк Г.Б. Метрологічне забезпечення вимірювань і контролю. Навчальний посібник. – Вінниця: ВДТУ, 2001. – 219 с. 10. Защепкіна Н. М., Шульга О. В., Наконечний О. А. Метрологічне забезпечення інформаційно-вимірювальних систем: навч. посіб. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 176 с. 11. Основи обробки та візуалізації фізичних даних в програмному середовищі OriginPro 8: Комп’ютерний практикум: навч. посіб. для студ. спеціальності 104 «Фізика та астрономія» / Д.В. Савченко; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 111 с. 12. K. Healy, Data Visualization: A Practical Introduction, Princeton University Press, 2019. Інформаційні ресурси: 1. Закон України “Про наукову та науково-науково-технічну діяльність” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19. 2. Закон України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2623-14. 3. Постанова Кабінету міністрів України від 7 вересня 2011 р. № 942 “Про затвердження переліку пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок на період до 2022 року” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/942-2011-%D0%BF. 4. Закон України “Про авторське право і суміжні права” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2811-20. 5. Закон України “Про охорону прав на винаходи і корисні моделі” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3687-12. 6. Державний стандарт України ДСТУ 3278-95 “Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення”. 7. Державний стандарт України ДСТУ 3973-2000 “Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення”. 8. Державний стандарт України ДСТУ 3974-2000 “Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення”. 9. Державний стандарт України ДСТУ 3321:2003 “Система конструкторської документації. Терміни та визначення основних понять”. 10. Державний стандарт України ДСТУ 3008:2015 “Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання”. 11. Державний стандарт України ДСТУ 8302:2015 “Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання”. 12. Рекомендації щодо забезпечення принципів академічної доброчесності. Підкомісія 303 «Академічна доброчесність» Науково-методичної комісії 15 з організаційно-методичного забезпечення вищої освіти. – К.: Міністерство освіти і науки України, 2016. – 24 с. https://www.skeptic.in.ua/wp-content/uploads/Recomms-of-2016.pdf. 13. Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності– К.: Міністерство освіти і науки України, 2018. – 33 с. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2018/10/25/recomendatsii.pdf. 14. Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності / упорядники В. Бахрушин, Є. Ніколаєв, American Councils, 2019. – 41 с. https://msu.edu.ua/library/wp-content/uploads/2019/11/methods_2019-final.pdf. 15. Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, 2019. – 24 с. https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/10/Рекомендаціі?-ЗВО-система-забезпечення-академічноі?-доброчесності.pdf. 16. Evaluation of measurement data – Guide to the expression of uncertainty in measurement, Joint Committee for Guides in Metrology: 2008. – 134 p. https://www.bipm.org/documents/20126/2071204/JCGM_100_2008_E.pdf/cb0ef43f-baa5-11cf-3f85-4dcd86f77bd6 17. Вступ до Web of Science https://www.youtube.com/watch?v=TPHiWifVbec.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).