Технології інформаційно-комунікаційних мереж
Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор:
д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
фахові компетентності:
- Здатність застосовувати методи та засоби сучасних інформаційних технологій для проектування, розроблення та розгортання прикладних інформаційних систем в різних галузях
- Здатність розробляти концептуальні та математичні моделі мікро-/нано- пристроїв і компонентів смарт систем, здійснювати їх параметризацію та проводити верифікацію щодо вимог технічного завдання;
- Здатність комплексно інтегрувати, програмувати сенсорні та мікро-/нано- компоненти, використовуючи їх інтерфейси, для побудови інформаційних систем моніторингу й управління різноманітними технічними об’єктами.
Результати навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітних інформаційних систем та мереж чи їх складових
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами
- Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Основи мережних технологій
Розподілені інформаційно-комунікаційні системи
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Проектування інформаційних систем
Адміністрування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню вивчення теорії інформації, структури та етапів побудови інформаційних систем, ознайомлення з сучасними інформаційними технологіями для використання їх в побудові програмно-конфігурованих мереж, а також формування у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комунікаційних технологій та можливостей їх використання.
Опис: Лекційні заняття
1. Вступне заняття
2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж
3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем
4. Технології мобільного та провідного зв’язку
5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet
6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку
7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж
8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях
9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж
10. Технологія програмно-конфігурованих мереж
11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж
Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття
1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці
2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків
3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark
4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows
5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж
6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer
7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet
8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf
9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра
10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat
Самостійна робота
1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях
2. Маршрутизація та комутація
3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж
Wi-Fi
4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах.
5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем.
6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку.
7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах
8. Основні технології в хмарних обчисленнях
9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах
10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах
11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів
Віртуальне середовище:
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль складається із двох компонент:
1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66
2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів.
Екзаменаційний контроль складається із двох компонент:
1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді
2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітнихінформаційних систем та мереж чи їх складових;
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами.
- Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Лекційні заняття
1. Вступне заняття
2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж
3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем
4. Технології мобільного та провідного зв’язку
5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet
6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку
7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж
8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях
9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж
10. Технологія програмно-конфігурованих мереж
11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж
Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття
1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці
2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків
3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark
4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows
5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж
6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer
7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet
8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf
9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра
10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat
Самостійна робота
1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях
2. Маршрутизація та комутація
3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж
Wi-Fi
4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах.
5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем.
6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку.
7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах
8. Основні технології в хмарних обчисленнях
9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах
10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах
11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів
Віртуальне середовище:
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).