Електронні елементи та пристрої систем безпеки та охорони

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Кучмій Галина Любомирівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у з вивченні методології використання електроніки в сучасних системах захисту інформації, об’єктів та системах сигналізації спеціального призначення; ознайомленні з фізичними принципами побудови елементів та систем захисту приміщень, об’єктів та інформації; ознайомленні з фізичними принципами функціонування систем сигналізації спеціального призначення; вивченні загальних принципів побудови структури та принципів створення та експлуатації сучасних електронних систем захисту інформації; ознайомленні з сучасними електронними системами захисту об’єктів та інформації; вивчення сучасної законодавчої бази стосовно збереження конфіденційної інформації та захисту інтелектуальної власності.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК7. Здатність застосовувати творчий та інноваційний потенціал в синтезі інженерних рішень і в розробці конструкцій пристроїв та систем електроніки. СК10. Здатність застосовувати на практиці галузеві стандарти та стандарти якості функціонування пристроїв та систем електроніки. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.2. Проектувати складні системи реального часу та засоби збору і обробки інформації, узгоджені з заданими інформаційними та програмними засобами шляхом застосування програмного забезпечення для вбудованих систем на основі мікроконтролерів.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 3. Знаходити рішення практичних задач електроніки шляхом застосування відповідних моделей та теорій електродинаміки, аналітичної механіки, електромагнетизму, статистичної фізики, фізики твердого тіла. Р 9. Проектувати складні системи реального часу та засоби збору і обробки інформації, узгоджені з заданими інформаційними та програмними засобами шляхом застосування програмного забезпечення для вбудованих систем на основі мікроконтролерів. Р 11. Аргументувати нормативно-правові засади при впровадженні електронних пристроїв та систем; оцінювати переваги інженерних розробок, їх екологічність та безпечність; захищати власні світоглядні позиції та переконання у виробничій або соціальній діяльності. АВ3. Самостійність при опрацюванні, інтерпретації та узагальненні даних, відповідальність за оперативність, точність і достовірність подачі інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Елементна база твердотільної електроніки Кореквізити: Інформатика інфокомунікаційних систем. Фізичні основи електронноїтехніки. Матеріали та структури наноелектроніки.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Електронні елементи та пристрої систем безпеки та охорони” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка. Навчальна дисципліна присвячена вивченню основних груп матеріалів, що використовуються в електронній техніці: діелектрики, напівпровідники, провідники та магнітні матеріали. Викладаються основні електрофізичні параметри та характеристики матеріалів, структура, використання для електронних приладів, напівпровідникових та гібридних мікросхем. Розглядаються напрями розвитку, нові перспективні типи матеріалів: наноструктурні, квантововимірні, композитні та матеріали.
Опис: Історичний огляд розвитку охоронних систем. Класифікація приладів по призначенню та принципу роботи. Загальний огляд курсу. Лінійні системи і методи їхнього дослідження. Оптимальна фільтрація. Методи оцінки кількості інформації і її перетворення при проходженні через лінійні системи. Акустичні та оптоелектронні давачі наближення. Методи забезпечення завадостійкості. Ємнісні та радіочастотні давачі наближення. Методи забезпечення завадостійкості Закриті телевізійні системи і їх використання в охоронних системах. Автомобільні охоронні системи. Міношукачі і датчики металів. Пошук вибухівки і наркотичних речовин. Перспективні методи в охоронних системах. Захист інформації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: практичні роботи. Підсумковий контроль: залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: контрольні та практичні роботи, виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (40%). Підсумковий контроль: залік (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Електронні елементи та пристрої систем безпеки і охорони. Навчальний посібник за редакцією Готри З.Ю./ Барило Г.І., Вісьтак М.В.,Готра З.Ю., Лесінський В.В., Політанський Л.Ф.- Чернівці:Рута 2017.- 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).