Системи зв'язку рухомої служби

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.06.E.129
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Лаврів Орест Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета полягає у розвитку у студента знань, умінь та здатностей щодо побудови та експлуатації систем зв’язку рухомої служби.
Завдання: загальні компетентності: ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-6. Здатність працювати в команді. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. фахові компетентності: ФК-1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства. ФК-3. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації. ФК-8. Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів. ФК-12. Здатність проводити роботи з керування інформаційними потоками навантаження інформаційно-телекомунікаційних мереж. ФКС6.6. Вміння проектувати системи рухомого зв’язку; здатність розраховувати електромагнітне покриття зон обслуговування рухомих абонентів радіосистемами зв’язку.
Результати навчання: знати тенденції розвитку сучасних систем зв’язку рухомої служби; знати вимоги до параметрів та характеристик систем зв’язку рухомої служби; розуміти процеси формування сигналів та передавання інформації в системах зв’язку рухомої служби; знати архітектуру систем зв’язку рухомої служби; вміти проектувати системи зв’язку рухомої служби; знати технології побудови сучасних систем зв’язку рухомої служби; бути здатним розробити проект системи зв’язку рухомої служби; вміти пояснити призначення компонентів систем зв’язку рухомої служби.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Моделювання інфокомунікаційних систем Системи передавання інформації Кореквізити: Базові інфокомунікаційні технології Кінцеві пристрої абонентського доступу
Короткий зміст навчальної програми: Системи рухомого зв'язку є одними з найбільш перспективних областей електрозв'язку, що швидко розвиваються. Хоча між відомими стандартами існують суттєві відмінності, всі вони базуються на загальних принципах. У навчальній дисципліні «Системи зв’язку рухомої служби» розглядаються загальні принципи побудови та передавання інформації в системах зв’язку рухомої служби, підлягають вивченню системи транкінгового, супутникового, стільникового зв’язку та безпровідного зв’язку у неліцензованому спектрі. Студент має змогу оволодіти методами та засобами планування систем зв’язку рухомої служби, засвоїти особливості інформаційної безпеки та вимірювань у таких системах. Також будуть надані знання щодо планування опорних мереж систем зв’язку рухомої служби. Курс лабораторних занять забезпечить закріплення здобутих знань, набуття умінь та здатностей, які є предметом цієї навчальної дисципліни.
Опис: Вступ до дисципліни. Розподіл навчального часу. Види занять. Обсяг навчання Принципи побудови та передавання інформації в системах зв’язку рухомої служби Системи транкінгового зв’язку Системи супутникового зв’язку Системи стільникового зв’язку Системи безпровідного зв’язку у неліцензованому спектрі Планування безпровідного сегменту сучасних систем стільникового зв’язку Аспекти інформаційної безпеки в системах зв'язку рухомої служби Вимірювання в системах стільникового зв’язку Планування опорних мереж систем стільникового зв’язку
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: лабораторні заняття. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні заняття. Підсумковий контроль: екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. 955 p. ISBN: 9781119944881 Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4 Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).