Педагогічний практикум

Спеціальність: Історія та археологія
Код дисципліни: 8.032.00.O.11
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: професор Вербицька Поліна Василівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продемонструвати методику пошуку та опрацювання різнотипних історичних джерел, фахової історичної та археологічної літератури. • Уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рівнях; • Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. • поглиблення і практичне використання теоретичних знань із фахових дисциплін; • глибокі знання історичного змісту й методики викладання історії q; • ознайомлення із сучасними науковими та методичними підходами до викладання історичних дисциплін; • оволодіння вміннями і методами критичного аналізу інформації, конструктивної соціальної взаємодії на базі стійких ціннісних орієнтацій; • набуття умінь моделювання, проектування, прогнозування історичних та педагогічних процесів; • оволодіння сучасними формами, методами навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Сучасні теоретико-методологічні аспекти археології Проблемні аспекти середньовічної та ранньомодерної історії
Короткий зміст навчальної програми: Здійснення педагогічного практикуму є складовою підготовки доктора філософії, що передбачає набуття компетентностей практичної викладацької діяльності: ознайомлення із специфікою навчально-виховного процесу у ВНЗ, змістом та методикою викладання навчальних курсів за професійним спрямуванням; проведення та аналізу різних видів занять; використання інноваційних методів та сучасних підходів у навчальному процесі.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 50 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); проведення практичного заняття – 50 балів.
Рекомендована література: 1. Баханов К. О. Організація практики студентів педагогічних університетів з методики навчання історії: Навч. посібник для студентів істор. фак-тів. / К. О. Баханов. - Бердянськ, 2007. 2. Зашкільняк Л. Історія «своя» й історія «чужа» / Леонід Зашкільняк // Критика (Київ). - 2009. - Ч. 9-10 (Вересень—Жовтень). - С. 24-27. 3. Історична освіта і сучасність. Як викладати історію школярам і студентам / [За ред. Барбари Кубіс; наук. ред. Олексій Сокирко].- Київ, 2007. 4. Історична освіта: європейський та культурний досвід. Викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи / Пер. з нім. – К.: «К.І.С», 2010. – 288 с. 5. Історична освіта: європейський та український досвід. Київ, Вид-во «К.І.С.», 2010. 6. Кліменко В. Професіоналізація і психологія викладача вищої школи / В. Кліменко // Вища школа. – 2009. – №10. С.106 – 112. 7. Курилів В. Методика викладання історії: Навч. посібник / В. Курилів. – Львів; Торонто, 2003. 8. Мисан В. О. Сучасний урок історії: традиція і новаторство: Навчально-методичний посібник. / В. О. Мисан. – Рівне, 2008. 9. Мудрий М. Ідея толерантності та історична освіта / М. Мудрий // Доба: науково-методичний часопис з історичної та громадянської освіти (Львів). – 2011. – № 1 (32). – С. 16-18. 10. Ткаченко Л. Педагогіка вищої школи ХХІ століття / Л. Ткаченко // Освіта України. – 2010. 24 вересня. – №71-72. – С. 3. 11. Топольський Є. Як ми пишемо і розуміємо історію. Таємниці історичної нарації / Єжи Топольський. – Київ: «К.І.С.», 2012. – 400 с.