Психологія соціального пізнання

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: професор, д. психол. н., доц. Лещинська Олена Альбертівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Психологія соціального пізнання» здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати програмні результати навчання, які корелюються з компетентностями за освітньо-науковою програмою підготовки докторів філософії: Уміння (УМ): здійснювати обґрунтування, аналіз, оцінку та синтез знань з різних предметних сфер для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній сфері психологічної діяльності та у конкретному психологічному дослідженні; проводити наукові психологічні дослідження з різних проблем життєдіяльності особистості, адекватно формулювати гіпотези, визначати їхню мету та завдання, критично аналізувати отримані результати з використанням методів математичної статистики, генерувати креативні авторські висновки і розробляти пропозиції, комерціалізувати результати дослідження; продукувати творчі підходи психологічних та соціально-психологічних досліджень і психологічної практики, за їх допомогою розв'язувати нагальні психологічні проблеми, які розширюють і переглядають існуючі психологічні знання; працювати в групі науковців для розв’язання спільних дослідницьких завдань, дотримуватися норм академічної доброчесності, етичних норм та принципів наукової діяльності та міжособистісної взаємодії. Комунікація (КОМ): презентувати результати своїх досліджень на наукових заходах, використовувати українську та/або іноземну мову (в першу чергу – англійську) у науковій, інноваційній та педагогічній діяльності. Автономія і відповідальність (АіВ): вміти діяти відповідально та свідомо, на основі етичних засад, з дотриманням норм академічної та професійної доброчесності; усвідомлювати та нести особисту відповідальність за отримані результати дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія психології Наукові дослідження у психологічній науці Дослідницький семінар у галузі соціальних та поведінкових наук Психологія професійної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Філософське розуміння соціального пізнання та соціальне обумовлення пізнавального процесу. Тема 2. Характеристика соціологічної традиції високим інтересом до проблем соціального пізнання і пізнання. Тема 3. Когнітивна психологія. Тема 4. Соціальне сприйняття і соціальне пізнання при соціально-психологічному підході. Тема 5. Пізнавальна відповідність. Тема 6. Стратегія атрибутивних процесів "переходу". Тема 7. Спосіб приписування причин. Тема 8. Теорія причинної атрибуції Дж. Келлі.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни «Психологія соціального пізнання» є такі: – усне опитування на практичних заняттях; – письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень; – індивідуальна перевірка виконання практичних робіт; – дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять; – експрес-тестування та підсумкове тестування; – екзамен. Поточний контроль на практичних заняттях: Відповіді на заняттях - 30 балів Контрольна робота - 10 балів Кінцевий контроль: Письмова компонента - 40 балів Усна компонента - 20 балів
Рекомендована література: Соціальне пізнання : монографія / В. М. Бабаєв, О. С. Пономарьов,С. М. Пазиніч, С. О. Завєтний ; за заг. ред. О. С. Пономарьова; Харк.нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 320 с. Belin, ?. & Zatorre, R. J. (2000). 'What', 'where' and 'how' in auditory cortex. Nature Neuroscience C, 965-966. Bloom, ?. & German, O.?. (2000). Two reasons to abandon the false belief task as a test of theory of mind. Cognition, 77, A25-A31. Bratman, I.A. (1992). Shared cooperative activity. The philosophical review, 101, 327- 341. Carlson, S.M., Moses, L.J. (1998). The role of inhibitory processes in young children's difficulties with deception and false belief. Child Dev, 69, 672-91. Decety, J., Grezes, J., Costes, N., Perani, D., Jeannerod, I., Procyk, A., Grassi, F., Fazio, F. (1997). Brain activity during observation of actions. Influence of action content and subject's strategy. Brain, 120, 1763-77.