Методика викладання психології у вищій школі

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: к. психол. н., доцент Лялюк Галина Миколаївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати та розуміти різні підходи, теорії та концепції навчання студентів, методичної і виховної роботи науково-педагогічного працівника. Аналізувати базові уявлення з методики викладання психології. Уміти продемонструвати знання з методики викладання психології у вищій школі: застосовувати на практиці методи аналізу, порівняння. Володіти описовими, аналітичними методами дослідження. Здатність практично застосовувати отримані знання із курсу при проходженні асистентської практики та виконанні мультимедійних презентацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія творчості та винахідництва. Теоретичні та практичні проблеми психології благополуччя. Педагогічна практика. Риторика. Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості). Професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Методика викладання психології у вищій школі – це дисципліна, що розглядає процес викладання психології, її закономірності, зв’язок з іншими науками з метою підвищення ефективності навчання; зміст психологічної освіти; сутність навчальної діяльності студентів-психологів; основні засади та особливості організації процесу підготовки психологів у вищій школі; особливості педагогічної майстерності викладача психології; методологічні основи організації навчального процесу викладання психології у вищій школі.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни «Методика викладання психології у вищій школі» є такі: 1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних, семінарських та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння здобувачами вищої освіти знань, навичок, вмінь і здатності 2) письмовий контроль: письмові експрес-опитування; контрольна робота для здобувачів вищої освіти; 3) побічне спостереження: під час семінарських занять, рольових та ділових ігор та ін.; 4) дискусії: під час семінарських та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів; 5) метод проблемних ситуацій; 6) педагогічне тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних, семінарських та індивідуально-консультативних заняттях. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних, самостійної роботи, індивідуальних завдань та має за мету перевірку рівня знань, умінь, навичок, цінностей та інших особистих якостей, засвоєних здобувачем вищої освіти під час занять. Поточне оцінювання виконаної здобувачем вищої освіти навчальної роботи здійснюється за національною шкалою та фіксується науково-педагогічним працівником у журналі обліку роботи академічної групи. За результатами поточного оцінювання робіт, виконаних здобувачем вищої освіти упродовж семестру, виводиться підсумкова поточна оцінка, яка фіксується у журналі обліку роботи академічної групи та у відомості обліку успішності і визначається за формулою: ППО = (сума оцінок)/(кількість оцінок)*20
Рекомендована література: 1. Булгакова Н.Б. Методика викладання у вищій школі : [навч. посібник] К. : НАУ, 2012. 204 с. 2. Власова О. Методика викладання психології: підручник. К.: Геопринт, 2011. 340 с. 3. Двіжона О.В., Руснак І.С. Методика викладання психології: Навчальний посібник. Чернівці: Рута, 2006. 231 с. 4.Методика викладання психології у вищій школі: курс лекцій для студентів спеціальності 053 «Психологія» ОС «Магістр» / укладачі Щербан Т.Д., Алмаші С.І. Мукачево : МДУ, 2017. 53с 5. Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи:Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г.Подоляк, В. І. Юрченко. К.:ТОВ « Філ-студія», 2006. С. 195-209.