Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку агропромислового комплексу

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Шепель Тетяна Павлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку АПК» вивчення теоретично-концептуальних засад сталого розвитку, науково-прикладних аспектів теорії та стратегій сталого розвитку, обліково-аналітичного забезпечення та дослідження основних сучасних моделей сталого розвитку АПК також можливостей їх застосування, пошук шляхів вирішення проблемних аспектів та специфіки дії об’єктивних економічних законів щодо аграрних підприємств усіх форм власності та видів за умов формування сталого розвитку, значення і особливостей сільськогосподарського виробництва. Вивчення цієї дисципліни спрямоване на формування знань і вмінь науковців з бухгалтерського обліку щодо дослідження та аналізу економічного розвитку суб’єктів господарювання аграрної сфери котре відбувається під впливом різнорідних чинників, які охоплюють широке коло економічних сфер, пов’язаних, зокрема, з організацією обліку, аналізу та аудиту у системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств, їх інформатизацією, інституційним забезпеченням та стратегією фінансування розвитку аграрної сфери, інноваційно-інвестиційною діяльністю підприємств.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей: загальних: 1) уміння проводити наукові дослідження в сфері організації бухгалтерського обліку на високому професійному рівні; 2) уміння застосовувати отримані знання з організації бухгалтерського обліку в практичних ситуаціях; 3) уміння приймати обґрунтовані рішення в практичній діяльності; 4) уміння розробляти та керувати виробничими проектами; 5) здатність продукувати нові ідеї, спрямованні на розв’язання складних комплексних фінансово-господарських задач; 6) уміння адаптуватися до умов діяльності підприємства та працювати в нових ситуаціях. фахових: 1) уміння обирати і практично застосовувати в організації бухгалтерського обліку, методи наукового пізнання; 2) знання сучасних економічних теорій, закономірностей та принципів ринкової економіки, особливостей організації бухгалтерського обліку в сучасних економічних умовах, чинного податкового законодавства; 3) уміння критично оцінювати сильні сторони і дискусійні положення в методологічній основі організації бухгалтерського обліку та відповідність сформованої в них інформації практичним потребам; 4) вміння застосовувати сучасні інноваційні підходи до навчально-пізнавального процесу для проведення лекційних і практичних занять з організації бухгалтерського обліку 5) здатність аналізувати та вирішувати складні управлінські та виробничі ситуації, приймати й обґрунтовувати ефективні рішення в галузі організації бухгалтерського обліку.
Результати навчання: Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1) здатність аналізувати та вирішувати складні управлінські та виробничі ситуації, приймати й обґрунтовувати ефективні рішення в організації бухгалтерського обліку ; 2) здатність продемонструвати знання теорії, методології, практики формування організації бухгалтерського обліку для вирішення задач управління підприємством; 3) здатність продемонструвати знання та розуміння особливостей наукового способу пізнання систем організації бухгалтерського обліку; 4) здатність продемонструвати поглиблені знання новітніх технологій організації бухгалтерського обліку; 5) здатність продемонструвати знання сутності професійного судження та порядок його застосування в організації бухгалтерському обліку; 6) приймати рішення в сфері організації бухгалтерського обліку та управління обліковими процесами для максимізації ефективності діяльності підприємств різних форм власності та видів економічної діяльності; 7) організовувати роботу, спрямовану на отримання нових знань в сфері організації бухгалтерського обліку та виходячи із актуальності й значення порушуваної проблеми для окремого суб’єкта чи для народного господарства загалом; 8) розробляти й реалізовувати індивідуальні чи командні проекти в сфері організації бухгалтерського обліку , керуючись європейськими цінностями та прийнятими методами в організації такої діяльності; 9) системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей з організації бухгалтерського обліку; 10) формувати бухгалтерські організаційні структури, винагороджувати і мотивувати зусилля працівників, забезпечувати можливість розвитку їх професійно-ділових якостей, попереджувати та/або вирішувати конфлікти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Інформаційні системи і технології фінансового контролю Звітність підприємства Супутні і наступні навчальні дисципліни: Новітні теорії в бухгалтерському обліку Обліково-звітна система в архітектоніці сучасної економіки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку АПК» розглядається через сукупність теоретичних та організаційних основ обліку, аналізу та аудиту в системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств; обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління сільськогосподарських підприємств; проблем інформатизації діяльності суб’єктів агробізнесу; вітчизняного та закордонного досвіду інституційного забезпечення та стратегії фінансування розвитку аграрної сфери; проблем інноваційно-інвестиційної діяльності сільськогосподарських підприємств, та антикризових напрямів забезпечення їх розвитку; дослідження стану фінансово-економічної діагностики розвитку, планування, страхування та управління ресурсами і капіталом суб’єктів господарювання.
Опис: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АПК 1.1. Обліково-аналітичне забезпечення сталого розвитку: поняття, завдання та призначення 1.2. Визначення сталого розвитку в контексті формування обліково-аналітичного забезпечення сільськогосподарських підприємств 1.3. Проблемні питання обліково-аналітичного забезпечення сталого розвитку в аграрних підприємствах 4 РОЗВИТОК ТА ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ 2.1. Аналіз стану сільськогосподарської галузі в Україні 2.2. Особливості формування обліково-аналітичного забезпечення в сільськогосподарській галузі 2.3. Концепція релевантності облікової інформації та її вплив на процес прийняття рішень УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ СТАЛИМ РОЗВИТКОМ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ 3.1. Вдосконалення організації обліково-аналітичного забезпечення сталого розвитку в сільськогосподарській галузі 3.2. Напрями вдосконалення аналізу та аудиту екологічної діяльності сільськогосподарських підприємств в умовах сталого розвитку 3.3. Позиціонування потреб сталого розвитку у генеруванні методології стратегічного обліку й аналізу ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ 4.1. Необоротні активи як об’єкт управління 4.2. Обліково-аналітичне забезпечення управління запасами аграрних підприємств 4.3. Обліково-аналітичне забезпечення управління дебіторською заборгованістю 4.4. Управління грошовими коштами як складової монетарних активів ОБЛІКОВО–АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ДЖЕРЕЛАМИ ФОРМУВАННЯ АКТИВІВ АПК 5.1. Управління власним капіталом аграрних підприємств 5.2. Обліково-аналітичне забезпечення управління зобов’язаннями аграрних підприємств КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ СТРАХУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ АПК. ПРОГНОЗНИЙ АНАЛІЗ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ АГРОСТРАХУВАННЯ 6.1. Сутність, особливості та види страхування діяльності суб’єктів аграрного сектора 6.2. Механізм правового регулювання та підтримки аграрних страхових відносин та принципи їх реалізації 6.3. Прогнозний аналіз розвитку страхування аграрного сектора 6.4. Шляхи удосконалення системи страхування аграрного сектора економіки ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ 7.1. Обліково-аналітичне забезпечення як складова функціонування системи економічної безпеки сільськогосподарських підприємств 7.2. Обліково-аналітична діяльність в системі забезпечення економічної безпеки сільськогосподарських підприємств 7.3. Обліково-аналітична інформація як визначальний чинник у забезпеченні економічної безпеки сільськогосподарських підприємств
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування на практичних заняттях - 10 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання - 20 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Задорожний З.В. Облік в галузях економіки: навч. посіб. / З. В. Задорожний, Є.К. Ковальчук, В.М. Панасюк. – К.: Хай-Тек Прес, 2017. – 660 с. 2. Фінансовий та управлінський облік на сільськогосподарських підприємствах: підручник / М.Ф. Огійчук, В.Я. Плаксієнко, М.І. Беленкова та ін. / за ред. М.Ф. Огійчука. – К.: Алерта, 2017. – 1058 с. 3. Лопатинський Ю.М., Кифяк В.І. Розвиток аграрного сектора національної економіки на інституційних засадах: монографія. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2019. 248 с. 4. Агропродовольчий розвиток України в контексті забезпечення продовольчої безпеки: монографія / О.В. Шубравська, Л.В. Молдаван, Б.Й. Пасхавер та ін.; за ред. д-ра екон. наук О.В. Шубравської. Київ, НАН України; ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». 2016. 456 с. 5. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г. Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2017. – 434 с. 6. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с. 7. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г.Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2021. – 779 с. 8. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с. 9. Облік і оподаткування земельно-майнових відносин в сільськогосподарській діяльності: навч. посіб. / за ред. В.М. Жука. – К.: ННЦ "ІАЕ", 2019. – 188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).