Дослідження тенденцій світового фінансового ринку

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: проф. Шкварчук Л.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів комплексної системи знань щодо етапів, форм та особливостей тенденцій світового фінансового ринку за суб’єктами, елементами та інструментами.
Завдання: Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розуміння значущих проблем ц сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань та професійної практики.
Результати навчання: Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи і страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку Світові тенденції трансформацій фінансово-кредитних систем
Короткий зміст навчальної програми: У межах вивчення дисципліни розглядається питання трансформації фондового, валютного, кредитного ринків у розрізі окремих країн, регіонів, часових інтервалів, а також особливості суміжного розвитку фінансових посередників та адекватних фінансових інструментів на засадах збалансованості, інноваційності та перспективності.
Опис: Тенденції розвитку світового фондового ринку. Тенденції розвитку світового кредитного ринку. Тенденції розвитку світового валютного ринку. Тенденції розвитку світового ринку небанківських послуг. Регулювання розвитку світового фінансового ринку. Інноваційні фінансові інструменти на світових ринках.
Методи та критерії оцінювання: а) під час практичних занять: - опитування; - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; - проведення тематичної дискусії; - обговорення матеріалів доповідей з поставленого проблемного питання, у формі наукового дискусу; - формування альтернативних резюме за формою “exante” та “expost” дослідження б) підсумковий контроль - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: а) поточний контроль - 40 балів, зокрема: вибіркове усне опитування – 2 виступи на семінарах – 10 виконання творчих індивідуальних завдань – 20, дебати – 8 б) підсумковий контроль - 60 балів, зокрема: письмовий компонент - 40 балів усний компонент - 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Фищук І. М. Первинне розміщення акцій українськими компаніями як альтернативна форма залучення фінансових ресурсів на міжнародних фондових ринках / І. М. Фищук // Формування ринкових відносин в Україні. - 2019. - № 1. - С. 168-172. 2. Шевченко О. М. світові тенденції розвитку ринку фінансових технологій та особливості його функціонування в Україні. Ефективна економіка. 2021. №6. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.6.86 3. Шевченко В. Фінансові інновації та сучасні інструменти міжнародних фінансових ринків / В. Шевченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. - 2018. - Вип. 133. - С. 30-33. 4. Слав’юк Р. А., Шкварчук Л. О., Кондрат І. Ю. Financial market imbalance: reasons and peculiarities of occurrence in Ukraine. Investment Management and Financial Innovations. 2017. Volume 14. Issue 1. Pp. 227-235
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).