Ризики в системі державних фінансів

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: проф. Шкварчук Л.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів комплексної системи знань сутності, видів та причин виникнення ризиків у системі державних фінансів та методів управління ними.
Завдання: Управління фінансовими ресурсами суб’єктів фінансового ринку; оцінювання ризиків банків, страхових компаній та інших небанківських установ в умовах економічної нестабільності.
Результати навчання: Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах вивчення дисципліни «Ризики в системі державних фінансів» розглядається теоретико-методичні засади ідентифікації причин, факторів та наслідків ризиків у сфері державних фінансів. Розкриваються особливості оцінювання та управління ризиками при формуванні та використанні коштів державного бюджету.
Опис: Теоретико-методологічні засади ідентифікації ризиків сектору державних фінансів. Ризики формування та наповнення державного бюджету. Ризики розподілу бюджетних коштів бюджету. Ризик-менеджмент у системі управління державними фінансами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, виконання індивідуальних завдань, імітаційні ігри.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів: - вибіркове усне опитування – 2 балів; - виступи на семінарах – 10 балів; - виконання творчих індивідуальних завдань – 20 балів; - дебати – 8 балів; Підсумковий контроль – 60 балів: - письмовий компонент - 40 балів; - усний компонент - 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Іваницька О.М., Кощук Т. В. Управління фіскальними ризиками в умовах пандемії COVID-19. Фінанси України. 2020. № 7. С. 47-61. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2020_7_5 2. Клименко К. В. Актуальні питання співробітництва України з МВФ у період викликів і загроз COVID-19. Фінанси України. 2020. № 7. С. 92-115. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2020_7_8 3. Silva T. C., Guerra M. S., Tabak B. M., 2019. Fiscal Risk and Financial Fragility. Working Papers Series 495, Central Bank of Brazil, Research Department 4. Uribe M. A (2006). The fiscal theory of sovereign risk. Journal of Monetary Economics. Vol. 53. Issue 8. Pр. 1857-1875, ISSN 0304-3932, https://doi.org/10.1016/j.jmoneco.2005.09.003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).