Дослідницький семінар в галузі механічної інженерії

Спеціальність: Матеріалознавство
Код дисципліни: 8.132.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Зоя Дурягіна, Тетяна Тепла
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна призначена для ознайомлення студентів з основними питаннями проведення дослідницької роботи, методологічними основами проведення досліджень, структурними елементи наукового дослідження, основними етапами наукового дослідження, оформлення результатів наукових розробок тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: інтегральних: Здатність оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, продукувати інноваційні наукові ідеї та проводити оригінальні наукові дослідження, розв’язувати науково-прикладні проблеми з оптимізації вибору існуючих матеріалів і технологій та створення нових для потреб промислового виробництва. загальних: 1) Знання теоретичних та прикладних засад матеріалознавства, сучасного стану й тенденцій його розвитку; 2) Оволодіння філософськими загальнонауковими компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору; застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності (робота з НМБД, автоматичне формування посилань на джерела тощо); 3) Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, Zoom тощо). фахових: 1) Оволодіння методами дослідження структури та фізико-механічних властивостей матеріалів.
Результати навчання: РН7 - Знання сучасних методів визначення хімічного складу, структури та властивостей матеріалів. УМ5 - Уміння застосовувати сучасні методи аналізу для встановлення структури, фазового складу та властивостей матеріалів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аналітичні та чисельні методи досліджень в галузі механічної інженерії Методи дослідження в матеріалознавстві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дає змогу ознайомитися із загальним уявленням про проведення наукових досліджень; із вибором напряму та послідовністю наукових досліджень; здобути необхідні практичні навички раціонального проведення наукових досліджень; ознайомитися із системним підходом до проведення наукових досліджень.
Опис: Практичні заняття 1. Поняття наукового дослідження. Вибір напряму і теми наукового дослідження 2. Порядок здійснення наукового дослідження за темою дисертації згідно стандарту. 3. Послідовність та етапи виконання наукових досліджень. 4. Економічне обґрунтування вибору наукової теми 5. Підготовка проекту по проведенню наукових досліджень за темою дисертації
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та допуск до виконання практичних робіт. 2. Захист практичних робіт, в тому числі виконаних за індивідуальними завданнями. 3. Екзаменаційний контроль з письмовою та усною компонентами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 50 балів Залік: 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Артемчук Г. І., Курило В. М., Кочерган М. П. Методика організації науково-дослідної роботи: навч. посіб. для студ. та викл. ВНЗ / Київ. держ. лінгв. ун-т. – К. : Форум, 2000. – 270 с. 2. Кислий В. М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник / В. М. Кислий. – Суми : Університетська книга, 2011. – 224 с. 3. Основи наукових досліджень у схемах і таблицях : навч. Посіб. / О. П. Кириленко, В. В. Письменний. – Тернопіль : ТНЕУ, 2013. – 228 с Додаткова література 1. Чернілевський Д. В. Методологія наукової діяльності: Навчальний посібник / За ред. професора Д. В. Чернілевського. – Вінниця : Вид-во АМСКП, 2010. – 484 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).