Методи прийняття управлінських рішень

Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Степура Т.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань з менеджменту, аналітичної роботи, економічного аналізу та економіко-математичного моделювання для підготовки проектів управлінських рішень.
Завдання: здатність генерувати нові ідеї (креативність); здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність розробляти та управляти проєктами; здатність проводити дослідження на відповідному рівні. здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси; здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання; здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень; здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері; здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення.
Результати навчання: - уміння економічно обґрунтовувати управлінські рішення щодо удосконалення господарської діяльності підприємства та його підрозділів; - здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр економічних інструментів, методів; - опанування методик створення інформаційно-аналітичних продуктів (документів) у сфері прийняття управлінських рішень і надання їх користувачам
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем, Зовнішньоекономічні операції і контракти, Соціальна економіка і політика Кореквізити: Основи моделювання явищ і процесів на ринку праці, Магістерська кваліфікаційна робота
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та методичні основи підготовки управлінських рішень і критерії проведення аналітичної роботи: Системний аналіз управлінських проблем. Методична основа підготовки проектів управлінських рішень. Аналіз варіантів і підготовка проектів управлінських рішень. Методи аналізу вигід і втрат. Методи ситуаційного аналізу в прийнятті управлінських рішень. Програмно-цільове управління та управлінські рішення. Моделі і методи прийняття управлінських рішень у тактичному та стратегічному управлінні: Моделі фінансового управління.
Опис: Теоретичні та методичні основи підготовки управлінських рішень і критерії проведення аналітичної роботи: Сутність, принципи і вимоги до управлінських рішень. Системний аналіз управлінських проблем. Методична основа підготовки проектів управлінських рішень. Аналіз варіантів і підготовка проектів управлінських рішень. Методи аналізу вигід і втрат. Методи ситуаційного аналізу в прийнятті управлінських рішень. Система сіткового планування та управління. Програмно-цільове управління та управлінські рішення. Моделі і методи прийняття управлінських рішень у тактичному та стратегічному управлінні: Моделі розв’язання проблем беззбиткової діяльності. Моделі і методи управління матеріальними запасами. Моделі фінансового управління. Методи і моделі аналізу інвестицій. Методи прийняття стратегічних управлінських рішень. Моделі і методи прийняття рішень у прогнозуванні розвитку економічної системи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання лабораторних завдань та їх захист; усне опитування, тестування; Підсумковий контроль – письмовий іспит (письмова форма – відкриті питання (20 балів, тестування – 10 балів, задача – 20 балів) та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на лабораторних заняттях (40%), підсумковий контроль (іспит 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Кіндрацька Г.І. Аналіз господарської діяльності : підручник / Г.І. Кіндрацька, А.Г. Загородній, Ю.І. Кулиняк. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 320 с. Прийняття проектних рішень: підручник / за ред. проф. Р.В.Фещура; [Фещур Р.В., У.Я.Садова, А.І.Якимів, С.В.Шишковський та ін.]. Львів : Растр – 7, 2019. – 402 с. Петруня Ю. Є., Говоруха В. Б., Літовченко Б. В. та ін. Прийняття управлінських рішень. Навч. посіб./ за ред. Ю. Є. Петруні. – 2-ге вид. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216 с. Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посібник. – К.: Атіка, 2008. – 240 с. Гаркуша Н.М. Моделі і методи прийняття рішень в аналізі та аудиті: Навч. посіб. / Н.М. Гаркуша, О.В. Цуканова, О.О. Горошанська. – К. : Знання, 2012. – 591 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).