Методи управління якістю

Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Степура Т.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Cформувати у студентів систему знань з теорії та методології управління якістю, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів товарів (продукції, послуг), вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю товарів (послуг)
Завдання: - здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень; - здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки; - здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження; - здатність ініціювати, розробляти та удосконалювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінської діяльності у сфері соціальної економіки і політики
Результати навчання: Студент повинен знати значення та етапи формування управління якістю, класичні та нові методи управління якістю; методологію оцінки діяльності та результатів діяльності підприємства за критеріями премій з якості; методологію безперервного вдосконалення діяльності підприємства відповідно до концепції TQM, підходи до оцінювання якості
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Основи моделювання явищ і процесів на ринку праці кореквізит: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та методичні засади управління якістю. Системи управління якістю. Методичні засади оцінювання якості. Аналітичні методи управління якістю. Статистичне управління процесами. Технічне регулювання якості. Стандартизація та сертифікація у галузі якості.
Опис: Теоретичні та методичні засади управління якістю. Системи управління якістю. Методичні засади оцінювання якості. Аналітичні методи управління якістю. Статистичне управління процесами. Технічне регулювання якості. Стандартизація та сертифікація у галузі якості.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання студентів є тестування (усне опитування) під час аудиторних занять, виконання лабораторних робіт і їх захист, а також підсумковий контроль у формі письмово-усного заліку (при необхідності)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, виконання лабораторних робіт (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Загальне управління якістю: підручник / О. В. Нанка, Р. В. Антощенков, В. М. Кісь, І. О. Листопад, Н. І. Моісєєва, І. В. Галич, А. О. Никифоров. – Харків: ХНТУСГ, 2019 р. – 205 с. Захожай В.Б., Салухіна Н.Г ., Язвінська О.М., Чорний А.Ю. Управління якістю: Підр. - К.: МАУП, 2009. Управління якістю. Навчальний посібник для ВНЗ (рекомендовано МОН України).- 2-е видання / Вотченікова О.В., Лойко Д.П., Удовіченко О.П. Вид-во «Магнолія 2006», 2021. – 336 с. Панченко М. Управління якістю : Навчальний посібник / М. Панченко. – К. : Центр навчальної літератури, 2018. – 228 с. Шуляр Р.В., Шуляр Н.В. Управління якістю: навч. посіб. нац. ун-т «Львівська політехніка». - Львів. - 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).