Землевпорядне проєктування

Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.е.н., проф. Курильців Роман Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є навчити здобувачів освіти аналізувати, оцінювати і прогнозувати динаміку розвитку територій та продуктивних сил держави, структуру земельних ресурсів адміністративно-територіальних одиниць і землекористувачів, природні властивості земельних угідь, екологічний та економічний стан земель на різних ієрархічних рівнях. Вивчаючи дисципліну студент повинен при складанні проектів землеустрою уміти використовувати наукову і методичну літературу, чинні законодавчі, нормативні та інструктивні матеріали, самостійно, творчо і швидко приймати відповідні рішення в умовах реформування земельних відносин.
Завдання: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою.; загальні компетентності: ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК03. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. спеціальні (фахові компетентності): СК01. Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою. СК02. Здатність критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою та суміжних галузей знань. СК06. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері геодезії та землеустрою, а також дотичних до неї міждисциплінарних напрямів із урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою; РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори; РН13. Виконувати обстеження, випробування, діагностику, моніторинг об’єктів геодезії та землеустрою, розробляти заходи з охорони земель та оцінювати їх наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кадастр територій Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: В курсі «Землевпорядне проектування» студенти отримують теоретичні знання щодо організації території об’єднаних територіальних громад методом еколого-ландшафтного землеустрою з метою формування сталого землекористування, а також набувають практичних навичок щодо агроекологічного зонування та ландшафтної типізації земель, еколого-економічної класифікації придатності орних земель, формування територіальних природоохоронних обмежень (обтяжень) у використанні земель, організації території сільськогосподарських підприємств з урахуванням проектних рішень комплексних планів просторового розвитку об’єднаних територіальних громад.
Опис: Місце землевпорядного проектування в системі землеустрою. Земельний устрій та його вплив на систему землевпорядкування. Розроблення схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць. Розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь. Розроблення робочих проектів землеустрою. Просторове планування розвитку територій об’єднаних громад. Основні заходи підготовчого етапу розроблення комплексного плану просторового розвитку території громади. Розроблення проектних рішень комплексного плану просторового розвитку територій територіальних громад. Організація завершального етапу розроблення комплексного плану просторового розвитку території громади.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): 1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 40): Лабораторні роботи оцінюються максимально по 10 балів; для студентів ЗФН (max 20): Лабораторні роботи оцінюються максимально по 10 балів. 2. Виконання та захист контрольних робіт студентами ЗФН (max 20): Контрольна робота №1 – 10 балів; Контрольна робота №2 – 10 балів. 3. Екзаменаційний контроль (50 балів): письмова компонента – 50 балів; усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчльний посібник з дисципліни «Теоретичні засади землеустрою» (для студентів базового напряму підготовки 6.080101 Геодезія, картографія та землеустрій). Львів. нац. ун-т Львівська політехніка; уклад.: Л.М. Перович, В.М. Сай, М.С. Маланчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 236 с. 2. Геодезичні роботи при землеустрої: Навч. посібник / В. Б. Балакірський, М. В. Червоний, О. Я. Петренко, М. М. Гарбуз. За ред. В. Б. Балакірського / Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2008. – 226 с. 3. Кривов В. М., Тихенко Р. В., Гетманьчик І.П. Основи землевпорядкування. – К.: «Урожай». – 2009. – 322 с. 4. Третяк А. М. Теоретичні основи землеустрою. – К. : ІЗУ УААН, 2002. – 152 с. 5. Третяк А. М. Землевпорядне проектування: теоретичні основи і територіальний землеустрій: Навч. посібник. – К. : ТОВ «ЦЗРУ», 2008. – 576
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).