Кадастр територій

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доц. Сай Віра Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є одержання теоретичних знань і практичних навичок з основних видів кадастру територій, які забезпечуватимуть раціональне використання кадастрових об’єктів з урахуванням конкретних еколого-економічних умов при дотриманні юридичних, технічних, економічних, природоохоронних заходів. В результаті вивчення дисципліни студент має знати структуру кадастру територій України; нормативно-правове і організаційне забезпечення кадастру територій; місце земельного кадастру у складі кадастру територій; зміст, призначення та аналіз водного кадастру; зміст, призначення та дослідження лісового кадастру; зміст, призначення та аналіз кадастру природно-заповідного фонду; зміст, призначення та аналіз містобудівного кадастру.
Завдання: Загальні компетентності : ІНТ - Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою. ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК06. Прагнення до збереження навколишнього середовища. Спеціальні фахові компетентності : СК04. Здатність здійснювати пошук необхідної інформації, обирати і застосовувати сучасні методи обробки, аналізу, оцінювання та оприлюднення даних, зокрема геопросторових, та метаданих при розв’язанні комплексних задач геодезії та землеустрою. СК05. Здатність обґрунтовувати і оцінювати методи обстежень, вишукувань, випробувань, діагностики, моніторингу об’єктів геодезії та землеустрою.
Результати навчання: РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог. Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Зн2 Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур Ум2 Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. Ум3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. К2 Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геоматика та дистанційні методи дослідження території Супутні: Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: Завдання дисципліни полягає у вивченні теоретичних питань кадастру природних ресурсів і практичному застосуванні цих питань у проведенні основного і поточного обліку земель з метою забезпечення вивчення земельного, водного, лісового, природно-заповідного та містобудівного кадастрів. Також, завданням даної дисципліни є вивчення системи кадастрів, збір та аналіз кількісної та якісної інформації про стан природних ресурсів.
Опис: 1.Аналіз світових систем кадастру та України. 2. Державний земельний кадастр України. 3. Водний кадастр. 4. Зміст лісового кадастру та функціональне призначення. 5. Кадастр територій природно-заповідного фонду. 6. Містобудівний кадастр
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 40): Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5 оцінюються максимально по 4 бали; Лабораторна робота №6, №7, №8, №9 по 5 балів. для студентів ЗФН (max 20): Лабораторна робота №1 оцінюється максимально 10 балів. Лабораторна робота №2 оцінюється максимально 10 балів. 2. Виконання та захист контрольних робіт для студентів ЗФН (max 20): Контрольна робота №1 – 10 балів; Контрольна робота №2 – 10 балів. 3. Написання екзаменаційного контролю – 50 балів. 4. Усне опитування – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Кадастр територій» укл. Перович Л.М., Сай В.М. 1. Кадастр територій: навч. посібник / І. Перович, В. Сай. – Львів: Видав-ництво Львівської політехніки, 2012. – 264 с. 2. Кадастр територій : Підручник / Л. М. Перович, І. Л. Перович, В. М. Сай. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 244 с. 3. Перович Л. М. Нормативно-правове та геодезичне забезпечення кадастру земель водного фонду: монографія / Л. М. Перович, В. М. Сай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 128 c. (в межах робочого часу викладача, за іншою тематикою) 4. Методичні вказівки проект кадастру території сільської (селищної) ради для виконання курсового проекту для студентів стаціонарної та заочної форм навчання. 5. Кадастр природних ресурсів: навч. посібник / Р. Панас, М. Маланчук. – Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2014. – 436 с. 6. Губар Ю. П. Словник з кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості (основні терміни та поняття): словник / Ю. П. Губар, Ю. С. Хавар, В. М. Сай, Л. В. Винарчик, О. Р. Гулько, Т. В. Мартинюк. – Львів: Центр Європи, 2021. – 338 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Кадастр територій (курсова робота)

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.т.н., доц Сай В.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою розробки курсової роботи є закріплення і поглиблення теоретичних знань, здобутих при вивченні курсу, освоєння методів виконання широкого кола землевпорядних робіт (кадастрового зонування, встановлення обмежень і обтяжень, присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам), формування вміння застосовувати знання у практичному вирішенні питань кадастрової реєстрації.
Завдання: Загальні компетентності : ЗК03. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. Спеціальні фахові компетентності : СК06. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері геодезії та землеустрою, а також дотичних до неї міждисциплінарних напрямів із урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою. Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Зн2 Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур Ум2 Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. Ум3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АВ1 Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АВ2 Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геоматика та дистанційні методи дослідження території Супутні: Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: .У курсовій роботі коротко викладають мету і основні завдання які вирішує дана робота, виконують аналіз сучасного стану ведення кадастру територій, правового режиму використання земель, підходи до кадастрового зонування території, а також реєстрації землі.
Опис: 1. Теоретичні основи кадастру територій 2. Загальні відомості про населений пункт 3. Проект кадастрового зонування територій 4. Нормативна грошова оцінка земель різного функціонального використання. Реєстрація земельної ділянки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист курсової роботи. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Захист І розділу курсового проекту – 10 балів. 2. Захист ІІ розділу курсового проекту – 10 балів. 3. Захист ІІІ розділу курсового проекту – 20 балів. 4. Захист ІV розділу курсового проекту – 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кадастр територій: навч. посібник / І. Перович, В. Сай. – Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2012. – 264 с. 2. Методичні вказівки “Проект кадастру території сільської (селищної) ради” для виконання курсового проекту для студентів стаціонарної та заочної форм навчання. - Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2012. – 112 с. 3. Кадастр природних ресурсів: навч. посібник / Р. Панас, М. Маланчук. – Львів: Видав-ництво Львівської політехніки, 2014. – 436 с. 4. Кадастр тенриторій: підручник / Л. М. Перович, І. Л. Перович, В. М. Сай. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 244 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).