Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: Науково-педагогічні працівники кафедри кадастру територій, ННІ геодезії
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи є закріплення і поглиблення теоретичних знань, набутих в університеті, із кадастрових зйомок, кадастрового зонування території, грошової та експертної оцінки земель, реєстрації права власності на землю тощо. Крім того, під час проходження практики студент повинен зібрати вихідні матеріали для звіту про проходження практики і написання магістерської кваліфікаційної роботи. Завданням студента-практиканта є набуття ним навичок при проведенні таких робіт.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань. ЗК1. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК7. Здатність працювати автономно. ЗК10. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК12. Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства і необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав та свобод людини і громадянина в Україні. спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК01. Здатність застосовувати фундаментальні знання для аналізу явищ природного і техногенного походження при виконанні професійних завдань у сфері геодезії та землеустрою. СК02. Здатність застосовувати теорії, принципи, методи фізико-математичних, природничих, соціально-економічних, інженерних наук при виконанні завдань геодезії та землеустрою. СК03. Здатність застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали у професійній діяльності. СК04. Здатність обирати та використовувати ефективні методи, технології та обладнання для здійснення професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою. СК05. Здатність застосовувати сучасне інформаційне, технічне і технологічне забезпечення для вирішення складних питань геодезії та землеустрою. СК06. Здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою. СК08. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері геодезії та землеустрою з урахуванням вимог професійної і цивільної безпеки, охорони праці, соціальних, екологічних, етичних, економічних аспектів. СК09. Здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою. СК10. Здатність здійснювати моніторинг та оцінку земель. СК12. Здатність проводити технічний контроль та оцінювати якість топографо-геодезичної та картографічної продукції. СК13. Здатність розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС3.1. Знання і розуміння основних теорій, методів, принципів і методик у сфері землеустрою та кадастру; ФКС3.3. Базові знання основних нормативно-правових актів та додаткових матеріалів, чинних інструкцій та інших нормативних документів в галузі землеустрою та кадастру; ФКС3.4. Розроблення схем землеустрою, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земельних ресурсів; ФКС3.5. Уміння встановлювати на місцевості межі земельних ділянок, як об'єктів проектування; ФКС3.6. Відводити земельні ділянки у власність або користування, відмежування в натурі (на місцевості) вилучених і відведених земельних ділянок; ФКС3.7. Складання технічної документації із землеустрою та підготовка документів, що засвідчують право власності або право користування землею; ФКС3.9. Працювати з геодезичними приладами, створювати геодезичні мережі, виконувати кадастрове знімання і складати плани землеволодінь і землекористувань, обчислювати площі земельних ділянок, складати робочі креслення для виносу проектів в натуру (на місцевість) та інше.
Результати навчання: РН9. Збирати, оцінювати, інтерпретувати та використовувати геопросторові дані, метадані щодо об’єктів природного і техногенного походження, застосовувати статистичні методи їхнього аналізу для розв’язання спеціалізованих задач у сфері геодезії та землеустрою. РН10. Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою. РН11. Організовувати та виконувати дистанційні, наземні, польові і камеральні роботи в сфері геодезії та землеустрою, оформляти результати робіт, готувати відповідні звіти. РН12. Розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію і документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах. РН3.2. Застосовувати сучасні методи і засоби використання новітніх технологій при виконанні робіт з кадастру та землеустрою. РН3.3. Використовувати методологію та методику ведення інформаційно-реєстраційних робіт в кадастрі, охороні та використанні земель. РН3.6. Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру та землеустрою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх навчальних дисциплін: Кадастр територій Землевпорядне проектування Земельна політика Раціональне використання та охорона земель. Перелік супутніх і наступних навчальних дисциплін: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи студент приймає безпосередню участь у проведенні робіт, які стосуються топографо-геодезичних та картографічних робіт, інвентаризації земель, ґрунтових, геоботанічних та інших обстеженнях земель, бонітуванні ґрунтів, земельно-оціночних роботах, природно-сільськогосподарському районування земель. Одним із основних завдань практики є збирання студентом-практикантом матеріалів, необхідних для написання магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Проходження практики на підприємстві. Виконання індивідуального завдання поставленого керівником практики. Збір матеріалів для написання магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Захист підсумкового звіту - 90 балів. Усна компонента - 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист підсумкового звіту • 90 балів - виставляються за виконання видів робіт без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у встановлені терміни (день захисту звіту з практики, який призначено викладачем). Захист звіту на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач. • 70 балів - виставляються за виконання видів робіт без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист не пізніше наступного дня після дня захисту звіту з практики, який призначено викладачем. Захист звіту на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач. • 50 балів - виставляються за виконання видів робіт без помилок (або з деякими неточностями), підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміни 2-5 днів від дати призначеної керівником практики. Захист роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Геодезичні роботи при землеустрої: Навч. посібник / В. Б. Балакірський, М. В. Червоний, О. Я. Петренко, М. М. Гарбуз. За ред. В. Б. Балакірського / Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2008. – 226 с. 2. Губар Ю.П. Геодезичне забезпечення та удосконалення методів і моделей оцінки нерухомості [монографія] / Губар Ю.П. – Львів: Видав. «Центр Європи», 2020 – 326с. 3. Губар Ю.П., Гулько О.Р. Основи землевпорядного проектування: Навч. посібник / Львів: Галицька видавнича спілка, 2022. - 295 с. 4. Тревого І. , Губар Ю., Дутчин М., Ільків Є. Державний земельний кадастр: Підручник / Івано-Франківськ: Видавництво Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, 2022. - 424 с. 5. Третяк А.М. Стандартизація та нормування у сфері екології землекористування: навч. посіб./ А.М. Третяк, В.М. Другак / - Херсон Олді-Плюс, 2013. – 256 с. 6. Третяк А. М. Землевпорядне проектування: теоретичні основи і територіальний землеустрій: Навч. посібник. – К. : ТОВ «ЦЗРУ», 2008. – 576. 7. Третяк А.М. Землеустрій: Підручник. /А.М. Третяк – Херсон: Олді-плюс, 2014. – 520 с. 8. ДСТУ 1.4-93 Стандарт підприємства. Основні положення. -К.: Держстандарт України, 1993.- 9 с. 9. ДСТУ 1.5-93 Загальні вимоги до побудови, викладу, оформлення та змісту стандартів.- К.: Держстандарт України, 1993.- 78 с. 10. ДСТУ 3008-95. Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення.- К.: Держстандарт України, 1995.- 37 с. 11. ДСТУ 2394-94 Інформація з бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний опис документів.- К.; Держстандарт України,- К.: Держстандарт України, 1994.-40 с. 12. Словник з кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості / Губар Ю.П., Хавар Ю.С., Сай В.М., Винарчик Л.В., Гулько О.Р., Мартинюк Т.В. - Львів: Видав. «Центр Європи», 2021 – 338с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).