Аерокосмічні знімальні системи

Спеціальність: Геоінформаційні системи і технології
Код дисципліни: 7.193.05.E.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Бурштинська Христина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування на магістерському рівні фахівців із геоінформаційних систем і технологій і фотограмметрії та дистанційного зондування. Дисципліна входить в комплекс теоретичних знань і практичних навичок, пов’язаних з отриманням вхідної інформації у вигляді зображень земної поверхні а також точкових даних для розв’язання різних тематичних завдань.
Завдання: фахові компетентності: ФК 1 Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасних геодезичних, фотограмметричних приладів та навігаційних систем та їх устаткування; ФК 6 Знання сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва; ФК 8 Розробка методів прогнозних оцінок для підтримки прийняття рішень на підставі аналізу геоінформації; ФК 11 Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку апріорної оцінки точності та вибору технологій проектування і виконання прикладних професійних завдань; ФК 15 Використання відповідної термінології та форм вираження у професійній діяльності. Фахові компетентності профільного спрямування ФКПС3. Збирання, опрацювання, моделювання та аналіз геопросторових даних у польових та камеральних умовах; ФКПС6. Створення спеціалізованих ГІС різного призначення; ФКПС9. Методи аналізу геозображень, їх перетворення і використання в науковій і практичній діяльності;
Результати навчання: ЗН3.Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності; ЗН5.Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; ЗН11.Працювати результативно в групах, щоб локалізувати, отримати та опрацювати дані для вирішення завдання дослідження ЗН12. Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті УМ2. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою; УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи; УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи; УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди; УМ8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; КОМ1. Здатність працювати результативно в групах, щоб локалізувати, отримати та опрацювати дані для вирішення завдання дослідження та брати відповідальність за організацію періодів роботи; АіВ1. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ3. Здатність усвідомлювати важливість отриманих знань з метою здобуття нових фахових умінь, адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геодезія в природокористуванні, Референцні системи в геодезії, Землевпорядне проектування, Геоматика та дистанційні методи в дослідженні територій.
Короткий зміст навчальної програми: В курсі “Аерокосмічні знімальні системи” студенти вивчають особливості повітряного та космічного знімання з метою отримання зображення земної поверхні та точкової інформації земної поверхні. Правильна організація управління територіями та природними ресурсами є важливим завданням, виконання якого неможливе без використання інформації про земну поверхню, процеси і явища, які на ній відбуваються. Головним елементом моделі дистанційного зондування Землі є аерокосмічна знімальна система. Крім фотографічних знімальних систем, у курсі широко вивчають телевізійні, оптико-електронні, інфрачервоні, лазерні, радіолокаційні та іншізнімальні системи, їх конструктивні особливості, технічні характеристики, передавальні можливості. Важливе місце в курсі займають питання інтеграції інформації для розв’язання різноманітних народногосподарських завдань.
Опис: Задачі і зміст дисципліни “Аерокосмічні знімальні системи”. Історичний розвиток аерокосмічного знімання. Модель дистанційного зондування Землі. Основні тематичні завдання, які розв’язують на підставі ДЗЗ. Літальні авіаційні апарати. Космічні літальні апарати. Основні параметри польоту космічного літального апарата. Класифікація знімальних систем. Телевізійні аерокосмічні знімальні системи. Знімальні системи на приладах з зарядовим зв’язком. Сканувальні знімальні системи. Радіохвильові знімальні системи. Перспективи розвитку аерокосмічних знімальних систем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних, контрольних та розрахунково-графічних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт – 30 балів Екзаменаційна робота (контрольна робота – 60 балів, усне опитування – 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Бурштинська Х. В., Станкевич С. А., Денис Ю. В. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 2. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 216с 2. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013.-376 с. 3. Дорожинський О.Л. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1. Підручник.-Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019.-176с. 4. Дорожинський О.Л. Тукай Р. Фотограмметрія. Підручник. видавництво – НУ «Львівська політехніка», 2008.-330 с. Допоміжна 1. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник.- К.: Вища школа, 2009.-511с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).