Аерокосмічні знімальні системи

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Бурштинська Христина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування на магістерському рівні фахівців із геоінформаційних систем і технологій і фотограмметрії та дистанційного зондування. Дисципліна входить в комплекс теоретичних знань і практичних навичок, пов’язаних з отриманням вхідної інформації у вигляді зображень земної поверхні а також точкових даних для розв’язання різних тематичних завдань.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Спеціальні компетентності професійного спрямування: СК 2.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого геоінформаційного програмного забезпечення та устаткування; СК 2.3. Збирання, опрацювання, моделювання та аналіз геопросторових даних у польових та камеральних умовах; СК 2.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними. РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: немає
Короткий зміст навчальної програми: В курсі “Аерокосмічні знімальні системи” студенти вивчають особливості повітряного та космічного знімання з метою отримання зображення земної поверхні та точкової інформації земної поверхні. Правильна організація управління територіями та природними ресурсами є важливим завданням, виконання якого неможливе без використання інформації про земну поверхню, процеси і явища, які на ній відбуваються. Головним елементом моделі дистанційного зондування Землі є аерокосмічна знімальна система. Крім фотографічних знімальних систем, у курсі широко вивчають телевізійні, оптико-електронні, інфрачервоні, лазерні, радіолокаційні та іншізнімальні системи, їх конструктивні особливості, технічні характеристики, передавальні можливості. Важливе місце в курсі займають питання інтеграції інформації для розв’язання різноманітних народногосподарських завдань.
Опис: Літальні авіаційні апарати. Космічні літальні апарати (КЛА). Основні параметри польоту космічного літального апарата. Класифікація знімальних систем. Телевізійні аерокосмічні знімальні системи. Знімальні системи на приладах з зарядовим зв’язком. Сканувальні знімальні системи. Радіохвильові знімальні системи. Перспективи розвитку аерокосмічних знімальних систем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних, контрольних та розрахунково-графічних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторна робота 1 - 10 балів, Лабораторна робота 2 - 10 балів, Лабораторна робота 3 - 10 балів, Індивідуальне завдання - 10 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Бурштинська Х. В., Станкевич С. А., Денис Ю. В. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 2. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 216с 2. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013.-376 с. 3. Дорожинський О.Л. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1. Підручник.-Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019.-176с. 4. Дорожинський О.Л. Тукай Р. Фотограмметрія. Підручник. видавництво – НУ «Львівська політехніка», 2008.-330 с. Допоміжна 1. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник.- К.: Вища школа, 2009.-511с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).