Геоінформаційний аналіз

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Доцент Заяць Ірина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є висвітлення основних питань геоінформаційного аналізу, які можуть бути використані в практичній діяльності для встановлення закономірностей розпо-ділу та просторових взаємозв'язків серед даних. Лабораторні роботи спрямовані на освоєння методів просторового ГІС-аналізу на базі елек-тронних карт. Основна мета лабораторних робіт є створення різноманітних карт для проведення ГІС-аналізу з використанням можливостей повнофункціонального апаратно-програмного сере-довища. Курс "Геоінформаційний аналіз", базується на знаннях в галузі геоінформаційних техноло-гій, теорії ймовірностей, статистики та програмування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетен-тностей: Спеціальні компетентності професійного спрямування СК 2.1.Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого геоінформаційного програмного забезпечення та устаткування; СК 2.2. Використання відповідної термінології та форм вираження у сфері геоінформатики; СК 2.4. Інформаційне забезпечення топографо-геодезичних і картографічних робіт;
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій. РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог. РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори. РН14. Критично осмислювати сучасні проблеми і перспективні напрями розвитку геодезії та землеустрою, дотичні міждисциплінарні проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: немає
Короткий зміст навчальної програми: Дана програма курсу "Геоінформаційний аналіз" призначена для студентів, що навчаються за освытньою програмою "Геоінформаційні системи і технології" . При складанні програми вра-ховувались вимоги до спеціаліста з геоінформаційних систем та технологій, передбачені відпо-відною кваліфікаційною характеристикою, сучасним станом наукових досягнень в галузі ГІС-аналізу. У навчальній дисциплині висвітлено основні теоретичні положення геоінформаційного аналізу, принципи побудови геоінфораційного дослідження з використанням спеціалізованих програмних засобів геоінформційних систем (ГІС).
Опис: Загальні положення геоінформаційного аналізу. Аналіз на основі метрики об'єктів. Аналіз просторового розташування. Аналіз атрибутивних даних. Аналіз растрових структур. Геообробка.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях. 2. Захист лабораторних робіт. 3. Екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторна робота 1 - 10 балів, Лабораторна робота 2 - 10 балів, Лабораторна робота 3 - 10 балів, Індивідуальне завдання - 10 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів. Разом за дисципліну: 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Четверіков Б.В., Поліщук Б.В., Шевчук В.М. Виконання аналізу близькості в ArcGIS: Методичні рекомендації до лабораторної роботи з курсу «Геоінформаційний аналіз» для студентів другого (магістерського) РВО спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» спеціалізації «Геоінфо-рмаційні системи і технології», 2018. 2. Четверіков Б.В., Поліщук Б.В., Шевчук В.М. Вилучення і накладання даних, з’єднання таблиць: Методичні рекомендації до лабораторної роботи з курсу «Геоінформаційний аналіз» для студентів другого (магістерського) РВО спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» спеціалізації «Геоінформаційні системи і технології – Львів, 2018. 3. Четверіков Б.В., Марусаж Х.І. Отримання місцезнаходження об’єктів з атрибутивної інформації в ArcGIS: Методичні рекомендації до лабораторної роботи з курсу «Геоінформацій-ний аналіз» для студентів другого (магістерського) РВО спеціальності 193 «Геодезія та землеуст-рій» спеціалізації «Геоінформаційні системи і технології» – Львів, 2018 4. Четверіков Б.В., Марусаж Х.І. Методи підготовки даних для застосування в середо-вищі ArcGIS: Методичні рекомендації до лабораторної роботи з курсу «Геоінформаційний аналіз» для студентів другого (магістерського) РВО спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» спеціалі-зації «Геоінформаційні системи і технології» – Львів.2019 Рекомендована література Базова 1. Колб І.З. Геоінформаційний аналіз: конспект лекцій для студентів магістерського рівня під-готовки спеціальності “Геоінформаційні системи і технології”.- Львів: Видавництво Національно-го університету "Львівська політехніка", 2013. – 116 с. 2. Бурачек В.Г., Железняк О.О., Зацерковний В.І. Геоінформаційний аналіз просторових да-них: монографія. ТОВ Видавництво «Аспект-Поліграф».- 2011. - 440 с. Допоміжна 1. Энди Митчел. Руководство по ГИС анализу. – Часть 1: Пространственные модели и взаи-мосвязи.: Пер. с англ. – Киев, ЗАО ЕКОММ Со; Стилос, 2000. – 198 с. 2. Geographic information analysis / David O’Sullivan, David Unwin. – 2nd ed. John Wiley & Sons, Inc., 2010. ISBN 978-0-470-28857-3 3. Карнаух Т.О., Ставровський А.Б.. Теорія графів у задачах: Навчальний посібник. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2004. – 76 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Геоінформаційний аналіз (курсова робота)

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: Доцент Заяць Ірина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання курсової роботи має за мету дати студентам навички проведення наукового до-слідження, розвинути у них навички творчої самостійної роботи, оволодіння загальнонаукови-ми і спеціальними методами сучасних наукових досліджень, поглибленим вивченням будь-якого питання, теми навчальної дисципліни. Метою курсової роботи є висвітлення основних питань геоінформаційного аналізу, які можуть бути використані в практичній діяльності для встановлення закономірностей розподілу та просторових взаємозв'язків серед даних. Курсова робота спрямована на засвоєння студентами теоретичних і практичних навичок використання теорії графів для розв’язання завдань мережевого аналізу в ГІС. Практична мета курсової роботи полягає у дослідженні програм, які реалізують алгоритм пошуку найкоротших шляхів для сіток різного типу. Курсова робота з геоінформаційного аналізу базується на знаннях в галузі геоінформацій-них технологій, теорії ймовірностей, статистики та програмування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетен-тностей: Спеціальні компетентності професійного спрямування СК 1.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого геоінформаційного програмного забезпечення та устаткування; СК 1.2. Використання відповідної термінології та форм вираження у сфері аерознімальних робіт з безпілотних літальних апаратів; СК 2.2. Використання відповідної термінології та форм вираження у сфері геоінформатики; СК 2.3. Збирання, опрацювання, моделювання та аналіз геопросторових даних у польових та камеральних умовах;
Результати навчання: РН02. Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з питань професійної діяльності, досліджень та інновацій у сфері геодезії та землеустрою. РН07. Обґрунтовувати вибір обладнання, технологій і процесів щодо управління виробництвом і проведення досліджень у сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузях. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: немає
Короткий зміст навчальної програми: Всі студенти виконують курсову роботу за однією й тією ж самою темою: «Пошук найко-ротших шляхів на графах з використанням векторних та растрових моделей даних»
Опис: Опрацювання теоретичного матеріалу із алгоритму Дейкстра. Створення програми знаходження найкоротших відстаней "Дейкстра". Побудова та оптимізація маршрутів на растрових моделях. Алгоритми побудови маршрутів на растрових моделях. Побудова та оптимізація маршрутів на растрових моделях. Підготовка растрових моделей. Написання звіту з курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль за виконанням етапів курсової роботи. 2. Перевірка та оцінка письмового звіту з курсової роботи. 3. Захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Етапи виконання - 20 балів, Звіт з КР - 50 балів, захист звіту з КР - 30 балів. Разом за курсову роботу - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Пошук найкоротших шляхів на графах з використанням векторних та растрових моделей даних: Методичні вказівки до курсової роботи з дисципліни "Геоінформаційний аналіз" для сту-дентів магістерської підготовки спеціальності "Геоінформаційні системи та технології». Укладачі: Тум-ська О.М., Шкурченко Ю.В., Колб І.З.– В-во НУ "Львівська політехніка", 2011.–23с. Рекомендована література Базова 1. Колб І.З. Геоінформаційний аналіз: конспект лекцій для студентів магістерського рівня підготовки спеціальності “Геоінформаційні системи і технології”.- Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. – 116 с. 2. Бурачек В.Г., Железняк О.О., Зацерковний В.І. Геоінформаційний аналіз просторових даних: монографія/ ТОВ Видавництво «Аспект-Поліграф.- 2011. - 440 с. Допоміжна 1. Энди Митчел. Руководство по ГИС анализу. – Часть 1: Пространственные модели и взаимосвязи.: Пер. с англ. – Киев, ЗАО ЕКОММ Со; Стилос, 2000. – 198 с. 2. Geographic information analysis / David O’Sullivan, David Unwin. – 2nd ed. John Wiley & Sons, Inc., 2010. ISBN 978-0-470-28857-3 3. Карнаух Т.О., Ставровський А.Б.. Теорія графів у задачах: Навчальний посібник. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2004. – 76 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).