Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Бурштинська Христина Василівна, доцент Заяць Ірина Володимирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – вивчення виробничої діяльності державних та приватних організацій України, геодезичних, картографічних служб, які займаються організацією, проведенням та обробкою матеріалів наземного, аерофото-, космічного знімання та лазерного сканування; ознайомлення з програмними продуктами, геоінформаційними системами, комп'ютерними комплексами та автоматизованими системами і станціями; виконання комплексу топографо-геодезичних та фотограмметричних робіт під час складання топографічних карт різних масштабів, вирішення інженерних та науково-дослідних задач з використанням наземних, аерокосмічних знімків, матеріалів лазерного сканування; участь у розробці та використанні комп'ютерних технологій, геоінформаційних систем; отримання практичних навичок у виконанні польових, камеральних робіт, програмування, роботі з комп'ютерними комплексами; закріплення та поглиблення знань з навчальних дисциплін кафедри, безпосередня практична підготовка до діяльності спеціаліста, збір матеріалів з дипломного проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетен-тностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою. Загальні компетентності: ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові) компетентності: СК01. Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою. СК07. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати складними та/або непередбачуваними робочими процесами у сфері геодезії та землеустрою. Спеціальні компетентності професійного спрямування: СК 2.2. Здатність розуміти, аналізувати і застосовувати на практиці різні методи збору фотограмметричних даних для розв’язання прикладних професійних задач;
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій. РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог. РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори. РН07. Обґрунтовувати вибір обладнання, технологій і процесів щодо управління виробництвом і проведення досліджень у сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузях. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна та цивільна безпека, Інфраструктура геопросторових даних, Технології опрацювання матеріалів аерознімання, Проектування та виконання аерознімання з БПЛА, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практику за темою магістерської кваліфікаційної роботи студенти проходять в геодезично-картографічних підприємствах, наукових інститутах відповідного профілю, інженерно-будівельних, маркшейдерських організаціях, земельних кадастрових бюро, геоінформаційних службах, екологічних центрах тощо. Під час практики студенти зараховуються на інженерно-технічні посади і самостійно виконують виробничу роботу під керівництвом кваліфікованих спеціалістів, яка може оплачуватися відповідно до існуючих норм та за домовленістю сторін. На практиці студенти повинні вивчити такі питання: - економіку, організацію та управління виробництвом; - технологію сучасних виробничих процесів; - обладнання, прилади, обчислювальну техніку та устаткування, питання автоматизації виробничих процесів; - стандартизацію і контроль якості продукції; - заходи підвищення ефективності та продуктивності праці; - питання охорони праці; - екологічні питання охорони довкілля.
Опис: Переїзд до бази практики. Вивчення правил охорони праці і довкілля. Ознайомлення з організацією виробництва, проектною документацією, питаннями економіки, наукової організації праці і керування, геодезичними стандартами, виробничими інструкціями, правилами контролю і приймання продукції. Підготовчі роботи. Виконання певних видів робіт у складі виробничих комплексних бригад, виконання індивідуального завдання, збір матеріалів для дипломного проектування Закінчення робіт. Узагальнення матеріалів та складання технічного звіту з практики.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль за виконанням завдань на керівником від підприємства. 2. Оформлення звіту з практики та оцінювання керівником від кафедри. 3. Захист звіту з практики
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Відгук керівника практики від підприємства - 40 балів, Відгук керівника практики від кафедри - 40 балів, Захист звіту - 20 балів. Разом за виконання практики: 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Засновницькі документи підприємств, організацій, відомств: (статут, положення, доручення, тощо). 2. Ліцензування основної топографо-геодезичної та картографічної видів діяльності. 3. Закон України «Про державну таємницю» (зі змінами та доповненнями). 4. Кодекс України «Про адміністративні порушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства про державну таємницю» (зі змінами та доповненнями). 5. Положення про інспекцію державного геодезичного нагляду в Україні: - Положення про порядок розпорядження картографічної інформацією; - Про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави. 6. Основні положення та інструкції (всіх масштабів) створення та оновлення топографічних карт і планів. 7. Класифікатор картографічної інформації. 8. Рекомендовані методи і норми контролю топографо-геодезичних та картографічних робіт. 9. Положення про порядок організації контролю при виготовленні цифрових карт. 10. Інструкція про умови і правила здійснення аерофотознімальних, топографо-геодезичних, картографічних робіт, кадастрових знімань суб’єктами підприємницької діяльності, порядок надання ліцензії та контролю за їх дотриманням.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).