Управління культурною спадщиною

Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: д.і.н., доцент Світлана Василівна Муравська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни “Управління культурною спадщиною” полягає у засвоєнні теоретичних знань та практичних навичок технологій менеджменту стосовно особливостей професійної діяльності в галузі управління культурною спадщиною, її охорони, ефективного використання та інтеграції до світового культурного простору.
Завдання: Здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного контексту. ЗК 6. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ФК 1. Здатність вибудовувати стратегії розвитку музейної та пам’яткоохоронної справи. ФК 3. Здатність провадити інноваційну діяльність в музейній справі та пам’яткоохоронній діяльності. ФК 5. Здатність розвивати соціальне усвідомлення ролі культурної спадщини. ФК 6. Здатність приймати рішення на основі доказів, зокрема, релевантних даних, розрахунків, прогнозів, оцінювання ризиків тощо. ФК 9. Здатність здійснювати управління і адміністрування музейними, туристичними та пам’яткоохоронними установами. ФКС 1.2. Здатність передбачати виклики у сфері менеджменту культурної спадщини та реагувати на них. ФКС 1.3. Здатність втілювати у життя проекти, пов’язані із промоцією та захистом нематеріальної культурної спадщини; ФКС 2.1. Здатність інтерпретувати культурну спадщину з урахуванням новітніх методик і практик; ФКС 2.4. Здатність ініціювати та втілювати освітні програми у музейній та пам’яткоохоронній діяльності з урахуванням міжнародного досвіду.
Результати навчання: Знати та застосовувати методи і технології менеджменту та маркетингу в музейній та пам’яткоохоронній справі. Розуміти проблеми збереження, інтерпретації та використання історико-культурної спадщини, оцінювати та аналізувати поточний стан і ключові тенденції розвитку музейної та пам’яткоохоронної галузі у цілому. УМ 9. Аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення, пов’язані із менеджментом культурної спадщини та культурного туризму, і забезпечувати їх реалізацію. .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління культурним туризмом Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини
Короткий зміст навчальної програми: Курс спрямований на формування у студентів навиків створювати план управління обєктами культурної спадщини, розуміти проблеми, які можуть виникнути, генезу розвитку дисципліни та особливості управління об*єктами, залежно від типу культурної спадщини.
Опис: Вступ до курсу. Підходи до управління культурною спадщиною. Розуміння управління у контексті світової спадщини. Управління культурною спадщиною як процес: теоретичні аспекти. Управління культурною спадщиною на рівні громад. Створення плану управління культурною спадщиною. Проблеми в управлінні культурною спадщиною. Управління археологічною спадщиною.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування, презентації, відповіді усні, письмові; підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5- балів. Критерії: – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. рецензування, опонування - 3 балів - – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – вміння опонувати та рецензувати; – вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії. доповнення - 1 бал – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5 балів – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань; – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами; – рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Управління змінами та проектами: навч. посіб. / І.Є. Матвій та ін. Львів: Видавництво «Центр Європи», 2017. 169 с. Amer M. Heritage Branding: Promoting the UNESCO Creative Cities. https://www.researchgate.net/publication/333798288_Heritage_Branding_Promoting_the_UNESCO_Creative_Cities Cultural Heritage: Guidebook on Standards for Drafting. Management Plans. OSCE: офіційний вебсайт. 2020. 80 c. URL: https://www.osce.org/files/f/documents/2/d/461188.pdf. Kobylinski Zb.. Zarzadzanie dziedzictwem kulturowym. Wprowadzenie do problematyki. Warszawa, 2020, 336 р. Legutko-Kobus P. Dziedzictwo kulturowe jako czynnik rozwoju i specjalizacji regionow. Studia KPZK No 170. Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa, 2016. Managing Cultural World Heritage Manual, UNESCO, 2013. https://whc.unesco.org/en/managing-cultural-world-heritage/ Managing Local Authority Heritage Assets: Advice for Local Government, 2003, 50 р. https://historicengland.org.uk/images-books/publications/managing-local-authority-heritage-assets/heag152-managing-heritage-assets/ Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention (Operational Guidelines 2019), (Paris: UNESCO World Heritage Committee and World Heritage Centre, 2019), https://whc.unesco.org/archive/opguide05-en.pdf [accessed 12 September, 2022] Zintegrowane zarzadzanie dziedzictwem kulturowym w rozwoju lokalnym. Wdrazanie zalozen strategii 21 rady Europy krok po kroku, Warszawa , Narodowy Instytut Dziedzictwa 2021, 104 s. https://samorzad.nid.pl/publikacje/zintegrowane-zarzadzanie-dziedzictwem-kulturowym-w-rozwoju-lokalnym/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).