Діджиталізація культурної спадщини та колекцій

Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Думанський Нестор Остапович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є вивчення сучасних електронних сервісів, що забезпечують надання комунікаційних на інших послуг, що функціонують на основі Інтернет-технологій. Застосування Інтернет сервісів та технології для оцифровування текстової, звукової і відео інформації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких компетентностей: - Загальні компетентності: • Здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети. • Здатність працювати з урахуванням вітчизняного і міжнародного контексту. - Фахові компетентності: • Здатність вибудовувати стратегії розвитку музейної та пам’яткоохоронної справи. • Здатність провадити інноваційну діяльність в музейній справі та пам’яткоохоронній діяльності. • Здатність приймати рішення на основі доказів, зокрема, релевантних даних, розрахунків, прогнозів, оцінювання ризиків тощо. • Здатність впроваджувати новітні практики у вітчизняну музейну, туристичну та пам'яткоохоронну галузь. • Здатність створювати конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг. • Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій управління культурної спадщини та культурного туризму відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. • Здатність втілювати у життя проєкти, які розвивають культурний ландшафт місцевості. • Здатність здійснювати ефективну діджиталізацію об'єктів культурної спадщини.
Результати навчання: Знати основні практики оцифрування та інших форм віртуального доступу до культурної спадщини. Застосовувати ефективні методи та технології проєктування та модернізації музейних і пам'яткоохоронних установ відповідно до вимог споживачів і законодавства, чинних стандартів та технічних умов. Обґрунтовувати та створювати нові та модернізувати наявні експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо. Здатність використання різноманітних методів комунікацій, зокрема сучасних інформаційних технологій для сфери ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини, Залучення громади у сферу культурної спадщини, Спадщина, пам'ять та національна ідентичність, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає освоїти сучасні технології аналізу, опрацювання та цифровізації об’єктів культурної спадщини; основні принципи організації та побудови інформаційних систем та електронних колекцій, що функціонують на основі Інтернет-технологій.
Опис: Інформаційні ресурси Інтернет. Комп’ютерна графіка. Мультимедійні формати даних. Методи та засоби оцифровування. VR-технології (віртуальна реальність). AR-технології (доповнена реальність).
Методи та критерії оцінювання: Усний контроль передбачає формулювання запитань (завдань) з урахуванням специфіки предмета і вимог програми; підготовка студентів до відповіді та викладу знань; коригування викладених у процесі відповіді знань; аналіз і оцінювання відповіді. Письмовий контроль дозволяє в письмовій формі з’ясувати ступінь оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками з предмета, визначення їх якості – правильності, точності, усвідомленості, вміння застосувати знання на практиці. Програмований контроль, який реалізується шляхом пред'явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань. При цьому аналіз відповіді, виведення і фіксація оцінки можуть здійснюватися за допомогою індивідуальних автоматизованих засобів. Практична перевірка здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять з навчальної дисципліни, у процесі проходження різних видів практичних завдань. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (практичні заняття): 30% Екзаменаційний контроль (усно-письмова форма): 70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок здійснюється згідно “Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів” Національного університету “Львівська політехніка”.
Рекомендована література: 1. Стейнер К. Тотальна автоматизація. Як комп’ютерні алгоритми змінюють світ / Крістофер Стейнер. – Київ: Наш Формат, 2018. – 280 с. 2. Коханівський О. П. Основи надійності видавничо-поліграфічних систем. Навчальний посібник [Текст] / О. П. Коханівський / НТУУ(«КПІ») ВПІ ВПК «Політехніка», 2012 – 68с 3. А.М. Пелещишин. Позиціонування сайтів у глобальному інформаційному середовищі: Монографія / А.М. Пелещишин. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 260 с. 4. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех¬ніки, 2018. – 620 с. 5. Сіряк Ю. В. Відновлення раритетних видань історичного характеру[Текст] / Ю. В. Сіряк // Друкарство молоде. Тези доповідей ВПІ НТУУ "КПІ".- 2011.- № 11.- C. 83-86
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).