Організація соціологічної служби в державних установах

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.E.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.соц.н., асистент Папіж Роксолана Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: полягає в ознайомленні студентів з організацією роботи соціологічної служби в державних установах, її структурою та функціями; аналізі кола проблем, що виникають у практиці підготовки, організації та проведенні процесу дослідження.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Загальні компетентності: ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахові (спеціальні) компетентності: СК07. Здатність розробляти та оцінювати соціальні проекти і програми. ФКС 2.3. Здатність застосовувати можливості соціологічної служби для забезпечення роботи державних установ, виконання їх функцій.
Результати навчання: Здатність застосовувати можливості соціологічної служби для забезпечення роботи державних установ, виконання їх функцій. Застосовувати сучасні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Методика викладання соціології • Аналіз категоріальних даних • Соціологія постмодерну та глобалізації • Соціологія соціології • Соціальні комунікації в публічному управлінні кореквізити: • PR та соціально-психологічні технології в організації • Інституційна соціологія • Соціологія соціальних проблем • Сучасне українське суспільство: соціологічний аналіз • Філософські проблеми наукового пізнання • Сучасне українське суспільство як суспільство ризику
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Організація соціологічної служби в державних установах» передбачає ознайомлення з організацією роботи соціологічної служби в державних установах, її структурою, функціями, завданнями, а також з досвідом діяльності. Особлива увага приділяється аналізу проблем набору й навчання працівників соціологічної служби, а також процесу організація та управління дослідницьким проектом. Навчання містить поєднання лекцій та практичних занять. Програма курсу підготовлена таким чином, що студенти на конкретних прикладах із досвіду проведення соціологічних досліджень з’ясовують основні проблеми та питання організації роботи соціологічної служби в державних установах.
Опис: Характеристика діяльності соціологічної служби в державних установах в Україні. Організаційна структура соціологічної служби в Україні. Державні підприємства і установи в механізмі держави та роль соціологічної служби в них. Організація діяльності соціологічної служби в державних установах. Організація набору, навчання та атестації працівників соціологічних служб в державних установах. Система якості в роботі соціологічної служби. Ведення документації в процесі діяльності соціологічної служби. Процес проведення дослідження соціологічною службою. Організація та управління дослідницьким процесом. Методи збирання соціологічної інформації в роботі соціологічної служби. Опрацювання даних та аналіз первинної соціологічної інформації.
Методи та критерії оцінювання: • Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до лабораторних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), презентація навчального проекту (40%) • підсумкова контрольна робота (екзамен): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова, Л. В., Сардак О.В. (2011). Управління персоналом. Підручник. Київ: Центр учбової літератури. 2. Бекешкіна І.Е. Підготовка підсумкових документів за результатами соціологічних досліджень. URL: http://isoc.com.ua/school/Bekeshina_sociolog_documents.pdf (дата звернення: 17.03.2020). 3. Гоч, Р.М. (2014). Довіра в економічних відносинах. Є. Головаха, Н. Костенко, С. Макеєв (ред.), Суспільство без довіри. Київ: Інститут соціології НАН України, розділ 1.3, С. 70–110. 4. Гоч, Р.М. (2014). Чинники довіри до державних регуляторів економічних відносин у сучасному українському суспільстві. Соціологія: теорія, методи, маркетинг, 3, 16–55. 5. Калашнікова, Л. В. (2018). Організація діяльності соціологічних служб: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Миколаїв: Видвництво ЧНУ ім. Петра Могили. 6. Конверський, А. Є. (Ред.). (2017). Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів. Київ: Центр навчальної літератури. 7. Монастирський, Г.Л. (2014) Теорія організації: підручник. Тернопіль: ТНЕУ. 8. Паніотто, В., Харченко, Н. (2017). Методи опитування: підручник. Київ: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія». 9. Петренко-Лисак, А.О., Харченко, О.І. (2017). Організація роботи соціологічної служби: навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 054 “Соціологія”. Київ: Київський національний університет імені Тараса Шевченка. 10. Скакун, О.Ф. (2017). Теорія права і держави: Підручник. Київ: Алерта.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).