Асистентська практика

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Савка Віктор Євгенович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: відпрацювання навичок практичної педагогічної діяльності, ознайомлення із специфікою викладання соціологічних дисциплін, методикою та дидактикою роботи зі студентами. При цьому студент повинен: • продемонструвати знання з загальної соціології, професійно-орієнтованих соціологічних дисциплін та теорії педагогіки; • сформувати уміння: • розробляти плани семінарських занять; • користуватися усіма методами педагогічної діяльності; • самостійно визначати формат та методи проведення семінарських занять; • готувати методичне забезпечення до семінарських занять; • комунікативних та соціально-психологічних механізмів роботи з аудиторією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Загальні компетентності: ЗК03 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК09 Здатність популяризувати соціологічні знання серед фахівців і нефахівців, зокрема осіб, які навчаються.
Результати навчання: Зн1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень Зн2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. УМ3 Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються К2 Використання іноземних мов у професійній діяльності АВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АВ3 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Всі дисципліни ОПП магістра соціології Супутні і наступні навчальні дисципліни Практика за темою підготовки магістерської ькваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Асистентська практика сприяє виробленню навичок методики та дидактики проведення семінарських занять, навичок роботи у якості викладача, навичок спілкування з аудиторією, роботи над методичними матеріалами тощо.
Опис: Під час асистентської практики здобувач освіти під керівництвом викладача опрацьовує план проведення навчального заняття для студентів спеціальності «соціологія» , чи суміжних спеціальностей, а також проводить заплановане заняття. Обовязковою формою роботи здобувачів освіти є відвідування занять колег та їх обговорення
Методи та критерії оцінювання: складання плану -конспекту для проведення заняття (40%) • проведення запланованого заняття (40%) • захист звіту про практику (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Складання плану-конспекту для проведення заняття (40) – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура письма (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Проведення запланованого заняття (40) – вміння донести до аудиторії матеріал за темою заняття; – здатність володіти та управляти аудиторією; – використання інтерактивних методів (дискусії, ігри, кейс-стаді тощо). Захист звіту про практику (20) – правильність складання звіту (наявність всіх необхідних документів та їх відповідність вимогам); – повнота відповідей на додаткові запитання керівника практики та колег
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабенко, С., Ненько, O., & Пенькова, Н. (2016). Викладання, засноване на дослідженні: європейсткй вимір удосконалення університетської освіти з соціології. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія, (1, 2). 2. Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера. 3. Соціологія. Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / За ред. В.М.Пічі. – Львів, 2021. 4. Практикум з соціології: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / За ред. В.М.Пічі. – Львів, 2014. 5. Яремчук С. С. Методика викладання соціології і соціогуманітарних дисциплін : навч. посібник. – друге вид., переробл. і доповн.– Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2015. – 296 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).