Інструментальні засоби побудови систем додрукарської підготовки

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.ф.-м.н., доцент, Кинаш Юрій Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є комплексне засвоєння студентами сучасних інструментальних засобів проектування великих програмних систем та систем додрукарської підготовки видань.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 4. Здатність розробляти проекти та управляти ними. 5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: 1. Здатність визначати головні функції і напрямки вдосконалення забезпечення виробництва розробляти заходи оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування виробництва. 2. Здатність організовувати експлуатацію технічних та програмних засобів видавничого опрацювання інформації, матеріалів, аналізувати та оцінювати можливості адаптації технологічних комплексів для ефективного використання під час підготовки усіх видів продукції видавництва та поліграфії у конкретній виробничій системі. 3. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати установами/підрозділами у сфері видавництва та поліграфії. 4. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проєкти у сфері видавництва і поліграфії та з дотичних до неї міждисциплінарних напрямів з урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Нести відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінювання стратегічного розвитку команди, формування ефективної кадрової політики 2. Приймати ефективні рішення з питань видавництва та поліграфії, у тому числі у складних і непередбачуваних умовах; прогнозувати їх розвиток та кон’юнктуру ринку; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, зокрема, вимоги споживачів; аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень. 3. Вільно спілкуватись усно і письмово українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською) при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері видавництва і поліграфії та дотичних проблем. 4. Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення. 5. Здійснювати комп'ютерне проектування окремих складових технологічного процесу. 6. Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах 7. Будувати та досліджувати моделі технологічних процесів видавництва та поліграфії, оцінювати їх адекватність, визначати межі застосовності. 8. Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі в галузі комп’ютерних технологій видавничих систем та поліграфічних виробництв. 2. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі розробки та використання комп’ютерних технологій та інформаційних видавничих систем; 3. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень; 6. Здійснювати підготовку та оперування даними для оформлення, управління та виконання виробничо-технологічних процесів виготовлення видавничо-поліграфічної, мультимедійної, пакувальної продукції; 7. Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення. 8. Проектувати та розробляти інтерактивні медіа та їх окремі елементи, опрацьовувати мультимедійний контент, проектувати та реалізовувати дизайн оригінал-макетів мультимедійних видань 9. Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • Об’єктно-орієнтоване програмування Супутні і наступні навчальні дисципліни: • Комп`ютерне забезпечення мультимедійних інформаційних систем • Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Інструментальні засоби побудови систем додрукарської підготовки" призначена для комплексного засвоєння студентами сучасних інструментальних засобів проектування великих програмних систем та систем додрукарської підготовки видань. До інструментальних засобів належать мови, технології та засоби автоматизованого проектування, виконання та відлагодження програм.
Опис: Тема 1. Сучасні технології та платформи проектування програмних систем додрукарської підготовки. Графічні інтерактивні середовища та інтерфейси як засіб спілкування в людинно-машинних системах. Тема 2. Технологія об’єктно-орієнтованого проектування програмних систем. Платформа ООП C++. Розширені можливості мови С++: структури даних, простори імен, вказівники, посилання на дані, перевантаження функцій. Тема 3. Поняття класу і об’єкта. Інкапсуляція даних і функцій для їх обробки. Види класів. Декларації public, private, protected. Механізм дружності. Тема 4. Члени класу. Конструктори і деструктори. Тема 5. Шаблони класів і функцій. Функції, дружні до параметризованих (шаблонних) класів. Тема 6. Перевантаження операторів. Тема 7. Наслідування. Одинарне та множинне наслідування. Захист компонентних даних від наслідування. Розширення характеристик при наслідуванні. Віртуальні базові класи. Тема 8. Механізм поліморфізму. Тема 9. Перевантаження в класах. Користувацькі механізми при перевантаженні. Тема 10. Критичні ситуації. Обробка виключень. Тема 11. Введення в систему потоків. Ієрархія потокої системи вводу/виводу. Форматований ввід/вивід. Розробка маніпуляторів. Тема 12. Функціїї вводу/виводу у класах. Файловий ввід/вивід. Тема 13. Поняття та організація контейнерів. Тема 14 Оператори динамічної роботи з типами. Тема 15. Розробка Windows програм засобами SDK. Основні об’єкти - вікна Windows. Поняття системної черги та черги прикладної програми. Механізм обробки повідомлень. Цикл та процедура обробки повідомлень. Тема 16. Розробка Windows програм засобами OWL. Базові класи для вікон та прикладного програмного забезпечення бібліотеки OWL. Тема 17. Огляд мови Java та C#. Принципові відмінності від С++. Тема 18. Огляд бібліотеки Java та C#. Тема 19. Робота з мережами. Сокети серверів TCP/IP.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (55 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 30 Поточний контроль (розрахунково-графічні роботи) – 10 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Klaus Iglberger. C++ Software Design: Design Principles and Patterns for High-Quality Software. O'Reilly Media, 1st edition, 2022.- 727 p. 2. Marc Gregoire. Professional C++. Wrox, 5th edition, 2021.- 1312 p. 3. Bjorn Andrist, Viktor Sehr, Ben Garney. C++ High Performance: Master the art of optimizing the functioning of your C++ code. Packt Publishing, 2nd edition, 2020.- 540 p. 4. J. Davidson, Kate Gregory. Beautiful C++: 30 Core Guidelines for Writing Clean, Safe, and Fast Code. Addison-Wesley Professional, 1st edition, 2021.- 352 p. 5. Mark Reed. C++: 2 BOOKS IN 1 - The Ultimate Beginners Guide To Mastering C++ Programming & Implement A Robust Program Quickly (Computer Programming). Independently published, 2022. 427 p. 6. Paul Deitel, Harvey Deitel. C++20 for Programmers: An Objects-Natural Approach. Pearson, 3rd edition, 2022.- 960 p. 7. Murach, Joel, Delamater, Mary. Murach's C++ Programming. Mike Murach & Associates, 2nd edition, 2022.- 800 p. Visual Studio [Електронний ресурс] – режим доступу http://takpro100.net.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інструментальні засоби побудови систем додрукарської підготовки (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.ф.-м.н., доцент, Кинаш Юрій Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є комплексне засвоєння студентами сучасних інструментальних засобів проектування великих програмних систем та систем додрукарської підготовки видань.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 4. Здатність розробляти проекти та управляти ними. 5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: 1. Здатність визначати головні функції і напрямки вдосконалення забезпечення виробництва розробляти заходи оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування виробництва. 2. Здатність організовувати експлуатацію технічних та програмних засобів видавничого опрацювання інформації, матеріалів, аналізувати та оцінювати можливості адаптації технологічних комплексів для ефективного використання під час підготовки усіх видів продукції видавництва та поліграфії у конкретній виробничій системі. 3. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати установами/підрозділами у сфері видавництва та поліграфії. 4. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проєкти у сфері видавництва і поліграфії та з дотичних до неї міждисциплінарних напрямів з урахуванням технічних, економічних, соціальних, правових та екологічних аспектів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Нести відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінювання стратегічного розвитку команди, формування ефективної кадрової політики 2. Приймати ефективні рішення з питань видавництва та поліграфії, у тому числі у складних і непередбачуваних умовах; прогнозувати їх розвиток та кон’юнктуру ринку; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, зокрема, вимоги споживачів; аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень. 3. Вільно спілкуватись усно і письмово українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською) при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері видавництва і поліграфії та дотичних проблем. 4. Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення. 5. Здійснювати комп'ютерне проектування окремих складових технологічного процесу. 6. Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах 7. Будувати та досліджувати моделі технологічних процесів видавництва та поліграфії, оцінювати їх адекватність, визначати межі застосовності. 8. Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі в галузі комп’ютерних технологій видавничих систем та поліграфічних виробництв. 2. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі розробки та використання комп’ютерних технологій та інформаційних видавничих систем; 3. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень; 6. Здійснювати підготовку та оперування даними для оформлення, управління та виконання виробничо-технологічних процесів виготовлення видавничо-поліграфічної, мультимедійної, пакувальної продукції; 7. Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення. 8. Проектувати та розробляти інтерактивні медіа та їх окремі елементи, опрацьовувати мультимедійний контент, проектувати та реалізовувати дизайн оригінал-макетів мультимедійних видань 9. Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • Об’єктно-орієнтоване програмування Супутні і наступні навчальні дисципліни: • Комп`ютерне забезпечення мультимедійних інформаційних систем • Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Інструментальні засоби побудови систем додрукарської підготовки" призначена для комплексного засвоєння студентами сучасних інструментальних засобів проектування великих програмних систем та систем додрукарської підготовки видань. До інструментальних засобів належать мови, технології та засоби автоматизованого проектування, виконання та відлагодження програм.
Опис: Курсова робота – це самостійна, творча робота, під час якої студенту необхідно показати вміння користуватися науково-технічною літературою, володіти програмним забезпеченням для реалізації завдання, використовувати інтерфейси прикладних програм, застосовувати засоби опрацювання подій та виняткових ситуацій. Студенти повинні використовувати засоби тестування і відлагодження об’єктно-орієнтованих програм для перевірки коректної роботи програмної реалізації проектного рішення. Курсова робота є проектною розробкою, в якій розв’язується актуальна задача для напряму «Видавничо-поліграфічна справа». Тематика курсових робіт має відповідати сучасному стану і перспективам розвитку комп’ютерних засобів поліграфічного виробництва.
Методи та критерії оцінювання: • відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; • самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, креслень, графіків та таблиць; • наявність елементів науково-дослідного характеру; • використання комп’ютерних технологій; • оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами конструкторської та технологічної документації, ДСТУ 3008-95. Максимальна сумарна оцінка – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Klaus Iglberger. C++ Software Design: Design Principles and Patterns for High-Quality Software. O'Reilly Media, 1st edition, 2022.- 727 p. 2. Marc Gregoire. Professional C++. Wrox, 5th edition, 2021.- 1312 p. 3. Bjorn Andrist, Viktor Sehr, Ben Garney. C++ High Performance: Master the art of optimizing the functioning of your C++ code. Packt Publishing, 2nd edition, 2020.- 540 p. 4. J. Davidson, Kate Gregory. Beautiful C++: 30 Core Guidelines for Writing Clean, Safe, and Fast Code. Addison-Wesley Professional, 1st edition, 2021.- 352 p. 5. Mark Reed. C++: 2 BOOKS IN 1 - The Ultimate Beginners Guide To Mastering C++ Programming & Implement A Robust Program Quickly (Computer Programming). Independently published, 2022. 427 p. 6. Paul Deitel, Harvey Deitel. C++20 for Programmers: An Objects-Natural Approach. Pearson, 3rd edition, 2022.- 960 p. 7. Murach, Joel, Delamater, Mary. Murach's C++ Programming. Mike Murach & Associates, 2nd edition, 2022.- 800 p. Visual Studio [Електронний ресурс] – режим доступу http://takpro100.net.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).