Автоматизація обробки текстової та графічної інформації

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.ф.-м.н., доцент, Кинаш Юрій Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є комплексне засвоєння студентами сучасних прикладних засобів обробки текстової та графічної інформації. Як інструментальний засіб використовується Visual Basic та Visual C#, API якого підтримується усіма сучасними середовищами обробки текстової та графічної інформації на платформі Windows.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність спілкуватися іноземною мовою. 2. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт фахові компетентності: 1. Здатність комплексно оцінювати вплив середовища функціонування технологічних і виробничих процесів для удосконалення параметрів продукції. 2. Здатність визначати головні функції і напрямки вдосконалення забезпечення виробництва розробляти заходи оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування виробництва. 3. Здатність розробляти та впроваджувати нові технологічні процеси, зокрема ресурсо- та енергозберігаючі технології, та види продукції у сфері видавництва та поліграфії, здійснювати оптимізацію виробничих процесів відповідно до поставлених вимог. 4. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати установами/ підрозділами у сфері видавництва та поліграфії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Нести відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінювання стратегічного розвитку команди, формування ефективної кадрової політики 2. Приймати ефективні рішення з питань видавництва та поліграфії, у тому числі у складних і непередбачуваних умовах; прогнозувати їх розвиток та кон’юнктуру ринку; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, зокрема, вимоги споживачів; аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень. 3. Вільно спілкуватись усно і письмово українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською) при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері видавництва і поліграфії та дотичних проблем. 4. Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення. 5. Здійснювати комп'ютерне проектування окремих складових технологічного процесу. 6. Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах 7. Будувати та досліджувати моделі технологічних процесів видавництва та поліграфії, оцінювати їх адекватність, визначати межі застосовності. 8. Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі в галузі комп’ютерних технологій видавничих систем та поліграфічних виробництв. 2. Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі розробки та використання комп’ютерних технологій та інформаційних видавничих систем; 3. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень; 4. Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності. 5. Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 6. Здійснювати підготовку та оперування даними для оформлення, управління та виконання виробничо-технологічних процесів виготовлення видавничо-поліграфічної, мультимедійної, пакувальної продукції; 7. Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення. 8. Проектувати та розробляти інтерактивні медіа та їх окремі елементи, опрацьовувати мультимедійний контент, проектувати та реалізовувати дизайн оригінал-макетів мультимедійних видань 9. Знання і розуміння основ аналізу і оцінки проблем та завдань, вирішення яких сприяє підвищенню ефективності використання інформаційних ресурсів в галузі поліграфії і мультимедіа. 10. Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми. 11. Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Об’єктно-орієнтоване програмування; Супутні і наступні навчальні дисципліни: • Сховища даних мультимедійних систем • Інтелектуальний аналіз даних • Комп’ютерне забезпечення мультимедійних інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Автоматизація обробки текстової та графічної інформації» охоплює сучасні технології та програмні засоби автоматизації обробки текстової та графічної інформації. Розглядається робота зі стандартними елементами управління Visual Basic та Visual C#, з колекціями елементів, створення меню загального призначення та контекстні, панелі інструментів, діалоги, розробка користувацьких діалогових вікон, робота зі стрінгами, обробка інформації у базах даних, створення і використання макросів для середовища MS Office.
Опис: Тема 1. Сучасні технології та програмні засоби автоматизації обробки текстової та графічної інформації. Тема 2. Структура проекту. Форма та її властивості. Відображення форми. Тема 3. Стандартні елементи управління Visual C# та Visual Basic. Робота з текстом. Елементи управління для прийняття рішення. Елементи управління спеціального призначення. Робота з декількома елементами управління. Робота з колекціями елементів. Тема 4. Поняття події та порядок їх виникнення. Обробка подій. Тема 5. Створення меню загального призначення та контекстних. Панелі інструментів. Діалоги. Розробка користувацьких діалогових вікон. Тема 6. Змінні, простори імен, типи даних, оператори, засоби документування та директиви препроцесора. Тема 7. Відмінності між класами і структурами. Передача за значенням і передача за посиланням. Перевантаження методів. Конструктори. Часткові класи і статичні класи. Тема 8. Успадкування. Типи успадкування. Успадкування реалізації. Модифікатори доступу. Інтерфейси. Тема 9. Огляд узагальнень. Узагальнені класи, інтерфейси, структури, методи. Тема 10. Масиви і кортежі. Тема 11. Операції і приведення. Реалізація призначених для користувача приведень. Перевантаження операцій. Тема 12. Делегати лямбда-вирази і події. Тема 13. Методи обробки колекцій елементів. Тема 14. Мова інтегрованих запитів. Традиційні запити з використанням списків. Розширюючі методи. Операції запитів LINQ. Parallel LINQ. Дерева виразів. Тема 15. Помилки і винятки. Тема 16. Автоматизація обробки завдань у Microsoft Office за допомогою макросів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (60 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 25 Поточний контроль (розрахунково-графічні роботи) – 15 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Mark J. Price. C# 10 and .NET 6 – Modern Cross-Platform Development: Build apps, websites, and services with ASP.NET Core 6, Blazor, and EF Core 6 using Visual Studio 2022 and Visual Studio Code. Packt Publishing, 6th edition, 2021.- 824 p. 2. Ian Griffiths. Programming C# 10. O'Reilly Media, 1st edition. 2022.- 1332 p. 3. Andrew Stellman, Jennifer Greene. Head First C#: A Learner's Guide to Real-World Programming with C# and .NET Core. O'Reilly Media, 4st edition. 2021.- 800 p. 4. Mark Reed. C#: 3 books in 1 - The Ultimate Beginner, Intermediate & Advanced Guides to Master C# Programming Quickly with No Experience (Computer Programming). Kindle Edition. 2022.- 427 p. 5. Andrew Troelsen, Phil Japikse. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming. Apress, 11st edition. 2022.- 1705 p. 6. Adam Seebeck. C# Fundamentals – C# 10 and .NET 6 using Visual Studio 2022: Course in a book. unQbd, 4th edition. 2021.- 277 p. 7. Michael Alexander. Excel VBA Programming For Dummies. Pearson, 1st edition, 2018.- 416 p. 8. Michael Alexander. Excel Macros for Dummies. Pearson, 2st edition, 2017.- 312 p. 9. Bill Jelen, Tracy Syrstad. Microsoft Excel VBA and Macros. Microsoft Press, 1st edition, 2022.- 640 p. 10. Jelen Bill, Syrstad Tracy. Microsoft Excel 2019 VBA and Macros. Microsoft Press, 1st edition, 2018.- 624 p. 11. John Michaloudis, Bryan Hong. 101 Ready To Use Microsoft Excel Macros. Kindle Edition, 2019.- 532 p. 12. Dick Kusleika, Michael Alexander. Excel 2019 Power Programming with VBA. Wiley, 1st edition, 2019.- 739 p. 13. Mike Van Niekerk. VBA Automation for Excel 2019 Cookbook: Solutions to automate routine tasks and increase productivity with Excel and other MS Office applications. Packt Publishing, 1st edition, 2020.- 362 p. 14. Richard Mansfield. Mastering VBA for Microsoft Office 365. Sybex, 4st edition, 2019.- 900 p. 15. Julitta Korol. Microsoft Access 2019 Programming by Example with VBA, XML, and ASP. Mercury Learning and Information, 2019.- 1383 p. 16. Ben Beitler. Microsoft Access: VBA Programming. Kindle Edition. 2018.- 475 p. http://msdn.microsoft.com/en-us/vbasic
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).