Мультимедійні системи

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Марцишин Роман Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни - є вивчення сучасних мультимедійних апаратно-програмних засобів та технологій роботи з такими засобами.
Завдання: Загальні: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт Фахові: - Здатність критично осмислювати проблеми видавництва і поліграфії та на межі галузей знань, а також перспективних напрямів розвитку галузі. - Здатність досліджувати та впроваджувати сучасні програмні засоби, необхідні для підготовчого, виробничого та пост виробничого періодів створення (виробництва) аудіовізуальної реклами.
Результати навчання: - Знання методик та алгоритмів обробки великих масивів даних за допомогою інформаційних технологій. Вміння та навички використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для обробки та аналізу результатів експериментальних досліджень та їх представлення. - Здійснювати підготовку та оперування даними для оформлення, управління та виконання виробничо-технологічних процесів виготовлення видавничо-поліграфічної, мультимедійної, пакувальної продукції; - Проектувати та розробляти інтерактивні медіа та їх окремі елементи, опрацьовувати мультимедійний контент, проектувати та реалізовувати дизайн оригінал-макетів мультимедійних видань - Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах - Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. - Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • . Кореквізити: • .
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Мультимедійні системи" призначена для ознайомлення із теоретичними основами мультимедійних систем, сучасними апаратними засобами та програмними пакетами оброблення мультимедійної інформації.
Опис: Вступ. Мета вивчення та структура курсу "Мультимедійні системи". Література для самостійної роботи над курсом. Основні визначення. Сфери використання. Структура мультимедіа систем. Процес створення мультимедіа продукту. Апаратні засоби мультимедіа (звукові карти, відеокарти, ТВ-тюнери, відеокамери, цифрові фотоапарати) Технологія електронного паперу в мультимедійних системах. Історія створення. Особливості побудови монохромного електронного паперу: технологія Gyricon, технологія E-ink (різновиди E-ink: Vizplex™ Imaging Film, Pearl Imaging Film, PaperWhite E-Ink), технологія SiPix. Кольоровий електронний папір: технологія Mirasol, технологія Triton. Застосування електронного паперу. Формати електронних книг (e-book). Типи даних мультимедіа-інформації й засоби їхньої обробки (графічні формати, відео й анімація, звук, текст) Звук в мультимедіа. Історія цифрового звуку. Принцип роботи. Методи цифрового звукозапису. MIDI.Цифрові звукові формати. Об'ємний звук. Програмні засоби. Відео в мультимедіа. Стандарти представлення відео. Основні формати файлів. Стиснення відео. Лінійний та нелінійний монтаж відео. Програмне забезпечення редагування та оброблення відео. Віртуальна реальність. Віртуальна реальність. Доповнена реальність. Типи віртуальної реальності. Пристрої і компоненти VR. Використання доповненої реальності. Розумні окуляри. Проблеми уніфікації. Фінансові перспективи.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи, розрахунково-графічна робота) – 40; Контрольна робота (письмова компонента) – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Нєнов О. Л. Розробка мультимедійних систем. Навчальний посібник. - Одеса: Одеська державна академія холоду, 2012.—76 с. • Добрянський, В. М. Технології локальних комп’ютерних мереж на розподіленому середовищі [Текст] : конспект лекцій з дисц. “Мережі технології та інтернет” / В. М. Добрянський. – Х. : УкрДАЗТ, 2011. – 120 с. • Різник О. Я. Основи комп'ютерної графіки : курс лекцій / О. Я. Різник. – Львів : Львів. політехніка, 2012. – 220 с • The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices andprocedures / Jeffrey A. Okun, Susan Zwerman. – «Elsevier Inc.», 2010. –921 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).